Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pier
    Bijdrager

Leuk ciaotje naam genoot!

Wat ik nog ff wil melden, ik las dat je een kickstart systeem er op wouw bouwen. Als je het gat in je frame wilt dicht maken gaat dit niet meer. Tis maar een tip:thumb

peter139
      Topic starter

thanks.
        kickstart komt er niet op. aanlopen vind ik geen probleem.

TimoO_
        Donateur

peter139 :
          gelukkig een pakkingset gevonden zijn moeilijk te krijgen. De aluminium pakking gaat gelijk de afvalbak in.(troep) 😉

je kan ze toch ook gewoon bij mopshop.de bestellen?

ben in ieder geval benieuwd hoe het blokje gaat lopen 🙂

Tonni
          Moderator

He Peter. Ik zou voor ik het plaatwerk in het frame laste, eerst de ‘bobbels’ waar de schroeven van de zijkappen in komen even open slijpen.(bij de losse platen). Ik denk dat je anders problemen krijgt met de schroeven/zijkappen. De zijkap komt dan namelijk verder van het frame af terwijl de schroeven op de zelfde plek komen, dus moeten ze te diep in de kap. Kijk het maar na, dan zie je wat ik bedoel.

Verder ziet het er goed uit met de plannen! Ben ook benieuwd hoe het blokje loopt straks… Misschien eerdaags het even in het echt bekijken?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

peter139
            Topic starter

He tonni, ik heb dit geprobeerd. Het plaatwerk is maar 1,5mm dik. De kap heb ik geprobeerd en het valt reuze mee hoor.

1 kant van het frame is nu compleet afgelast. Alle oneffenheden zijn mooi gat en het gat aan de bezinekraankant is dicht. Het frame bevat geen onnodige gaten meer. Ik kan overigens nu al merken dat het frame al sterker aanvoelt. Hij is wel iets zwaarder geworden maargoed dat krijg je. De andere kant waar de v-riemoverbrenging zit moet nog. binnenkort een pic.

Ondertussen zijn wel weer wat dingetjes klaar.

vliegwiel is afgedraaid. In totaal 5,5 mm. De kleine poelie die bij de polini waterpomp is geleverd is 7mm dikker als origineel. Aangezien mijn frame ook aan de koppelingkant wordt verstevigd, komt de koppeling 1,5mm naar buiten. Vandaar dus 5,5mm ipv 7mm.

Ook leuk om te zien hoe zo’n pompje er van binnen uit ziet.

velgjes in de afbijt gezet

achterdekseltje gepolijst

nog meer spulletjes klaar.

laat maar eens weten wat jullie er van vinden

gr peter

gido-vespa

mooi gepolijst:thumb

AC RACING
                Moderator

whaaa ik vind het echt super hoe jij bezig bent met het opknappen van je ciao!! keep on going!!
                  weer een superieur ciaotje in groningen:bier

Frits
                  Bijdrager

Echt vet man
                    goed bezig met alles;)

diac
                    Bijdrager

mooi mooi man, het schiet iig aardig op:D

Martijnvanheerde
                      Donateur

Zekers vet.
                        Wil je de kleur al zeggen?

peter139
                        Topic starter

thanks mannen. idd waarschijndelijk weer een mooie ciao in groningen. Als ie klaar is ga ik naar een meeting!8)

De kleur is nog een beetje geheim, maar ik heb ondertussen al geinformeerd bij diverse stralers/poedercoaters.
                          het frame wordt iig geen zwart…

Het frame verstevigen is behoorlijk veel werk. Makkelijker was een buis geweest. Dit vindt ik nog steeds niet echt mooi vandaar dus de moeilijke manier. Voorvork wordt ook verstevigd. In plaats van een u-profiel wordt het een soort koker (beetje moeilijk uit te leggen)

gr peter

hansieb
                          Moderator

Gaaf ik hoop em dit jaar op de ciao meeting te zien 🙂

peter139
                            Topic starter

@kwafo: De eurocilindro kitjes zijn idd nog makkelijk te krijgen. De polini wordt iets moeilijker.

De uitlaat weet ik nog niet. Er zat voor bij de ophanging een redelijk gat in. Deze heb ik dichtgelast. Toch is het er niet echt mooier op geworden. Ik zat laatst in het forum ‘how to uitlaat opknappen’ en zag hoe je een lelijke uitlaat weer mooi kan maken. Eerst proberen en als het niks wordt komt er gewoon een nieuwe onder. De proma cc bevalt wel goed. Ik heb hem iets aangepast zodat ie in een iets hoger toerengebied pakt. De buis van het expasiegedeelte tot aan demper is groter en er zit een leo demper op. Proma dempers zijn herriedingen.

Ik heb goed gereedschap tot mijn beschikking vandaar dat alles best wel snel gaat. Met de carterhelften ben ik ook al goed op weg. motorblok wordt ook gepolijst en is nu ook voor 80% klaar. Ben zo te zien met alles tegelijk bezig. Anders gaat het vervelen;)

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

Ziet er goed uit al het spul!

mag ik vragen waarom je een snor poelie naaf hebt gepakt ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

peter139
                                Topic starter

@herr flick: bedoeling is in de toekomst vario te monteren. Ik ga er van uit dat dat op deze manier wil anders ben ik verkeerd ingelicht. Bij brommerhandel snijders hebben ze een varioset voor 190 euro staan.

link: http://www.brommeronderdelenshop.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=8

bedoeling om dit er op te zetten.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.