Vespa-Ciao.NL
:: Per 2028 2taks verbod in heel Nijmegen

Home Forums Algemeen Nieuws Per 2028 2taks verbod in heel Nijmegen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Topic starter

Joor
      Donateur

Niet eens alleen 2takt, maar alle verbrandingsmotoren voor brommers en scooters.

zevenenergie
        Donateur

Het is stuitend.

Wim
          Bijdrager

Zou het niet een idee zijn om een hybride te gaan bouwen met zo’n soort motortje extra er bij die je de brommer laat aandrijven via het fiets tandwiel.. Op een Citta zie ik hiervoor best wel een kans. Er zal dan wel een verlengde achterbrug in moeten denk ik. Zodra je in een millieu zonde komt.. de motor uit.. fiets stand in drukken en verder op de electro motor.
            Opera Momentopname_2023-04-14_184807_nl.aliexpress.com

Intellect80
            Bijdrager

Wauw.. nòg een extra reden voor mij om niet in een stad te willen wonen en werken..
              denk ook dat het hier in Duitsland niet zo’n vaart loopt..

No stress, all fun and a bit of speed

mean-machine
              Bijdrager

In sept ben ik al een paar keer (met de Ciao) mee geweest met de Bramenrit.
                Deze start vanaf een (oude) kazerne in Nijmegen en gaat (meestal) richting Duitsland.
                Leuke rit, georganiseerd door de Zündapp Veteranen Club

Jammer, want daar is altijd veel opkomst.
                Spoedig geen start meer in Nijmegen???

Wim
                Bijdrager

Zou het niet een idee zijn om een hybride te gaan bouwen met zo’n soort motortje extra er bij die je de brommer laat aandrijven via het fiets tandwiel.. Op een Citta zie ik hiervoor best wel een kans. Er zal dan wel een verlengde achterbrug in moeten denk ik. Zodra je in een millieu zonde komt.. de motor uit.. fiets stand in drukken en verder op de electro motor. Opera Momentopname_2023-04-14_184807_nl.aliexpress.com

Nee, want de poppetjes die voor “de staat” werken komen de auto niet meer uit.
                  Sterker nog, er staan overal camera’s die rechercheren op kentekenplaat herkenning.
                  Op kenteken staat een B van benzine.
                  Al rij je met de fiets met je kentekenplaat erop van een benzinevoertuig.
                  Je krijgt de bon vanzelf binnen.
                  Sterker nog, er komt nog wel een tijd dat het automatisch van je rekening gaat.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Wim
                  Bijdrager

Nee, want de poppetjes die voor “de staat” werken komen de auto niet meer uit. Sterker nog, er staan overal camera’s die rechercheren op kentekenplaat herkenning. Op kenteken staat een B van benzine. Al rij je met de fiets met je kentekenplaat erop van een benzinevoertuig. Je krijgt de bon vanzelf binnen. Sterker nog, er komt nog wel een tijd dat het automatisch van je rekening gaat. Gr. Wim.

Dan ben ik nog wat te vroeg met mijn hybride idee aangezien er nog geen hybride brommers bestaan anders was het een kwestie van om keuren zodat die daarna geregistreerd staat als hybride.

1

Wim
                    Bijdrager
                      1

Wim
                      Bijdrager

Daar zit wel geinig spul bij..

Kom met deze bij keuring…
                        ja goeie dag eem kan mn hybride solex ook gekeurd worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Au7zbvDCEAAGbm7

Shark
                        Donateur

Tikje offtopic, maar deze man omschrijft gewoon zo mooi wat een 2-takt zo bijzonder maakt:

Niet dat mijn brommer als een crossmotor klinkt, maar toch, het jeng-geluid, de geur, de eenvoud.

gileracitta
                          Topic starter

Wim
                            Bijdrager

de klimaat-nazi’s zijn weer fijn bezig.. 👿

Marc
                              Bijdrager

Te triest voor woorden dit.
                                Zou me niks verbazen als meer steden dit willen invoeren

Variociao
                                Bijdrager

Alle vrijheden en dingen die het leven zo leuk maken worden afgenomen onder het mom van “manmade global warming” “duurzaamheid” of “veiligheid”. Ondertussen rijdt bijna heel nederland al op scooters met EFI of al elektrisch, 2takkies zijn al een flinke minderheid aan het worden. Overigens wordt er niet over 2takt in het bijzonder gesproken.  De claim die wordt gemaakt over de de mate van vervuiling is vergezocht, staat zeker niet in verhouding tot de aantallen auto’s/bussen. Imo worden de eerstgenoemde onderwerpen zoals manmade global warming, duurzaamheid, veiligheid allemaal gebruikt als mooie morele standpunten die als masker worden gebruikt voor het verkrijgen van meer controle door de staat. Neem de elektrische auto bijv, deze is verreweg van duurzaam of groen als je het productieproces en grondstoffen in acht neemt. Waar is het dan goed voor? Een brandstofmotor brengt je waar je wilt zijn, elektrische auto’s kan je prima op afstand uitzetten.

Bromsnor
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.