Vespa-Ciao.NL
:: Parmakit

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Parmakit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Heeft iemand hier ervaring met parmakit cilinders?

De alu of de giet van mopshop?

Kweet niet of de mensen het weten, maar Parmakit is de opvolger van het merk ZETA. Deze hadden goede cilinders.

Dus als iemand nog een nieuwe cilinder wil gaan kope…. Kzou zegge probeer es een parmakit! Jammer dat de aluminium versie nog niet leverbaar is op mopshop:(

Prijs valt ook nog wel mee;)

iaccaloco
      Bijdrager

Ik heb dus idd.ook gehoord dat het voormalig Zeta was, en dat was zéker geen MickeyMouse rommel!:)

Onder de groenzwarte Mino zit een Parmakit, en neem maar van mij aan dat die het hééééllll leuk doet hoor!;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

de parmakits op mopshop zijn look a like DR, parmakit = DR ..

die alu cilinder schijnt 8 poorten te hebben ipv 6 zoals de gewone 70dr. (edit Arvid, 9 poorten ipv de 7 in de DR70evo, vergeet de uitlaatpoor niet;))

ze hebben ook membraam carter te koop voor 105 euro waar een 17 carb op kan ofzo

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Niels
          Bijdrager

Ik heb is ff een mail naar Jmpb gestuurd of ze dit carter misschien ook kunnen leveren of bestellen. Zou een leuk ding zijn zodat je wat meer keuze hebt in soorter carters.

G-no
            Donateur

Ziet er idd leuk uit! Lijkt vind ik heel veel op de sprocatti variant van het malossiblok. Aleen zou wat meer info erover handig zijn.

PoliniCiao
              Bijdrager

Die carburateur aansluiting lijkt me wel een beetje laag he :o, dan zit je bij een ciao toch tegen je frame? Maar daar is altijd wat vanaf te halen he :). Ziet er best netjes uit, nog nooit gezien parmakit carters..

joey636
                Bijdrager

ik heb dat carter ook nog nooit gezien maar ik denk dat het niet te vergelijken is met een reed valve of een EVO engine

PoliniCiao
                  Bijdrager

Waarom niet?? Je hebt de binnenkant toch nooit gezien, die zou best eens vergelijkbaar kunnen zijn met een evo?

joey636
                    Bijdrager

ik heb de binnenkant idd nog nooit gezien maar als ik gewoon zo naar het blok kijk vermoed ik dat.
                      het zal denk ik een 2 kleps membraan zijn en aangezien het voor 15mm carb is zal het wel voor die 70cc zijn ik denk als je dit samen hebt dat het wel snel zal zijn maar ik denk dat het eerder te vergelijken is met een speedengine.
                      gewoon een goedkoop redelijk snel cartertje

ArvidW
                      Donateur

Mooie is dat je variabele inlaattiming hebt, en dus geen zorgen hoeft te maken over krukasfresen enz enz enz:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

hansieb
                        Moderator

Idd 🙂 laat die membraamkleppen maar het werk doen niks frezen!

Kwaliteit is hopelijk ook net zo goed als een malossi carter dan zit je voor 105 euro wel heel erg netjes lijkt me.

Alleen het nadeel is dat dit blok beetje moeilijk op ciao past lijkt me , voordeel 🙂 past normale scoobie carb op.

.-{2F4OV}-.

Is dat carter voor electronische ontsteking?

En ff trug op de cilinder…

Het staat ook trouwens erbij op mopshop dat het hetzelfde bedrijf is als zeta:D

Kben benieuwd wie zich er als eerste een gaat aanschaffe;)

timschilders
                            Bijdrager

als ik meer info krijg over het blok koop ik mischien dat blok een keer, als alles onder een ciao past.
                              105 is niet veel, en als ik voor niet zo veel een puch dellorto carb van 16mm of 17mm dan heb je voor een leuk prijsje een redelijk snel blokje. ik denk dat je hem kan vergelijken met de evo, die is ook 2 kleps.

henny
                              Bijdrager

he; zien jullie dat rechter cartertje.
                                daar past waarschijnlijk met een beetje prutswerk een kickstartmechanisme op!!!
                                tof he!?

timschilders
                                Bijdrager

ik heb mischien een carb gevonden dier er wel op past.
                                  gewoon een bing carb van een puch maxi :

deze is 17mm, 17mm is ook groot zat voor een 43mm cilinder of 42mm

@henny : dat zag ik ook al, maar dan moet je dus 3 gaatjes tappen voor de boutjes van het mechanisme en een groot gat boren voor waar het op aangesloten kan worden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.