- Dit onderwerp bevat 117 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door Perdidonaholanda.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 april 2008 om 16:26 #283995
Hallo allemaal,
Ik ben sinds een paar dagen actief op deze site….gewoon kijken naar de projecten etc. etc. Heb sinds kort mijn Honda Camino project ook op deze site gezet.
De allereerste brommer wat ik ooit heb gehad was een vespa ciao…beetje aan geklooid (grotere sproeier, andere luchtfilter, faco uitlaat….het standaard werk), maar niet veel….had er toen nog totaal geen verstand van…Deze heb ik verkocht om een camino te kopen.
Na jaren besloot ik weer eens op internet te zoeken naar vespa ciao’s omdat ik het toch een prachtbrommer vond.
Zodoende ben ik op deze site terecht gekomen.
Heb uiteindelijk vandaag toch maar weer een ciao gekocht (voor maar € 35,–):
De bedoeling is om hem een ander kleurtje te geven en er een leuke setup onder te hangen..ik was aan het denken aan een speedengine, 70 of 80cc, vario en een dikke uitlaat.
Dit was het voorlopig…updates volgens
25 april 2008 om 16:36 #429543schön 🙂 in meerssen, dat is vrij dichtbij 😉 ben je een vriend van Reinier of ken je hem?
25 april 2008 om 18:54 #429544=) 35 euro? Das toch nie meer normaal 😕 Oftewel lees ik scheef otewel typ jij fout oftewel is het gwn zo en dan ben ik vet jalours :'( Enne één tip: steek er eerst een kleiner poulietje onder….Ik ben fan voor een 70 maar veel mensen rijden liever m
25 april 2008 om 19:12 #429545mooi man
als hij echt 35euro kostte heb je echt een goede deal gemaakt;)
ik zou hem ook een ander kleurtje geven
dit is ook maar zo grijs :lol25 april 2008 om 19:27 #429549@ TimoO…Maastricht is inderdaad vlakbij….Reinier ken ik niet….woont hij ook in Meerssen?
@ angel…Inderdaad. heeft maar € 35,– gekost….ik gelijk gebeld, testrit gemaakt en hem meegenomen. Ik dacht ook dat ik de prijs verkeerd las, maar ik toch echt maar € 35,– betaald. Met een kleine poulie heb ik vroeger al gereden…dit keer wil ik voor een malossi vario gaan……en dan de rest nog 😀
@ jordy…Ik ga de ciao echt wel een andere kleur geven……ik denk dat ik hem laat poedercoaten…over de kleur ben ik nog niet uit…..ben aan het denken aan geel of rood
25 april 2008 om 19:50 #429550geel met zwart is ook een mooie combi
en idd reinier woont ook in meerssen;)
25 april 2008 om 19:55 #429551
Blauw poedercoaten is ook wel heel mooi 😀 En dan in combinatie met hoogglans zwarte zijkappen. :worshippy:duivel Vind ik een super combo25 april 2008 om 21:15 #429552Cachaca Ciao:)
Of een ciao met de kleuren van de braziliaanse vlag?
Je hebt al wat sleuteljaartjes achter de rug begrijp ik?
26 april 2008 om 07:08 #429555Edjuh :
Cachaca Ciao:)Of een ciao met de kleuren van de braziliaanse vlag?
Je hebt al wat sleuteljaartjes achter de rug begrijp ik?
Hahaha….zal inderdaad een mooie kleurcombo geven…..maar ben toch eerder aan geel aan het denken.
Ik ben sinds mijn 16e bezig geweest met brommers….tot ongeveer 21….toen caminop verkocht om auto te kopen…nu ben ik 32 en leek het me wel weer eens leuk om weer te sleutelen…..ben in al die jaren wel een hoop vergeten, maar dat komt wel weer :lol
3 mei 2008 om 15:15 #429817Update:
De setup wordt het volgende:
70cc DR EVO met bijpassende cilinderkop
13/13 carburateur
Leovinci uitlaat
Malossi filterDeze onderdelen zijn al besteld, ik ga ze komende week afhalen.
3 mei 2008 om 15:39 #429819ga je ook nog iets aan je carters doen? want aan alleen een 13/13 heb je eigenlijk niks.
je hoort er eigenlijk je inlaat bij uit te boren tot 13mm en het inlaatvlakje een beetje groter te vijlen.
er staat genoeg info over op het forum, moet je maar even zoeken 😉je hebt toch geen Leovince Circuit/krul genomen eh? 😐
das een 50cc uitlaat, daar zul je op 70cc niet echt hard mee gaan ben ik bang.verder leuk setupje, veel suc6 verder
3 mei 2008 om 16:09 #429820ik had geen leovinci uitlaat gepakt als ik jou was 🙁 Had gwn een malossi too bad gekocht en had er de begrenzers uitgekegeld (staat ergens op de site waar ze zitten) en je had een beestig uitlaatje voor 70cc. Ik zou anders gwn een beetje je inlaat uitboren zonder je carters open te breken…Maar geloof me: dat is redelyk gevaarlijk en er kan zo makkelijk iets fout gaan…Maar bij mij loopt ie goed 😀
3 mei 2008 om 16:23 #429821Ahh echt mooi, 35 euro voor zo’n strak dingetje! Ziet er goed uit man.. Kzou ook idd geen leo vince nemen voor 70 cc .. eerder een Top one of Proma CC !
Succes ermee!
3 mei 2008 om 16:33 #429823@ diac & angel…..ik was wel aan het denken om ook de carters te bewerken of gelijk een speedengine aan te schaffen.
Leo Krul heb ik genomen omdat ik het vroeger altijd een leuk uitlaatje vond…de vorm en het geluid spreken me wel aan.
Echt hard ben ik toch niet van plan te gaan…het moet wel goed trekken. Daarvoor ben ik nog op zoek naar een vario. 😀3 mei 2008 om 18:13 #429826Vario icm een leo krul.. ergste wat je kan nemen! laagtoerige uitlaat met een hoogtoerige cilinder en vario.
vario laat je cilinder meteen op hoge toeren opkomen, dus je uitlaat gaat werken als een begrenzer.
in feiten zou je harder optrekken en doortrekken met een hoogtoerigere uitlaat.dus je zit totaal fout met die uitlaat als je ook nog eens vario wil.
als je eerst het forum door had gelezen over dit soort dingen had je het al geweten.maarja, je komt er zelf wel achter 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.