- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 mei 2009 om 16:21 #268229
Ziet er weer eens strak uit Peter! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Het zal wel ergens staan maar heb nu niet zoveel tijd om alles door te lezen, welke kleur wordt het frame?
16 mei 2009 om 16:39 #268230
n!ck*sheb echt respect voor je werk peter, ziet er allemaal spr uit!
ciao’tje ziet er ook netjes uit, vooral die tankdoppositie is apart.en idd, welke kleur wordt ie, of moeten we afwachten?
16 mei 2009 om 16:43 #268231peter139 :
Hoi, hierbij een updateAllereerst het framepje. Na veel schuren en plamuren ben ik blij dat het klaar is. Hierna heb ik deze 2k primer gezet. Goed spul want het is thinnerproof
Alle spulletjes staan onderussen helaas al een tijdje bij de spuiter maar het schiet niet echt op.

De polini cilinder is ook aan de beurt geweest. Ik wil graag waterkoeling blijven rijden en het liefst met 80cc
Allereerst heb ik geprobeerd de kop dicht te lassen. De kopjes zijn echt van een waardeloos aluminiumsoort gemaakt het is gewoon niet goed te lassen
Na alles goed schoongemaakt te hebben is het nog steeds niet goed. Ben zeker 5-6x bezig geweest en de kop wil maar niet waterdicht worden. De materialen
vloeien niet goed in elkaar waardoor er lucht in de las komt.
Hier het resultaat na vele pogingen

Het was mooi geweest als het wel goed waterdicht was geweest. dan kun je ook met cilindertjes proberen etc.
Iemand nog tips? anders smijt ik hem in de container hahaPoging 2 is de nieuwe polini 80 aanpassen. Dit is goed gelukt.
We begonnen zo:

na wat aanpassen kreeg ik dit:

Toch nog maar een koelrib er af gehaald om de inhoud nog wat groter te maken. Daarna een frampje gemaakt die mooi past.
Het geheel moet nog gelast worden maar daar ga ik veel tijd voor nemen. Eerst de cilinder opstoken tot 300graden daarna lassen en weer rustig af laten koelen
zo krijg je zo weinig mogelijk spanning in het geheel.

Hier nog een plaatje van het motorblokkie +componenten

Ik zal helaas niet meerijden met de vct 09 toer. Na vertraging bij de spuiter komt alles wel onder tijdsdruk te staan aangezien het nog maar 3 weken is.
Als het frame terug is kan de brommer binnen een dag inelkaar zitten, maar ik zal ook nog even moeten testrijden….
Ik baal best wel want ik had me er wel op verheugd. Verzekering is al weer netjes betaald en dan zoiets
ik baal wel, maar het kan nog even meevallen als alles snel terug is van de spuiter!groetjes peter
Zeer tof 🙂 als alles goed werkt heb je iets one of a kind.
Stond je btw ingeschreven voor de VCT dan ? dacht dat ik je niet op de lijst zag
16 mei 2009 om 17:12 #268232Dit vind ik wel héél erg vet, de 46mm polini in LC uitvoering!
17 mei 2009 om 20:50 #268244thanks voor de positieve reacties.
de kleur vertel ik nog niet zien jullie binnenkort.
Ik heb de polini cilinder gelast. Moet nu alleen nog worden vlakgvreest aan de bovekant.
hier een plaatje.

spoelers ook gelijk even groter gemaakt

gr
17 mei 2009 om 20:55 #268245Heel mooi gemaakt

Hoe zit het met de 2 inbusjes waarmee je normaalgesproken de kop nog extra mee vast zet?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 mei 2009 om 21:05 #268246thanks arvid inbusjes ga ik niet gebruiken
in de kop komt m9 draad. Daarin komt een m9 boutje waar weer m6 ingetapt is. Daar komt een m6 inbusbout in. Naar mijn idee hebben de inbusjes niet echt veel zin.
Toch hoop ik dat alles heel blijft aangezien staal en gietijzer misschien verschillend uitzetten.:? Ik weet niet of dat echt zo is maar de praktijk zal het leren.
De poorterij is nu wel voldoende denk ik. De uitlaatpoort is groter en de spoelers zijn ook breder gemaakt. Wat zou jij nog aanpassen arvid?
17 mei 2009 om 21:15 #26825027mm flens 😉
17 mei 2009 om 21:37 #268253ja dat is nog een optie inderdaad, maar zal dat nou echt zoveel effect hebben? ik heb net een nieuwe proma en wil daar eigenlijk niet gelijk de flex in zetten…. ik denk dat ik dit nog even zo laat. Als het resultaat alles bij elkaar tegenvalt dan kan dat alsnog.
18 mei 2009 om 06:01 #268254
n!ck*scilinder ziet er goed uit peter, the black 80cc polini LC, one of a kind:D
18 mei 2009 om 07:20 #268258Heel gaaf dit! Ik heb toevallig ook net mn 46 polini bewerkt, de uilaatpoort flink opgeschoond en licht opgehoogd maar niet veel groter gemaakt. Ik ben wel benieuwd naar de jouwe(foto?).
18 mei 2009 om 11:53 #268261
ziet er mooi uit egt netjes respekt voor je werk18 mei 2009 om 13:20 #268262Heel mooi gedaan

Toen ik die foto op het eerste gezicht zag, dacht ik, wat is er nou veranderd aan die polini lc ?
later zag ik pas dat het een 80cc was :lol18 mei 2009 om 14:54 #268263peter139 :
ja dat is nog een optie inderdaad, maar zal dat nou echt zoveel effect hebben?Om even een soort van ‘voorbeeld’ te nemen, Overmars geeft in zijn artiekel over de expansieuitlaat een formule voor de binnendiameter van de beginpijp (komt dus overheen met voor ons de flens).
d1 = 0,03 x wortel (cc x rpm)
Neem voor het aantal RPM 9000 (misschien ietsje hoger als waar de power bij de polini 46mm echt voorkomt, maar voor een getunede wel te halen), en je komt uit bij een binnendiameter van 24mm.. En volgens hem was Jan Thiel het ‘volkomen met hem eens’. http://www.2stroke-tuning.nl/media/artikelen/2takt_expansie_uitlaat.pdf
In een ander artikel gemaakt door Arno Koch word deze diameter d1 bepaald met betrekking tot je time area. Maar volgens mij moet die van Overmars het ook wel doen.
Te klein zal de zaak alleen maar begrenzen als je het mij vraagt, te groot is ook niet goed volgens Overmars. Misschien toch de moeite waard?
18 mei 2009 om 15:49 #268264Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter te klein dan te groot kunt hebben, maar std. is natuurlijk veel te klein dus ik zou hem ook groter maken.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.