Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Topic starter

Ik zal het eens proberen met die sproeier. Ik reed met de 55 polini met sproeier 78.

Ik heb de carburateur weer eens helemaal schoongeblazen. Er zat wel wat troep in. Ik heb nu het membraam met vloeibare locktite pakking inelkaar gezet. Om het membraam zit rubber dat ingescheurd was… ofwel slecht geproduceerd. Ik hoop dat het daar aan ligt. Morgen even weer proberen ik heb er wel een goed gevoel bij nu.

Ik heb zelf een topic gecreerd over de phbg carbuarateur omdat toch wel wat mensen hier mee rijden Ik zal dat topic proberen up to date te houden en daar zo veel mogelijk info in proberen te zetten.

Reageer op: TK: Bromframe c24 zadel voorvork

Het blokje hoeft er niet onder weg gelukkig. Het kwam bij de uitlaat-aansluiting vandaan.

diac
      Bijdrager

je blijft me verbazen, en net als je brommer zal de afstelling ook wel geperfectioneerd worden.
        ik heb er vertrouwen in:thumb

peter139
        Topic starter

ik ben vandaag aan de gang geweest en ik wou de boel ‘even’ ontluchten maar uiteindelijk is het niet gelukt. Ik ben uren bezig geweest en heb vanalles gecheckt maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Ik heb de rempomp aan het stuur uitelkaar gehad en de cups gecontroleerd, maar dat was allemaal in orde. De remleiding is 1800mm lang das best lang voor een brommertje. Later op de middag een andere rempomp gehaald en weer geprobeert maar weer geen resultaat. Het wiel en ontluchtingsnippel heb ik in alle standen gehad, maar hij bouwt geen druk op. Ik ben bang dat de rempomp niet genoeg vloeistof kan verplaatsen voor de remklauw (is wel raar wat de rempomp komt van een yamaha neo brembo). de rempomp is 11 mm in doorsnee en de remklauw 2x27mm. Morgen maar eens weer proberen ik was er nu zat van.

Afgelopen dinsdag met thomas naar jmpb geweest in dedemsvaart. Dit is een zeer nette winkel ik weet niet wat ik zag. Alles netjes geordend en een prima service. Ik heb nog wat leuke dingen gehaald.

Martijnvanheerde
          Donateur

Ga jij het wel redden voor de meeting dan?(a)

peter139
            Topic starter

haha ben druk bezig hoor. Zit echt veel tijd in alles bij elkaar, maar dat maakt niet uit

iemand tips voor het ontluchten? ik heb zo’n flesje met remvloeistof en een slangetje die dan op het ontluchtingsnippeltje komt. in het begin komen er belletjes naar boven maar op den duur houd dat op. Dan zou het moeten werken maar bij mij dus niet:? morgen maar even een ander truukje proberen. Dan even een dekseltje maken met een nippel zodat ik me’n compressor er op kan zetten.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Wat ik heb gedaan en wat werkt, een spuit vanaf de remklauw doen.
                Vanaf daar de olie naar boven (stuur) persen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

ArvidW
                Donateur

Is je schijf niet gewoon te dun voor je remklauw?

Ik heb nu thomas oude voorremset liggen met zo’n MPH Giant klauwtje maar die deed het nooit goed aangezien de schijf die ertussen zat te dun was voor de klauw, je kreeg hem niet op druk. Met een dikkere schijf kreeg ik zoveel druk dat de leiding ervanaf knapte.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

peter139
                  Topic starter

hoi arvid, ik denk dat dat de dikte niet zoveel uitmaakt. De remblokken zitten nu strak tegen de schijf aan, met een heel klein beetje speling. Remschijf is van een sendra en remklauw van een ns2 je herkent de klauw vast wel.

Ik heb de het een en ander uitgerekend en als de rempomp een slag van 10mm maakt dan gaan de beide zuigertjes 1,2mm naar buiten. Dit gebeurt bij mij gewoon niet dus zit er lucht in het systeem. Ik heb nog geen dokterspuit dus ik kan die methode nog niet proberen.
                    Ik las al wel ok een scooterforum dat dit vaker werd gedaan en dat veeel meer mensen problemen met ontluchten hebben. Ik ga gewoon nog even het een en ander proberen want het moet gewoon willen.

roberto
                    Bijdrager

hey peter,

Ik zag je probleem met je remklauw toen ik hier nog eens was aan het lezen.

Ik had dit probleem bij mijn aerox ook,

Maar ik heb het opgelost gekregen.

Ik deet het volgende :

*Je zet een benzine slangetje op de nippel voor de ontluchting,
                      * je pakt een potje daar giet je wat rem olie in,
                      * het slangetje op de nippel steek je in dat potje met olie en je zorgt er voor dat deze er niet meer uitkomt .

Dan :

* rempot dekseltje open laten,
                      * Je opent de ontluchtings nippel,
                      * je duwt de rem in en houd hem in,
                      * dan sluit je de nippel terug.

Zo blijf je maar door gaan , maar zorg dat je genoeg re; olie in de reservoirs doet want als je zonder rem olie zit gaat het weer op nieuw :p .

Soms ook is de zuigertjes los maken , dit was bij mij het geval dat ze vast zaten in de remklauw.

Veel succes, ik heb zelf 1.5 uur per rem gedaan.

edit : ik zie dat je het zo deet , maar het kan soms zijn dat er alleen maar olie mee komt dan moet je de ontluchtings nippel eens toe laten en paar keer drukken ( 10 keer ) en dan kan het zijn dat er weer een heel hoop lucht belletjes komen .

greets

G-no
                      Donateur

normaal hoef ik op het werk aleen maar bij te vullen en komt de rem daarna van zelf op druk als je maar vaak genoeg de rem inknijpt. maar dit zul je vast wel eens geprobeert hebben. pas trouwens op met die remolie, want het tast je lak aan!

peter139
                        Topic starter

Gisteren even naar de meeting geweest. Was een leuke meeting met mooie racemonsters:)

Ik was er helaas niet bij aangezien ik hem nog niet klaar had. Vond nog een filmpje van afgelopen week en heb even de moeite genomen om hem op youtube te zetten.

hoop dat jullie het wat vinden:)

Perdidonaholanda
                          Bijdrager

Ciao ziet er geweldig uit! waarom het je trouwens 2 verschillende wielen erin?

MHR
                            Bijdrager

echt jammer dat je project nog niet klaar was peter, ben zeer nieuwschierig, o.a. naar je schijfrem.

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

Zeker nice, jammer dat je niet op de meeting was met de witte..
                                Motortje klinkt nog niet echt lekker nee.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

erikbloemberg

jah echt jammer dat je niet met je ciao erwas vind alleen je voorvork vind ik wel spuuglelijk zo. ik had hem liever in kleur gezien verder lijkt het wel nice

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.