Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

dit ziet er wel nice uit zo8) net of alles zo splinternieuw uit de doos komt

peter139
      Topic starter

ja voorvork zit er nog niet in, goed gezien:) Sleutelen gaat goed zo, vespa is mooi in belans.

@jelle thanks. Die voetensteun heb ik gemaakt ivm de carburateur. 2 boutjes los en je haalt de carb er nu makkelijker achter vandaan. echt mm werk is het geworden. zowel het blok, als de remschijf en de bevestiging.

Frame is dubbel uitgevoerd voor de mensen die het nog niet wisten. Alles achter de kappen is nu ook strak, dus negens meer gaten of oneffenheden. Er zit heel veel werk in het frame, wat zo op het eerste oog niet te zien is. De blokboutgaten zijn bv naar voren getrokken en de aan de achterkant weer dichtgelast. Dit zie je niet zo 123 maar de kenner ziet het wel. De tankdop is verplaatst, alles is doorgelast, gaten in het frame op de foto zijn voor de reedvalve pasgemaakt(1 voor stationair 1 voor luchstelschroef).

Remleiding heb ik nu ook binnen deze is 1800mm geworden. binnenkort wel meer foto’s

gr

Edjuh
        Bijdrager

Niks dan lof, ik hoop dat de zon schijnt op 8 augustus dan wil ik die paarse gloed wel bewonderen.

Perdidonaholanda
          Bijdrager

echt een super mooie ciao!!! komt er ook en filmpje als ie helemaal in elkaar staat?

Bartjee
            Donateur

Ziet er echt super uit peter, ben benieuwd naar het totaal plaatje:thumb

Loek
              Bijdrager

Dit is echt een geoptimaliseerde Ciao, ik ben benieuwd :thumb

niceVespa
                Bijdrager

VET:thumb

GTZ NV

peter139
                  Topic starter

Thanks !

Ik heb hem aan de loop klinkt wel lekker maar niet zoals ik had gehoopt:con Ik had hem proberen te starten met de 19mm maar hij ging gelijk volgas….. De carburateur gechekt maar ik kon niks vinden.

Toen tijdelijk met een 13/13 geprobeert en toen liep ie mooi rustig. Heb hem even een kwartier laten draaien om de cilinder te in te laten lopen. Later met het originel 19mm spruitstukje geprobeerd maar hie ging weer volgas…
                    Toch moet het blokje er weer onder vandaan. Hij lekt olie bij de voetpakking dat betekend dat het niet goed dicht is allemaal. Ik heb een goede pakking gebruikt, dus niet zo’n alu. De 80 polini ging ook wel erg moeilijk in het carter, ik denk dat het passingsvlak niet haaks op de cilinder zit waardoor hij net niet afdicht. Dit betekend dat het carter iets uitgeboord moet worden… ofwel alles weer uitelkaar:'(

Ook snap ik zo’n 19mm carburateur niet helemaal.
                    Er zitten 3 sproeiers in. 1 voor stationair, 1 voor het rijden en de 3e?
                    Ik snap ook niet hoe dat nu zit met de extra bediening. Dit is een soort van choke, maar wat gebeurt er nu eigenlijk? Want als ik choke dan gaat ie gelijk vol gas, en als ik niet choke dan wil ie niet lopen… heb er nu een 86 sproeier in

Ik krijg het allemaal wel voor elkaar maar het is wel een gekloot met een net nieuw gespoten frampje.

tompiebozzel
                    Bijdrager

dat met die 80 polini is normaal, op rv carters weet ik niet, maar in me SE ging die ook moeilijk, gewoon ff doordrukken, mooie ciao peter, en ben ook helemaal fan van je vw :thumb

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Klote dat het blok er weer onderweg moet.

Er zitten 3 sproeiers in, hoofddsproeier, stationairsproeier en chokesproeier.
                        Als je je choke aantrekt, gaat er een kokertje omhoog en zo word de chokesproeier toegevoegd.

Raar dat de 80polini niet lekker in je carter past, heb het ook gehad en bij mij ging hij wel soepel in het carter.
                        Is er niet iets scheefgetrokken/kromgetrokken door het lassen aan de cilinder ?

Succes maar weer..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

peter139
                        Topic starter

ja misschien is ie wel krom ik weet het niet. Ik zal het eens checken.

Kreeg net trouwens 2 linkjes van tonni over de werking van zo phbg carb. Thanks tonni:thumb

http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tune_PHBG_Carburetors

http://www.thisoldtractor.com/gtbender/mg_manuals/dellorto_manual_a_guide_1.1.pdf

ga er mee aan de slag komt goed

Tonni
                          Moderator

Credit voor linkjes moet naar Hansieb, daar heb ik ze van.:thumb
                            😀

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martijnvanheerde
                            Donateur

Klote als het blokje eronder uit moet…. Ik had hem laatst klem zitten:con Kggg stuk lak helemaal weg. Maarja zit toch onder een kapje. Maar bij jou blokje zou dat zonde zijn. Succes!

RiPe
                              Bijdrager

Hij gaat waarschijnlijk volgas door valse lucht, dat ik combinatie met de choke laat hem hard draaien denk ik.

hansieb
                                Moderator

yo dat carb gebeuren van mopedarmy is wel vet :). btw als die op choke beter loopt dan moet er een grotere sproeier in. Die van mij wou met sproeier 85 ook alleen met choke lopen, terwijl die met 88 veel beter loopt en met choke beroerder loopt. Ik zou zeggen stop er een 90 in.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.