Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Daarna even poedercoaten peter!:thumb
      Framepie is niet meer zo mooi wit 🙁

peter139
      Topic starter

Nee idd dat wit is mooi om te zien als het schoon is. Coaten wil niet aangezien er hier er daar plamuur zit. Het frame wordt wel overgespoten maar nu met 2k lak. Ik heb nu wat ervaring ook omdat ik met me autoproject bezig ben.

Misschien wordt het wel een hele ander kleur:)

erikbloemberg

:congeel?en een stang tog

Daan777
          Moderator

Neej lekker wit houden joh! Staat echt uber bij de glimmende onderdeeltjes:)

peter139
            Topic starter

al weer 19 dagen geen update..

goed, ik heb natuurlijk niet stil gezeten. Het laswerk is nu zo goed als klaar. Alle puntlasverbindeingen zijn nu helemaal doorgelast en achter de kappen is nu ook alles mooi glad. De frameaanpassingen voor de nieuwe inlaat setup is ook helemaal klaar. Het blokje heeft nu ondanks de beperkte ruimte toch nog genoeg ruimte om de snaar op spanning te brengen.
              Begagedrager is ook iets aangepast. Deze staat nu niet meer zover omhoog zoals eerst. Voor het achterlicht heb ik een metalen bakje gemaakt voor de accu. Het lijkt net een origineel. Ik heb helaas nog geen foto’s maar die komen snel.

gr peter

Michel
              Bijdrager

Toch weer motivatie gevonden Peetje 🙂

Ben benieuwd maar het gaat vast en zeker weer goedkomen.
                Kunnen we met VCT lekker trots naast elkaar rijden :bier

peter139
                Topic starter

Hoi.

Ik heb weer een update. Ben niet meer zo vaak online, maar vind het wel leuk het een en ander te laten zien aan jullie.

Ik ben nog steeds zo af en toe bezig met me vespa omdat ik het leuk vind om een beetje te klussen en te rijden.

Ik heb me vespa uigetekend in een 3d programma. Het is allemaal op schaal getekend. Het is niet echt met een doel gedaan. Het is meer om dat ik het leuk vind.

Malossi blokje

Zoals je zien nog niet helemaal klaar maar er zit nogal wat werk in.

Oke nu wat echt plaatjes.

Zoals eerder gepost ben ik met een aantal dingetjes bezig. Heb wat foto’s genomen ik hoop dat jullie het leuk vinden.
                  De inlaat:
                  Links de zelf gemaakte inlaat, rechts de mallossi

Een stuk smaller dan origineel om ruimte te winnen.

Hieronder nog wat plaatjes van het frame
                  Ik heb allereerst het frame op veel punten doorgelast. Met name de achterbrug is nu wat steviger geworden. Aangezien er 2 platen op elkaar zijn gelast heb ik op veel punten het frame wat bijgewerkt met metaal zodat alles achter de kappen straks ook mooi glad is. Daarna is alles in de 2k epoxy primer gezet. Dit is een zeer sterke hechtlaag als basis.

Zoals je ziet een schijfrem van een sendra het is wel mooi om te zien en ondanks dat een aantal anderen dit ook hebben wil ik het er toch op hebben.

En nog eentje van onderaf

Het blok staat nu in de achterste stand en de carburateur kan er makkelijk achter weg zonder problemen. Het past echt allemaal maar net echt mm werk.

Op dit plaatjes is goed te zien dat de trapas in het midden voor de helft ingedeukt is. Ik met 2 m12 moeren erin gelast zodat de stepjes daar weer aan vast gemonteerd kunnen worden.

