Vespa-Ciao.NL
:: Parmakit

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Parmakit

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

henny
    Bijdrager

jaja: een paar gaatjes tappen of een gat boren is voor veel mensen geen probleem, er moet natuurlijk wel ruimte zijn voor een keerring. dus het blijft nog even afwachten. maar dan zal het wel storm lopen………….
      maarja, die mensen die dat blokje hebben gemaakt, die hebben die drie steuntjes voor het kickstartgedeelte daar niet toevallig neergezet, dus ik denk dat er in de toekomst wel twee versies leverbaar zullen zijn………………….(we zullen zien……..).

WANNEER KOMT ER NOU EENS IEMAND MET EEN VOLLE WANGEN KICK-KRUKAS, DAN BEN IK VERKOCHT
      (DEZE OF NATUURLIJK DE KICKMALOSSI)……..

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

dit parmakit carter heeft geen kickstart aansluiting (zitten geen gaten en gat voor de 5-6tands krukas) maarja die krukas komt er niet (bijna wel zeker)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

hansieb
        Moderator

henny :
          jaja: een paar gaatjes tappen of een gat boren is voor veel mensen geen probleem, er moet natuurlijk wel ruimte zijn voor een keerring. dus het blijft nog even afwachten. maar dan zal het wel storm lopen………….
          maarja, die mensen die dat blokje hebben gemaakt, die hebben die drie steuntjes voor het kickstartgedeelte daar niet toevallig neergezet, dus ik denk dat er in de toekomst wel twee versies leverbaar zullen zijn………………….(we zullen zien……..).

WANNEER KOMT ER NOU EENS IEMAND MET EEN VOLLE WANGEN KICK-KRUKAS, DAN BEN IK VERKOCHT
          (DEZE OF NATUURLIJK DE KICKMALOSSI)……..

Ahum sommige mensen hebben de reedvalve kickversie :con

http://www.mijnalbum.nl/Album=YO4OIXHK

Btw kickstart KRUKAS vollewangen bestaat niet, wat zou kunnen is de krukas laten overpersen ( gedeelte voor de kickstart ) op een volle billen kruk.

FonS
          Bijdrager

misschien dat Jayton iets kan regelen :lol aangezien het bedrijf in Italie is, en hij daar vaker komt, en connecties heeft 😉

pier
            Bijdrager

jah wouw net zegge,, dit carter stond ook op de site van sprocatti!! dus,, of t nu wel van parmakit is?
              of kan natuurlijk ook dat sprocatti weer iets na-aapt :con

EDIT: is t laatste!

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

hier nog wat fototjes ervan uit mijn vespa archief 😛

hij is wel leuk, maar bij een ciao gaat zoiets niet passen (carburateur komt veels te laag, of je blok moet minstens 3-5 cm naar voren en blokbout punten erbij boren + voorspatbord afzagen)

en dat lijkt me ook niet alles..

[thumb=datas/thumbs/1-001.jpg]1-001.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/1-003.jpg]1-003.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/1-005.jpg]1-005.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/1-008.jpg]1-008.jpg[/thumb]

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Edjuh
                Bijdrager

joey636 :
                  ik heb de binnenkant idd nog nooit gezien maar als ik gewoon zo naar het blok kijk vermoed ik dat.
                  het zal denk ik een 2 kleps membraan zijn en aangezien het voor 15mm carb is zal het wel voor die 70cc zijn ik denk als je dit samen hebt dat het wel snel zal zijn maar ik denk dat het eerder te vergelijken is met een speedengine.
                  gewoon een goedkoop redelijk snel cartertje

:con

Hey flick is me voor.

Het carter is goed vergelijkbaar met het malossi blok:

Zoals je hier kan zien:

..gaat het monteren niet vlekkenloos.

En ja, sprocatti heeft het nagemaakt.

reiniero
                  Bijdrager

bij een citta zou dat miss nog wel eens kunnen passen.

hansieb
                    Moderator

Tja dan nog why the fuck een sprocatti kijk naar barry zijn sprocatti blok helpen nee maar.

Van malossi weet je dat je gewoon een super blokje hebt dat KWALITATIEF er goed is afgewerkt en prima werkt en er 47mm cilinders in passen en dat allemaal voor 127 euro! INCL 4 kleps malossi membraam met carbonnen kleppen en ook nog een 13mm spruitstuk.

Robbert
                      Bijdrager

op cittafreaks zeggen ze dat het parmakit blokkie nog een iets grotere inlaat heeft dan de malossi van binnen dan want er past op allebei een 19mm carb

ArvidW
                        Donateur

Wat is die afwerking slecht 😐 Haken ogen, lelijke spoelpoorten, enz enz

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

VespaCiaoPaul
                          Bijdrager

ArvidW :
                            Wat is die afwerking slecht 😐 Haken ogen, lelijke spoelpoorten, enz enz

zag dit ook al, alsof iemand gewoon grof weg met een beitel of dremel er door heen is gejaagd

vergelijk:

timschilders
                            Bijdrager

ik vind de afwerking ook maar matig zoals iedereen ziet,

maar voor het geld lijkt me het een heel leuk blokje, hij lijkt mischien niet zo veel goedkoper als de reedvalve maar op de reedvalve kan alleen maar de speciale 19mm carb met het bijbehorende spruitstuk wat ik best wel een duur carbje vind.

op de parmakit past bijna elke 19mm carb. dus een stuk voordeliger.

als jmpb hem voor een leuk prijsje kan regelen wil ik hem mischien wel kopen en als hij goed gaat passen op een ciao.

p.s. als je naar de foto kijkt zou je er een kickkrukas in kunnen doen als je de kleine carter bewerkt, als je dus 3 gaatjes tapt voor de boutjes en dat rondje eruit haald zou het mogenlijk zijn.

Vespaflappie
                              Bijdrager

Lomp Membraam heeft dat ding zeg…..

Echt een beetje low budget tuning?

KennyVespa
                                Bijdrager

indd slecht afgewerkt, maar als het goed loopt dan loopt het goed en dan ga je niet kijken naar een scherp randje of een stomp randje, vind ik dan, en jah wat tim zegt er past dan ook elke 19mm op of ook grotere carbs als je de zelfde diameter hebt waar je hem op aansluit, opzich wel leuk setje aleen jah het passen maken word een kriem :P,

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.