- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 juni 2008 om 20:50 #265334
Ik zou er een 80 poelie op gooien, veel leuker voor die cilinder, weet je zeker dat hij zoveel toeren draait? Misschien dat het heel anders is als je er op zit maar wat ik me kan herinneren van op top rijden met die cil. en vergelijkbare setup met 80 poelie is een lekker gejank.
Dat geeft ook veel meer boostgevoel(iets wat op video ook moeilijk over te brengen is maar goed), dat mist hier ook wel volgens mij.
Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen over 1,5 maand.
Waarom doe je zo op je teentjes getrapt als mensen commentaar hebben?
11 juni 2008 om 21:06 #265335@ Peter, ik bedoelde het niet beledigend.
het blokje klinkt ook niet slecht, maar er mist iets..
er is totaal geen boost en je hebt een hele lange dip met optrekken.
ik weet ook wel dat je een simo koppeling hebt.je zegt ook altijd “maar” 55cc, maar die cilinder kan echt wel hard hoor 😀
nouja, als je niet tegen commentaar / mening kan zal ik het je de volgende keer maar besparen..
dat andere filmpje wil ik best nog wel zien, misschien dat ik er dan anders over denk.edit; en ja, ik kom naar de meeting, doen we wel een raceje;)
12 juni 2008 om 20:15 #265336ik heb een vraag voor jullie.
Deze heb ik al in de rubriek tunen en opvoeren voor gevorderden geplaats. zie de volgende link
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=9788&n=last#bottomdit heb ik allemaal gedaan om te kijken of er meer uit dit watergekoelde blokje te halen is. Ik heb vanavond de squish opgemeten en deze was 3.2mm. Veel te groot dus. Daarddoor heb je iets minder compressie. Dit komt wwarschijndelijk ddor een te dikke voetpakking. Toch zul je alijd boven de 1.2 mm uitkomen omdat de koppaking zo dik is.
Ik trek binnenkort het blok weer uit elkaar omdat ik een goede poortmap wil hebben. Ook inlaatiming etc wil ik gaan bepalen om te kijken of er ook meer uit gehaald kan worden.
12 juni 2008 om 21:17 #2653383.2 mm? :O
dat verklaart denk ik ook dat die zo weinig power levert.
de squish hoort tussen de 0.8 – 1.0 te liggen.
maar 1.0 – 1.5 is ook goeie 😉probeer dat eens te bereiken, en kijk wat je blok dan doet.
een oude 43dr evo van mij had 2.0 mm squish, die liep niet stationair en had ook niet echt veel power.
12 juni 2008 om 21:20 #265339Ligt niet zomaar even aan de squish.
Arvid heeft ook met een squis van volgens mij 2.2 ofzo gereden, bij een vespatje merk je dat niet zo snel.
Ik denk dat als je blokje echt zo slecht rijd hij toch valse lucht trekt, de poorterij in je blok vond ik namelijk niet echt geslaagd.
maar dit heb ik niet in real life gezien dus46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 juni 2008 om 21:25 #265340nouja, 2.2mm squish of een 3.2 mm squish is toch wel een behoorlijk groot verschil.
dit zou misschien wel de “mede” oorzaak kunnen zijn.@ peter, loopt je brommer nou wel goed stationair?
12 juni 2008 om 21:41 #265341@diac ja hij loopt wel stationair. Ik heb alles extra afgedicht met locktite vloeibare pakking. Welliswaar draait ie nog steeds wel iets te hoog.
Mijn motortje jankt best wel. Ik gebruik gewoon een canon fototoestel met camerafunctie. Deze zit op mijn lamp gemonteerd. In de filmpjes komt niet goed naar voren dat de motor veel toeren maakt. Ik heb een stage 6 toerenteller die tussen de 9000 en 9500 toren aangeeft. In eerste instantie had ik problemen met deze teller. Ik heb nu een dubbel ontstoorde kabel tussen bougiedraad en teller getrokken. Probleem was toen opgelost.
@herr flick wat vond je dan niet zo netjes aan het carter? De poort die de w-spoelers voedt? Misschien is het wel iets overdone maargoed ik kan het er niet meer aanplakken. Toch loopt de spoeler voor de w poort wel netjes over.
12 juni 2008 om 22:33 #265342Misschien is het carter een beetje teveel gedaan.
Die van steyn liep erg mooi op een 41mm DR met getuned carter en trok ook een stuk beter op dan deze.
12 juni 2008 om 22:33 #265343Op de Zuiderzeetoer reed ik met een squish van 4.4mm, en brommertje liep nou niet bepaald slecht.:)
Ik heb ook kopje van 0.8mm maar daarmee werdt het hele geheel inc leo krul zodanig laagtoerig dat hij de 60 niet meer wilde halen, de 70 al helemaal niet.
Zal binnenkort eens met hoogtoerig pijpie het verschil testen, maar tot nu toe vind ik de merkbaarheid van een kopje afdraaien echt zwaar tegenvallen. Ietsje meer koppel onderin maar imo niet echt indrukwekkend
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 juni 2008 om 07:43 #265344Dit vond ik niet zo netjes :
http://i32.tinypic.com/scaufn.jpg
http://i27.tinypic.com/34pncic.jpgDe poort ligt nog hoger als een DEPS spoelpoort voor een 80cctje.
ook denk ik dat hij lekt tussen je carter bij de carterbout.Denk dat je blokje ergens valse lucht trekt en daarom niet zo mooi onderin loopt.
heb je een mooi bougie kleurtje ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 juni 2008 om 21:34 #265347@arvidw voordeel van een te grote squish is dat je nooit last krijgt van detoneren. En je lagers hebben het ook minder zwaar.
@herr flick ik ben het met je eens. Dit had wel iest netter gemogen. Deze poort zit al jaren in het blokje. Kan er niks aan veranderen. De boutgaten zijn door 2 koperingetjes toch afgedicht. Dit blokje blijft er toch niet onder.
Ik heb vandaag iets gemaakt. Het is nog niet af. Jullie mogen raden wat het wordt
13 juni 2008 om 21:51 #265348Kan er zo nog niets van maken
I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 juni 2008 om 05:24 #265349Beugeltje voor waterpomp 😕
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 juni 2008 om 05:55 #265350Zij-inlaatspruitstukkie denk!?
Hey peet, hangt die powerbox niet te laag? Ik dacht dat die altijd hoger als het blokkie moest of vergis ik me nu?
14 juni 2008 om 08:11 #265351zal ik het maar zeggen dan..
Ik ben bezig een paddock stand te maken. Deze 5mm plaat komt rechtsachter bij het achterwiel te zitten. De 2 stukken buis passen in elkaar. Het kleine stukje buis wordt door middel van een bout op de plaat geklemd (m 8) De grote wordt aan de paddock stander gelast. Het kleine stukje buis is verwijderbaar(voor de looks).
Tis nog niet klaar, maar jullie snappen met vast wel:p
@19ac88 ik weet hier niks van. Ik vraag me af of het ook wel werkt. De box is van stage 6. De inhoud van de stage6 powerbox is een vaste waarde. Een malossi heeft een soort van harmonica, waardoor de inhoud geen vaste waarde is.
Aan bijde kanten zit een dop geschroefd die met een o-ring wordt afgedicht. Ik heb hem al open geahad en het ruikt niet eens naar benzine… En of ie te hoog hangt weet ik niet. Er zat niet eens een gebruiksaanwijzing bij…
Maargoed het lijkt wel leuk.gr peter
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.