Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Spijtig , maar ff nieuw cartertje regelen dan

Rebel

Ah echt jammer net nu je het zo mooi gedaan hebt 🙁

Heb nog carters liggen trouwens.

Cp carters helemaal std
        Elec carters (van anders spul gegoten :S blink beetje meer net plastic eigenlijk :S, en de inlaat is fabrieks tuned)

Tonni
        Moderator

Gecondoleerd Peter. Misschien zat er al een scheurtje in en liep hij daarom wat vaag? Ander carter scoren en opnieuw tunen, er zit weinig anders op..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

peter139
          Topic starter

klopt wel want de inlaat was al voor de helft gescheurd aan de onderzijde. De helft van de breuk was zwart(dus niet vers) Dat was waarschijndelijk ook de oorzaak van het niet goed stationair lopen.

Ik ga hem proberen te fixen. Ben 2 week lang iedere avond bezig geweest om het blok te polijsten.

Ik ga proberen het gat tot 16mm te maken, om er vervolgens een stalen bus in zetten.
            Eventueel met locktite de boel vastzetten. Komt goed

Er stond toch al een ander blok op de planning

Tonni
            Moderator

Misschien met alutite soldeerstaven proberen? Moet kunnen werken mits je het carter op ongeveer 400 graden kan krijgen. Staafjes heb ik hier, maar geen goede brander.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

peter139
              Topic starter

Het blokje is al weer klaar. Ik heb het gat vlakgeslepen en er een 16×1.5mm alu buis in gemaakt. tis nu nog steviger als origineel:)
                hier 2 piccas

Ook heb ik de snorvertanding omgewisseld met een bromvertanding. Dit omdat mijn blok te veel toeren maakte. De ciao gaat nu echt hard. Zeker over de 95 km/h. Het duurt wel een tijdje voor dat de top bereikt is. En iedereen die het niet gelooft moet het zelf maar weten. Ik heb proberen te filmen maar met 1 hand aan het stuur en een hand filmen word het echt te gevaarlijk. Daarom ga ik eerst maar een beugel fabriceren om de camera in te klemmen.

Toch heb ik jullie hulp even nodig. Voor de 4e keer deed mijn onsteking het weer eens niet. Ik wordt er zo langzamerhand echt zat van. Ik stop er nieuwe bougie in en 4-5 km later is het gebeurt met de bogie. Alles is al 2 keer vervangen zoals contactpunten, condensator, alle kabels, bobine, extra massakabel gemaakt tussen bobine en blok.
                Waneer ik de bougie op de uitlaat leg vonkt deze wel maar heel onregelmatig.
                Iemand die enig idee heeft?

Nog een vraag wat houdt een doorgeslagen bogie in?

Bartjee
                Donateur

Mooi dat het weer in elkaar zit:)
                  Maarrem, harder als 95 km/u met die linksstaande setup? Reken er maar niet op;)

peter139
                  Topic starter

Morgen bougie halen (stuk of 10) en dan maak ik een filmpje. Afgesproken? De ciao gaat echt hard hoor. Me broertje heeft er met de auto achtergezeten. Alles is ook gemaakt voor topsnelheid he. Optrekken is waardeloos op het moment (logisch) ik heb uitgerekend dat het blokje tussen de 8500 en 9000 toeren draait. Ik heb er alleen elke keer zo weinig plezier van:(

KennyVespa
                    Bijdrager

95 lijjkt me ook sterk, maar you never know he, het kan zomaar eens 😉

ik denk dat je onstekingsspoel niet meer goed is, koop die eens nieuw, en volgens mij loopt die gewoon ook veels te rijk als je een bougie sloopt

kan niet man

ik heb in mijn deps blokje al 1,5 jaar dezelfde bougie zitten, er is tog iets niet goed.

peter139
                      Topic starter

oke hij loopt 60. :con

Ik snap gewoon niet dat het elke keer na een stukje rijden de bogie dood is. Het blokje is goed inelkaar gezet (voor 100%). Ik heb al zoveel blokken gereviceerd. Alles is goed (doorgemeten). behalve condensator (geen idee hoe je dit kan testen)

Ik heb net eens de weerstandswaarden van mijn bobines doorgeten De originele had een iets hogere waarde dan de luna imitatie(race)bobine. Ook nog maar een keer een andere bogiedop geprobeert. De ‘ngk ontstoort’ had een weerstand van 5omh terwijl de anderen haast geen weerstand had. Beide doppen heb ik geprobeerd. ook geen resultaat.

KennyVespa
                        Bijdrager

nou dus geen imi erop doen, gewoon vespa orgineel, en gewoon ngk 5ohm bougidop erop en dan nieuwe fatsoendelijk bougie erin

dus een ngk hittegraad 7 (is meer als zat voor jou set-up) en dan moet het goed zijn gaat die dan nog kapot ligt het tog aan je afstelling of je ontstekings spoel

erikbloemberg

heej peter ik wil je anders wel ff helpen lijkt me niet zon groot probleem maar moet hem ff horen lopen. onderdelen zat :P:P:P:P:P
                            ik heb je trouwens ff pmtje gestuurt

Bo3T
                            Bijdrager

ngk is bij mij ook vaak kapot gegaan die bougie.

ik gebruik voortaan champion.. is bij mij nog nooit kapot gegaan

erikbloemberg

loopt ie al weer goed nu met je andere onsteking?

peter139
                                Topic starter

yep, het was de bougie en onstekingsspoel. De onstekingsspoel is vervangen omdat ie bij het doormeten een andere waarde aangaf dan de andere spoelen die ik nog had.
                                  Ik heb nu een champion L78c bougie erin en sindsdien geen problemen meer gehad.

zijn er mensen die een stage 6 toeren/temperatuurmeter hebben? Het lijkt me wel wat. http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN1276

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.