Hier een plaatje van de onderkant van de begagedrager. Ik her er 2 steunen gemaakt zodat het accutje daar kan zitten

Zoals jullie zien is er nog genoeg werk te doen, maar voor de vct is ie klaar.
                  Gr peter

Lowie
                  Bijdrager

weer goed bezig peter, jammer dat je zo weinig update de laatste tijd vind het altijd mooi om te zien wat je allemaal doet.
                    veel succes met dit project ik blijf je wederom volgen en ben benieuwd naar het eindresultaat, maar ik twijfel er niet aan dat het goed komt :thumb

Bartjee
                    Donateur

Je bent weer met mooie dingen bezig:thumb Altijd leuk om te zien hoe jij alles zo rustig en goed afgewerkt aanpakt

ArvidW
                      Donateur

Hey Peter, ben je bijna klaar voor een CAD sprintje :lol Ziet er goed uit man:thumb Ciao frame is wel echt een moeilijk frame om na te tekenen zo met die ronde vormen en die ingewikkelde tank 😐

Aanpassingen die je doet zien er ook veelbelovend uit, ga zo door 🙂

Moet je nog een malossi vario hebben in CAD? Ik heb er nog wel eentje liggen 😉 (Kan van mijn Inventor file wel even een STEP file maken zodat jij hem met Solid Works ook kan openen)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

erikbloemberg

eeey peter tog maar de tankdop aan de andere kant ? of tog een moterfietstankdop?
                          ik heb er nog wel 1 voor je van een audie tt:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Edjuh
                          Bijdrager

Mooi werk weer peter.

Dat spruitstuk lijkt sprekend op degene die ik gekocht heb, mooi!

Ik ben wel benieuwd hoe die ciao aanvoelt met al die subtiele(dwz onopvallende) verstevigingen.

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

Mooi werk.

Wat ik niet snap (net zoals bij die spruitstukjes die edo heeft besteld) is dat er geen rekening met de afsluiting van het membraan is gehouden.
                              Bij het originele spruitstuk zit rondom het inlaat gat minimaal 5mm aan vlees zodat het afsluit.

Bij die nieuwe spruitstukjes sluit het membraan nergens af lijkt mij?

Succes verder!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

peter139
                              Topic starter

Thanks voor de reacties. Zijn die spruitstukje ook te koop dan? iemand die daar info over heeft?

@erik thanks. Een tt dop is veel te groot die zijn iets van 10cm.

@Herr flick De verzonken inbusbout helpen ook mee afdichten. Het rubber van het membraam overlapt dit gedeelte toch.

Het framepje is best zwaar geworden, maar is wel lekker sterk. Mijn tank dop heb ik dichtgelast omdat ik een idee in me hoofd had.
                                Hier het idee

Dit is een ruwe schets van hoe het ongeveer gaat worden. De dop word nog wel iets anders denk ik, maar dat zien we wel even

gr

peter139
                                Topic starter

hoi even een kleine update

ik heb een extra polini lc kit gekocht. De cilinderkop van me originele heb ik aan de achterkant dichtgelast. Deze is nu pasgemaakt voor de 80cc polini kit. Deze is in bestelling bij jmpb

Op de foto onder is het nog niet allemaal zo goed afgewerkt. Het aluminium was nogal moielijk te lassen. De aluminiumsoort bevatte veel verontreiningeingen waardoor er putjes in zijn gekomen. Alles is nu wel beter afgewerkt en daar heb ik helaas nog geen foto van.

Voor de rest heb ik nog een ander klauw gekocht. De dubbelwerkende brembo klauw kon ik niet paskrijgen doordat de zuiger te dik was. Ik heb nu een ns-1 gekocht, een dubbele zuiger met een zelfinstellend mechanissme(net als bij de meeste personeauto’s)
                                  . Deze is perfect. De ontluchting zit aan de bovenkant en makkelijk te monteren.

hier nog een plaatje van het aluminium waar de adapterplaat uit gemaakt gaat worden. Ik heb eerst een goede tekening gemaakt, en de plaat ga ik deze week nog draaien.

Ik heb een bestelling bij jmpb gedaan met onder andere nieuwe kappen enkunstof delen./ Waneer dat binnen is gaat ie naar de spuiter.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.