Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jeha
    Bijdrager

waar heb je de tankdop weg dan???

ArvidW
      Donateur

peter139 :
        In de scooterwereld en bij de puch maxi gebruiken ze maar 1 zuigerveer. Zou dat bij zo’n cilinder trouwens ook kunnen?

Jahoor, dit gaat prima. (Op mijn DR rijdt ik ook maar met 1 zuigerveer, niet om bovenstaande rede btw)

Je maakt toch wel paar mooie foto’tjes als het af is ?;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

hansieb
        Moderator

Netjes hoor peter 🙂

Niet eens een keer een toertje meerijden ofzo ?

FonS
          Bijdrager

Ik heb een bewerkte 43mm DR evo zuiger in m’n membraancilinder, daar heb ik ook maar 1 zuigerveer op, omdat het slotje van de andere veer op een érg ongustige plek zit.
            En dat blok loopt =) Maak je daar dus maar niet druk om.

erikbloemberg

:D:D:D:D:Dword wel wat nu de golf nog:P:P:P:P:P:P::D

peter139
              Topic starter

haha thanks golf project word ook ooit afgerond hoor. ik wil eerst even weer rijden op de ciao de zomer komt eraan

Verwachting is dat binnen een week of 3-4 de ciao wel in elkaar zit dan is de golf aan de beurt

gr

Michel
                Bijdrager

Peter… Jij reed toch ook nog mee in de VCT?

erwinko
                  Bijdrager

ArvidW :

peter139 :
                    In de scooterwereld en bij de puch maxi gebruiken ze maar 1 zuigerveer. Zou dat bij zo’n cilinder trouwens ook kunnen?

Jahoor, dit gaat prima. (Op mijn DR rijdt ik ook maar met 1 zuigerveer, niet om bovenstaande rede btw)

Je maakt toch wel paar mooie foto’tjes als het af is ?;)

op mn nsr heb ik ook wel eens met 1 zuigerveer gereden, maar onderin had je echt veel vermogens verlies..
                    op hoge toeren merk je bijna geen verschil

peter139
                    Topic starter

hoi

ik ben even bezig gegaan met de vespa. Dit keer heb ik het balhoofdkapje aangepast.

Na wat zagen en plakken is dit dan het resultaat

Hier nog een plaatje van de ciao op dit moment.

groetjes

erikbloemberg

lijkt heel netjes peter kom binnenkort je ciao wel ff weer bewonderen gr erik

Martijnvanheerde
                        Donateur

Netjes! Fijne verf hé die 2k:D Spuit jij gewoon met een spuitpistool op de compressor?

peter139
                          Topic starter

Hoi, hierbij een update

Allereerst het framepje. Na veel schuren en plamuren ben ik blij dat het klaar is. Hierna heb ik deze 2k primer gezet. Goed spul want het is thinnerproof
                            Alle spulletjes staan onderussen helaas al een tijdje bij de spuiter maar het schiet niet echt op.

De polini cilinder is ook aan de beurt geweest. Ik wil graag waterkoeling blijven rijden en het liefst met 80cc

Allereerst heb ik geprobeerd de kop dicht te lassen. De kopjes zijn echt van een waardeloos aluminiumsoort gemaakt het is gewoon niet goed te lassen
                            Na alles goed schoongemaakt te hebben is het nog steeds niet goed. Ben zeker 5-6x bezig geweest en de kop wil maar niet waterdicht worden. De materialen
                            vloeien niet goed in elkaar waardoor er lucht in de las komt.
                            Hier het resultaat na vele pogingen

Het was mooi geweest als het wel goed waterdicht was geweest. dan kun je ook met cilindertjes proberen etc.
                            Iemand nog tips? anders smijt ik hem in de container haha

Poging 2 is de nieuwe polini 80 aanpassen. Dit is goed gelukt.
                            We begonnen zo:

na wat aanpassen kreeg ik dit:

Toch nog maar een koelrib er af gehaald om de inhoud nog wat groter te maken. Daarna een frampje gemaakt die mooi past.
                            Het geheel moet nog gelast worden maar daar ga ik veel tijd voor nemen. Eerst de cilinder opstoken tot 300graden daarna lassen en weer rustig af laten koelen
                            zo krijg je zo weinig mogelijk spanning in het geheel.

Hier nog een plaatje van het motorblokkie +componenten

Ik zal helaas niet meerijden met de vct 09 toer. Na vertraging bij de spuiter komt alles wel onder tijdsdruk te staan aangezien het nog maar 3 weken is.
                            Als het frame terug is kan de brommer binnen een dag inelkaar zitten, maar ik zal ook nog even moeten testrijden….
                            Ik baal best wel want ik had me er wel op verheugd. Verzekering is al weer netjes betaald en dan zoiets
                            ik baal wel, maar het kan nog even meevallen als alles snel terug is van de spuiter!

groetjes peter

TimoO_
                            Donateur

Echt weer heel mooi! De tankdop ziet er ook echt heel appart uit (ofja, de positie dan).

Voor je cilinderkoppie, solderen misschien? Kan het altijd proberen, beter als de container in gooien… Als je hem de container in gooit, wil ik wel een poging wagen. (a) Dat soldeerspul zou het normaal gezien zeker tot over de 300 graden vol moeten houden, denk niet dat een watergekoeld cilinderkoppie zo’n temperaturen zal bereiken..

sjaak trekhaak

echt super mooi kerel, ben heel benieuwd hoe die eruit ziet als die in elkaar zit.
                                respect voor je werk:thumb

niceVespa
                                Bijdrager

idd goed bezig:thumb

GTZ NV

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.