- Dit onderwerp bevat 117 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door Perdidonaholanda.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 mei 2008 om 21:37 #429830
@ diac…..klopt wat je schreef :(……..ik was als alternatief aan het denken aan een proma circuit. Qua prijs en kwaliteit zou deze het beste goed moeten doen met de setup wat ik tot nu toe heb.
Een polini top one zou ook erg geschikt zijn.4 mei 2008 om 00:10 #429832Hoe kom je er nou weer bij dat zoiets totaal niet werkt diac..? niet helemaal waar! , zoiets meot je gewoon op elkaar afstellen met de juiste grams rollen,
een leo krul is idd niet hoogtoerig, maar dat zegt zeker niet dat ie niet werkt op een vario.
dr zijn ook zat mensen die een Leo HM op een vario berijden, dat gaat ook gewoon goed!heb zelf ook wel eens een city power op mijn setup geknalt, dat reed ook goed toen ik er mega zware rollen in knikkerde!
laagtoeriger pijpie dan dat kan natuurlijk niet heheen binnekort gaan ik het zelf ook zien met het blok van Batty
een 41 Dr met leokrul en vario, gewoon relaxed;)
Mike4 mei 2008 om 06:36 #429835Voor lange stukken rijden is Leo krul met vario echt perfect
Gewoon super laag toerental waardoor het heel confortabel rijdt 🙂Heel snel zal het idd niet gaan, maar ik haal met 50cc, leo krul, Vario gewoon 60+ (liggend zelfs 68.1 !) Dus zal Pedri ook nog wel redenlijk vooruit komen 🙂
Het is idd verre van ideaal, maar rijdt alsnog wel redenlijk (std scooters zul je iig achter je laten bij het stoplicht)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 mei 2008 om 08:24 #429837Mijn mening is dat de Leovince krul gewoon altijd goed peresteert, zelfs op 43mm cilinders.
Ik rij nu 43mm DR met leo krul en ik krijg me toch een boost vanaf 30 km/h helemaal door naar de 70. Trekt ook goed weg uit stilstand. Met standaard 50cc cilinder en een kleinere poelie haal je nog de 55 met de leovince krul.
Ook kan hij prima met vario, zolang je het maar goed afsteld.4 mei 2008 om 08:38 #429838@ ArvidW, jouw 50cc is wel heel wat anders dan gewone standaard blokjes, dus waarom gooi je dat ertussen?
met een Leo Krul kun je zeker hard gaan, maar waarom een Leo Krul nemen als een Proma CC / Polini Top one gewoon een veel leukere boost bovenin hebben en je ook nog eens een stuk harder gaat:?
optrekken zul je altijd goed doen met vario, maar waarom een Leo Krul kopen en je blokje begrenzen?4 mei 2008 om 08:53 #429840waarom gooi jij dit dan weer in de ring? hij zegt hierboven zelf ergens dat hij top snelheid neit zo belangrijk vind! maar optrekken!
Nu weer ontopic!!
Mike10 mei 2008 om 12:41 #430061Update:
Vandaag wat onderdelen gaan halen:

DR 70 cc EVO
Malossi cilinderkop
13/13 carburateur
Malossi filter
Revisiekit motorblok
Nieuwe contactpunten en condensator17 mei 2008 om 09:32 #430278Nieuwe update:
Complete speedengine + 80cc cilinder gekocht via marktplaats
17 mei 2008 om 09:39 #430279Zuiger zit verkeerd om 😛
Ik zou alles maar ff goed gaan natjekken !
17 mei 2008 om 09:40 #430280Klopt…….hij is net binnengekomen…..dus dat had ik nog niet gezien.
Hij gaat sowieso helemaal uit elkaar voor revisie.19 mei 2008 om 16:55 #430340Update:
Vandaag speedengine gereviseerd:

Moet alleen nog nieuwe pakkingen en cilinderkop bestellen voor de 80cc
20 juni 2008 om 17:55 #431166Update: onderdelen van de blok zijn allemaal binnen…….deze week bezig geweest met alles te monteren om te zien of het ook wel allemaal werkte.
Na veel geklooi met de ontsteking en de benzine toevoer ging hij gisteren met haperen en stotteren aan, maar viel ook direct weer uit.
Nu start hij onmiddelijk en blijft stationair lopen. Het geluid van de 80cc is echt geweldig.Het probleem is dat mijn ciao geen kenteken heeft en dat ik hem dus zou moeten laten schouwen.
Deze week kwam ik echter hier op site een ciaotje tegen met kenteken en stervelgen. De lak is slecht en hij vertoont hier en daar wat gebreken, maar dat maakt niet uit…ik heb hem gekocht vanwege het kenteken.
Ik ga van de week eens kijken of ik een goede poedercoater vind hier in de buurt.
Over de kleur ben ik nog aan het twijfelen. Oranje zwart zoals hij nu is vind ik ook wel een leuke combinatie.Nog even een foto van de ciao met kenteken wat ik gekocht heb:
20 juni 2008 om 20:58 #431169heeeej die is (was) van Loek 🙂 hehe dat is me een ding he
jammer dat je zilvergrijze ciao geen kenteken heeft…20 juni 2008 om 21:20 #431171FonS :
heeeej die is (was) van Loek 🙂 hehe dat is me een ding he
jammer dat je zilvergrijze ciao geen kenteken heeft…Klopt..ik heb alleen het frame en de wielen gekocht…d..ik gebruik de voorvork en de rest van mijn grijze ciao.
Daarna alles laten poedercoaten en klaar 😀
Het is me dus alleen te doen om het kenteken.21 juni 2008 om 15:41 #431185als je een goede poedercoater kunt vinden laat me dan wat weten ik ben ook nog opzoek naar eentje voor mun velgen:P.
leuke brommer trouwens misschien zie ik je wel eens rijden woon kort in de buurt namenlijk:P -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.