- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juni 2008 om 16:36 #265222
mwah hij loopt niet snel nee voor je setup. wat heb je ermee gedaan? want ik denk toch dat dit de bedoeling is of niet :P.
mijn 50 athena ging tenminste hetzelfde met poelie 50. met poelie 80 jaagt ie goed toeren, hoort die 41mm dus ook te doen 🙂 hebje misschien begrenzer erop gebouwt ofzo?
3 juni 2008 om 16:58 #265225misschien komt het wel omdat er een simo koppeling opzit????
3 juni 2008 om 16:59 #265226Dat is toch alleen een ander huis?
3 juni 2008 om 17:07 #265227Martijnvanheerde :
Dat is toch alleen een ander huis?Die heeft een grotere diameter… Krijg je als het ware een nóg zwaardere “vertanding” mee…
3 juni 2008 om 18:08 #265228En daarbij telt een grotere diameter op de krukas veeeeel zwaarder als een kleinere diameter op de vertanding. Die Simo koppeling is bijna dezelfde diameter als zijn poelie.. (kijk maar goed op de foto)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...3 juni 2008 om 18:38 #265229Het filmpje was idd een beetje waardeloos. maargoed ik heb de camerabeugel getest en het ging redelijk goed. (behalve het geluid dan)
Mijn setup is:
-55cc 41mmpolini
-racekrukas van dr
-inlaat uitgevijld
-13mm carburateur
-simonini koppelinghuis 60mm ipv 50mm origineel.
-polini blauw koppelingsveren
-proma circuit.Afstelgegevens
-contactpunten op 0.45
-bougie op 0.5
-sproeier 70
-polini filter met 4 extra gaten van 6mmHet fimpje heb ik gisteren gemaakt toen het 30 graden was. Niet echt het meest ideale momnent. Zoals je kunt horen aan het toerental heeft de koppeling pas grip bij een km of 50. Daarna gaat het toerental langzaam omhoog. Topsnelheid is wel redelijk hoog (hoeveel weet ik niet;)). Toch lijkt het in een filmpje langzamer tegaan dan in de werkkelijkheid. Ik reed eerst nog met snorvertanding maar toen sprong het blok bijn uitelkkaar. Het optrekken ga ik veranderen door een originele koppeling te plaatsen (dus 50mm ipv van de simo 60mm)
De set-up simonini koppeling 60mm en poelie 80, heeft dezelfde overbrengingsverhouding alseen originele koppeling met een 68 poeli.
Ik ben nog steeds een beetje bezig om de juiste afstelling te krijgen. Ik ga echter geen geld meer in dit blokje steken. Ik ben bezig met wat anders.4 juni 2008 om 15:30 #26523995pully + simo koppeling erop, snaar hoef vanwege grote pullies minder te buigen en heeft dus een hoger rendement 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 juni 2008 om 15:54 #265240Simonini koppeling erop =) man daarvoor mag je echt wel een grotere cilinder hebben.
Gewoon normale koppeling + pully 70 erop :)! en knallen maar
4 juni 2008 om 16:58 #265241waarom zet je er geen vario op?
4 juni 2008 om 18:13 #265244Ik zou eens de 10% strakkere veren proberen. De blauwe trekveren zijn zelfs voor de Polini 46mm i.c.m. Simo koppeling nog te strak. Zelfs standaard veertjes werken al goed in dat grote huis 😉 Ik had de 10% strakker en werkte echt perfect op mijn 46mm Polini!
4 juni 2008 om 19:21 #265246op je andere filmpje maakt die toch veel meer toeren? is toch nog steeds dezelfde setup?
4 juni 2008 om 20:30 #265247bedankt voor de reacties. Het filmpje was niet echt spektaculair. Het blokje was warm en de overbrengingverhouding was te laag. Dit is alleen voor topsnelheid leuk. Vario komt ook wel vroeg of laat, want ik ben de poeliesetups behoorlijk zat aan het worden.
De stage 6 teller heb ik helaas nog niet goed aan de gang gehad. Er zijn veel mensen die problemen hebben met deze teller.
Het schijnt op induktiespanning te werken. Er moet een onstoorde bogiedop en een zogenaamde type r bougie gebruikt worden. Deze is onstoord en stoort de teller niet. Hier moet ik nog even achteraan. Ik ben tot nu toe niet erg tevreden over de teller. (nog)Geen aanrader dus.Ik heb nu de originele koppeling er weer op en dat rijdt een stuk beter. De inlaat is helaas weer kapot. Het busje zat geklemd maar was dus niet echt bestand tegen vibraties. Blok moet weer uitelkaar en moet gelast worden. Allemaal pech jammer genoeg.
4 juni 2008 om 20:42 #265250hansieb :
Simonini koppeling erop =) man daarvoor mag je echt wel een grotere cilinder hebben.Gewoon normale koppeling + pully 70 erop :)! en knallen maar
wat Arvid zegt is bijna hetzelfde.
4 juni 2008 om 20:59 #265251Alleen Hans leest nooit 😛
Liever Simo koppeling en grote pully dan std koppeling met kleine pully imo.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 juni 2008 om 20:03 #265297Blokie is gelast en zit nu goed in elkaar (eindelijk maar toch):)
Heb ondertussen 300km gereden en mijn problemen zijn opgelost.
Ik heb een paar plaatjes voor jullie.
Het tig gelaste carter. Ik heb zoals je kunt zien het stukje buis wat langer gemaakt om plaats te maken voor de powerboxaansluiting.

Ja ja 92mm poelie wie had dat ooit gedacht. :lol Top is nu iets langzamer maar de ciao trekt nu wel redelijk op.

Ik heb m’n powerbox gemonteerd. Het enige wat ik vernam dat het motortje wat zuiverder liep. Het lijkt toch wel leuk.

Ben nog 2 video’s aan het uploaden. Deze komen eraan. Is met 92mm poelie gemaakt. Trilt allemaal wel een beetje.
Eigenlijk is de ciao bijna wel af. Ben nog bezig met een extra blokje. Volgend seizoen wil ik nog een aantal dingetjes veranderen zoals het frame laten coaten (lak is niet sterk genoeg) en de velgen verchromen.
Gr peter
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.