- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 maart 2008 om 23:28 #263919
Leuk ciaotje naam genoot!
Wat ik nog ff wil melden, ik las dat je een kickstart systeem er op wouw bouwen. Als je het gat in je frame wilt dicht maken gaat dit niet meer. Tis maar een tip
22 maart 2008 om 23:57 #263920thanks.
kickstart komt er niet op. aanlopen vind ik geen probleem.23 maart 2008 om 00:22 #263921peter139 :
gelukkig een pakkingset gevonden zijn moeilijk te krijgen. De aluminium pakking gaat gelijk de afvalbak in.(troep) 😉
je kan ze toch ook gewoon bij mopshop.de bestellen?
ben in ieder geval benieuwd hoe het blokje gaat lopen 🙂
23 maart 2008 om 02:19 #263922He Peter. Ik zou voor ik het plaatwerk in het frame laste, eerst de ‘bobbels’ waar de schroeven van de zijkappen in komen even open slijpen.(bij de losse platen). Ik denk dat je anders problemen krijgt met de schroeven/zijkappen. De zijkap komt dan namelijk verder van het frame af terwijl de schroeven op de zelfde plek komen, dus moeten ze te diep in de kap. Kijk het maar na, dan zie je wat ik bedoel.
Verder ziet het er goed uit met de plannen! Ben ook benieuwd hoe het blokje loopt straks… Misschien eerdaags het even in het echt bekijken?
I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 maart 2008 om 16:43 #264030He tonni, ik heb dit geprobeerd. Het plaatwerk is maar 1,5mm dik. De kap heb ik geprobeerd en het valt reuze mee hoor.
1 kant van het frame is nu compleet afgelast. Alle oneffenheden zijn mooi gat en het gat aan de bezinekraankant is dicht. Het frame bevat geen onnodige gaten meer. Ik kan overigens nu al merken dat het frame al sterker aanvoelt. Hij is wel iets zwaarder geworden maargoed dat krijg je. De andere kant waar de v-riemoverbrenging zit moet nog. binnenkort een pic.
Ondertussen zijn wel weer wat dingetjes klaar.
vliegwiel is afgedraaid. In totaal 5,5 mm. De kleine poelie die bij de polini waterpomp is geleverd is 7mm dikker als origineel. Aangezien mijn frame ook aan de koppelingkant wordt verstevigd, komt de koppeling 1,5mm naar buiten. Vandaar dus 5,5mm ipv 7mm.

Ook leuk om te zien hoe zo’n pompje er van binnen uit ziet.

velgjes in de afbijt gezet

achterdekseltje gepolijst

nog meer spulletjes klaar.

laat maar eens weten wat jullie er van vinden
gr peter
28 maart 2008 om 16:59 #264031
gido-vespamooi gepolijst
28 maart 2008 om 17:08 #264032whaaa ik vind het echt super hoe jij bezig bent met het opknappen van je ciao!! keep on going!!
weer een superieur ciaotje in groningen:bier28 maart 2008 om 17:39 #264033Echt vet man
goed bezig met alles;)28 maart 2008 om 17:41 #264034mooi mooi man, het schiet iig aardig op:D
28 maart 2008 om 18:03 #264035Zekers vet.
Wil je de kleur al zeggen?28 maart 2008 om 18:17 #264036thanks mannen. idd waarschijndelijk weer een mooie ciao in groningen. Als ie klaar is ga ik naar een meeting!8)
De kleur is nog een beetje geheim, maar ik heb ondertussen al geinformeerd bij diverse stralers/poedercoaters.
het frame wordt iig geen zwart…Het frame verstevigen is behoorlijk veel werk. Makkelijker was een buis geweest. Dit vindt ik nog steeds niet echt mooi vandaar dus de moeilijke manier. Voorvork wordt ook verstevigd. In plaats van een u-profiel wordt het een soort koker (beetje moeilijk uit te leggen)
gr peter
28 maart 2008 om 18:32 #264037Gaaf ik hoop em dit jaar op de ciao meeting te zien 🙂
29 maart 2008 om 06:38 #264039@kwafo: De eurocilindro kitjes zijn idd nog makkelijk te krijgen. De polini wordt iets moeilijker.
De uitlaat weet ik nog niet. Er zat voor bij de ophanging een redelijk gat in. Deze heb ik dichtgelast. Toch is het er niet echt mooier op geworden. Ik zat laatst in het forum ‘how to uitlaat opknappen’ en zag hoe je een lelijke uitlaat weer mooi kan maken. Eerst proberen en als het niks wordt komt er gewoon een nieuwe onder. De proma cc bevalt wel goed. Ik heb hem iets aangepast zodat ie in een iets hoger toerengebied pakt. De buis van het expasiegedeelte tot aan demper is groter en er zit een leo demper op. Proma dempers zijn herriedingen.
Ik heb goed gereedschap tot mijn beschikking vandaar dat alles best wel snel gaat. Met de carterhelften ben ik ook al goed op weg. motorblok wordt ook gepolijst en is nu ook voor 80% klaar. Ben zo te zien met alles tegelijk bezig. Anders gaat het vervelen;)
29 maart 2008 om 07:46 #264040Ziet er goed uit al het spul!
mag ik vragen waarom je een snor poelie naaf hebt gepakt ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel29 maart 2008 om 08:00 #264041@herr flick: bedoeling is in de toekomst vario te monteren. Ik ga er van uit dat dat op deze manier wil anders ben ik verkeerd ingelicht. Bij brommerhandel snijders hebben ze een varioset voor 190 euro staan.
link: http://www.brommeronderdelenshop.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=8
bedoeling om dit er op te zetten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.