Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Bijdrager

nice nice 😀

zeer vet 😀

is hopelijk niet te warm geworden zodat de laspunten zijn gebroken 😉

maar dat hoor je wel als je pully tikt

peter139
      Topic starter

ik heb hem niet echt warm gehad.

Eerst ff gepolijst. Toen met eurol rijwiel olie geprobeerd wou niet. Vervolgens met tts geprobeerd ging al beter. Uiteindelijk met een doek een laag nieuwe motorolie de polie ingesmeerd en de brander op een behoorlijke afstand gehouden. Toen ie afgekoeld was hem ik hem met een doek opgepoetst waardoor ie nog blauwer/paarser werd

KennyVespa
        Bijdrager

dan ist goed

ook wat ik effe snel hat gezien dat jij een vario frame hebt :D, kijk maar die uitsparing onder je pully 😀

altjd leuk meej genomen 😀

Roger102
          Bijdrager

Mooie ideeen allemaal man 😉
            Heb je dat blok trouwens al lopen waar dat buisje inzit ?? Ben wel benieuwd of het nou ook echt scheelt dan, omdat je inlaat binnen in het carter niet echt groter word. maar het zal zeker wat schelen ja 😉

Ga zo door :thumb

erikbloemberg

heey peter hoe loopt de ciao nou dan ? me brom klokie er al onder?

peter139
              Topic starter

Even een update.

De ciao rijdt echt supergoed en ook behoorlijk snel. Ik heb weer een aantal dingetjes gedaan.
                De uitlaat is opgeknapt. Het eerste gedeelte van uitlaatpoort naar expansiekamer is groter gemaakt. Deze is nu 24mm inwendig. Alles is netjes gelast zonder bramen. Ook het 2e stuk van expansie gedeelte naar einddemper is vernieuwd. Deze is nu 20mm inwendig. De uitlaat gaat nu bij een hoger toerental pakken. De aluminium leovinci einddemper is even netjes gepolijst. De beugel van de demper heb ik weggelaten en ik heb er een nieuwe rvs beugel opgelast. Is wel een beetje moeilijk te zien. De kleur van de uitlaat wou ik eigenlijk blank hebben, maar de uitlaat had te veel ingenestelde roest. Nu is die weer zwart met blanke lak.

Ik heb ook een stage 6 teller gekocht. Voor toerental en temperatuur. Leuke informatie waneer je rijdt. Het motortje wordt niet warmer dan 75Graden dus dat zit wel goed.
                De toerenteller doet het ook goed. Schrik niet, mijn top rpm op dit moment is 28920 toeren per minuut.

Nu wat foto’s

De toerenteller

De temperatuursensor (bovenin)

De temperatuurmeter

Gr peter

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

He dat ziet er top uit zeg.
                  toerentellertje had ik ook altijd problemen mee, ik had een Hebo teller ooit.

toerental was nooit goed, temperatuur was bij mij onder de bougie ring.

Uitlaatje ziet er goed uit!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

peter139
                  Topic starter

Ik vindt 28000 ook echt teveel van het goede. Alles zit zo gemonteerd als het moet. De temperatuurmeter klopt wel aardig volgens mij. De toerental meter niet. Het blokje draait goed wat toeren maar 28000:? nee dat draait een kart nog niet eens(18000-20000). Ik ga nog het een en ander proberen om het wel goed te krijgen.

Michel
                    Bijdrager

Nee hoor Peet, dat beugeltje is absoluut niet van mijn beugeltje afgeleid. Die van jouw is veel mooier 😀 Die van mij zit met tyrappies vast 😛

Jammer dat die toerenteler niet goed werkt. Ik wilde hem ook gaan kopen. Ik hoop dat je hem nog werkend krijgt 😉
                      Die poulie is wel vet man :thumb Warmloper op de poulie gehad =)

peter139
                      Topic starter

ik heb een filmpje gemaakt

ik verwacht wel wat commentaar aangezien het niet echt snel gaat.
                        tis ook maar 55cc waar ik mee rij

http://nl.youtube.com/watch?v=0fCjlETz5AE

G-no
                        Donateur

met welke poelie rijd je? zo te horen een te kleine, zo’n 41mm moet janken!

KennyVespa
                          Bijdrager

g-no: als je even naar boven scrollt zie je met wat voor pully die rijd, een 80mm dus

en wat g-no al zegt zoon 41mm hoort egt wel te janken

hansieb
                            Moderator

Pully klinkt idd te klein

LeMoN
                              Bijdrager

klinkt beetje tam, met vario zal het wel leuk rijden denk ik 😀

Martijnvanheerde
                                Donateur

Loopt volgens mij niet 45 of wel soms?

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.