Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Je weet het al maar :thumb Superdepuper!
      Het is echt supersnel gegaan en netjes geworden, kunnen sommige mensen die ook een reedvalve hebben nog een voorbeeldje aan nemen 😛

Ik zie je zaterdag wel.

Lowie
      Bijdrager

Vind het echt de vetste en vooral netste ciao (in deze stijl) op het forum, alles perfect tot in de puntjes uitgewerkt.
        Respect hoor :thumb

Ik zie trouwens bij je profiel dat je een andere uitlaat heb, malossi. Ben benieuwd 🙂

edit: in het filmpje zie ik de 5 spakers, jammer, zoals op de laatste foto vind ik hem het mooist (wel met die andere uitlaatdemper dan :p)

peter139
        Topic starter

Dank je lowie

De malossi is een leuke uitlaat, maar de proma circuit was echt een stuk sneller (topsnelheid) De malossi trekt meer in het middengebied. De ciao had op de meeting een vermogen van 1.7-1.8kw (rollerbank kw’s dan). Ik vond het resultaat niet slecht.
          Ik rijdt nu rond met de zwarte wielen. Als je goed kijkt in het filmpje, zie je dat ik rondrijdt met 2 verschillende wielen. voor een 5spaaks en achter een 4 spaaks.Dit was even omdat me binnenband lek was..:)

Voorlopig zal er niet meer zo veel gaan veranderen. Voor de winter staat een nieuwe lakbeurt op het programma.
          En met de velgen ga ik iets doen… De vespa is voor de hobby.

gr peter

iPurno
          Bijdrager

WOW…. ik vind het egt de vetste ciao die ik hier tot nu toe heb gezien!

peter139
            Topic starter

Hoi,

Ik heb lange tijd geen updates geplaats. Ik ben op het moment ook niet echt bezig met de ciao. Toch heb ik hem even onder de deken vandaan getoverd en ben even wezen rijden.

Ondertussen is me uitlaatpoort van de 41mm polini afgebroken. Dit was ook wel te verwachten omdat de wand zo dun was. Ook mijn decompressieklepje dichte niet goed af waardoor starter behoorlijk moeilijk ging.

Toch wil ik deze winter een aantal kleine dingen doen:
              -Inlaat veranderen
              -Uitlaatpoort maken
              -Frame op een aantal punten aanpassen ivm sterkte. Het frame voelt bij hogere snelheden niet lekker aan vandaar nog wat verstevigingen hier en daar (geen stang)
              -Decompressieklepje maken
              -Gepolijste onderdeeltjes weer netjes maken.
              -Motorruimte even opnieuw een kleurtje geven.
              -Pinasco vliegwiel: Kijken of ik er nu wel een beetje licht uit kan krijgen, want bij hoge snelheid gaat het licht gewoon uit. Anders wordt het iets met een accu.
              -En ik heb een goedkoop adresje gevonden om spulletjes te laten verchromen.

Ik ben eerst bezig geweest met me inlaat voor de reedvalve. Zoals jullie weten zit de carburateur niet recht voor het blok. Ik wil dit wel goed hebben met de hoop dat het wat snelheid oplevert.

Ik heb een stuk aluminium weten te krijgen waar ik de inlaat uit kan maken.
              Afmetingen zijn 100×125 x 24mm dik

Ik heb als eerste even een bokje gemaakt zodat ik niet steeds op me knieën hoef te sleutelen. Werkt goed zo

Het blokje in de oude situatie

Zoiets moet er dan uitgehaald worden

Na wat slijpen en vrezen

En dan het resultaat tot dusver:

Er dus nog meer uit. Ik heb de 2,5cm wat de carburateur moet zakken al wel bereikt alleen moet je de carburateur er ook nog achter weg kunnen halen en moet het blok ook afgesteld kunnen worden. Waarschijndelijk moet de buis voor de trapas ook aangepast worden. De framegaten zijn al 1cm naar voren getrokken maar dat moet nog even meer worden. Ook het gat waar de bougiekabel doorheen gaat moet nog wat verplaatst worden.
              Er komt zo af en toe wel een update van dit verhaal.
              Groeten Peter

FonS
              Bijdrager

damn 😐 mooi hoor, een witte brommer, maar niet schoon te houden he :p

zonde van je LC cilindertje ! nu wel een stevige poort erop lassen.
                misschien met een grotere diameter zodat je meer wand kunt laten staan?

een fatsoenlijk spruitstuk is zeker geen slecht idee, alleen jammer dat het op een ciao zo moeilijk gaat door het plaatsgebrek…

peter139
                Topic starter

klopt idd. Ik heb op een testcilinder al wat proberen te lassen en dat wil opzich wel goed allemaal. Alleen breng je een hoop spanning in de cilinder door het warmteverschil. Ik heb toen later op internet gelezen dat je de hele cilinder moet voorverwarmen tot 300 graden. Dit om het spanningsverschil wat op te heffen. De uitlaatpoort word ook van gewoon staal geen gietijzer. Kijken hoelang het allemaal houdt.

Ik heb ook ideeen om een 46mm cilinder te kopen en deze aan te passen naar waterkoeling. Geen alu cilinder maar een gietijzeren(alu ligt mij niet zo). Maar hier binnenkort meer over.

diac
                  Bijdrager

jij hebt nog flink wat klusjes liggen:P
                    een stalen flens gaat werken, Arvid heeft er al een hoop gelast waarvan er nog geen een is gebroken.
                    een 46mm cilinder is zeker een vooruitgang, daar zul je zelf gauw genoeg achter komen.

het blijft een mooie ciao, alleen dat wit, niet schoon te houden:lol

Lowie
                    Bijdrager

ik vind hem nog steeds super, vooral met de zwarte 4 spakers :lol
                      46mm, nice, ben benieuwd wat voor moois je daar mee gaat doen.
                      ik blijf je perso weer in de gaten houden :thumb

erikbloemberg

komt wel goed peter met die ciao van je als je hem klaar hebt gaan we es tegen elkaar rijden kijken wie nu harder loopt

peter139
                        Topic starter

Hoi erik lang niet gesproken:)

Ik ben benieuwd hoe hard je ciao loopt. Ik wil hem wel eens in rl zien.

Ik hoop dat de aanpassingen een beetje gaan werken. De 46mm laat nog even op zich wachten, eerst maar eens kijken wat dit voor effect heeft. Hopelijk is het bhoap geluid er dan ook uit. Dit gebeurt alleen wanneer je een tijdje stationair draait en dan het gas open gooit. Er zijn meer mensen met dit probleem zoals hansieb bv.

jordy
                          Bijdrager

zeer vette brommer met mooie setup;)

aleen dat dat achterzitje zo omhoog staat ziet echt niet uit:lol

diac
                            Bijdrager

@ peter139, ik had dat probleem ook met dat bwoap geluid.
                              ik had toen ergens valse lucht, heb toen even alle pakkingen vervangen incl. carb pakking.
                              toen was het probleem weg.
                              het probleem kan natuurlijk ook liggen dat je 41mm polini de 19mm carb niet kan verwerken 😉

peter139
                              Topic starter

hoi,

aangezien ik wat frame aanpassingen ga doen (onder andere voor het inlaatverhaal) heb ik de ciao gestript.

Misschien wel een beetje jammer maar ik zit weer vol met nieuwe ideetjes.

hier een plaatje

groetjes

diac
                                Bijdrager

niks is jammer wat jij doet met je ciao’tje.
                                  echt geweldig, je blijft maar verbeteren!
                                  succes:thumb

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.