Vespa-Ciao.NL
:: Papieren pakking nat?

Home Forums Algemeen Oude topics Papieren pakking nat?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TJOEP
    Topic starter

Ik heb de volgende vraag:
      Mag een papieren pakking vochtig zijn?

Ik heb laatst namelijk een speedengine gekregen waar dat opstaand randje langs het pasvlak eraf was.
      Ik vloeibare pakking èn een papieren pakking ertussen gedaan. Geen problemen mee gehad, maar ik heb er maar een half uur gereden in totaal.
      Vandaag draaide ik het uit elkaar en toen zag ik dat de pakking en het metaal eronder vochtig was.
      Maar er zat nergens zo’n plekje waar je ziet dat er echt mengsel naar buiten is geperst.
      Toch meen ik dat de pakking normaal droog is, of kan hij ook vochtig zijn?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

bij vespa blokjes is t bij de uitlaatpoort en omstreke altijd smering. bij snelle blokjes is dit wat meer. komt omdat hij soms kan verzuipen of teveel olie krijgt en dat moet hij tog ergens kwijt dus dan maar daar..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

ArvidW
        Donateur

Gewoon veel poetsen dus. En vind je het echt heel erg dan moet je je carter / bovenkant van je cilinder / onderkant van je cilinder professioneel laten afvlakken (gewoon vlak maken dus:P)

Maar dit lijkt mij zwaar overdreven voor die paar druppeltjes olie die hij in 100km lekt;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

iaccaloco
          Bijdrager

Op zich mag hij niet nat zijn, maar……..

Ik adviseer je om ’t ding es te starten, en flink te laten draaien(NIET! ONBELAST! MET! WIEL! OMHOOG! VARIOOOOOOOO!)

Kijk dan goed of je ergens iets ziet….

Of je spuit ‘m ff nat met beetje water, en kijk je of je ergens belletjes ziet?!

Anders is ’t miss. een idee om zélf een pakking te maken van dikker materiaal?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

KennyVespa
            Bijdrager

er zijn tog ook allu pakkingen te krijgen dar rijd ik meej en nog niet gelekt ofzo

TJOEP
              Topic starter

allu carterpakkingen? Ik ken alleen allu voet- en koppakkingen….bestaan die echt?

ArvidW
                Donateur

Alu carterpakkingen heb ik idd ook nog nooit van gehoord. Maar mischien met wat fantasie, een plaatje alu, en een schaar…….

Ik zou zoals Iccaloco al zei een pakking maken van een iets dikker materiaal. Je moet er nl wel voor zorgen dat de pakking niet TE dik is en je dus speling krijgt op je krukas. (Maby bij dikke pakking een extra shimring monteren?)

Home made engine dyno

TJOEP
                  Topic starter

Dan moet je wel een zacht soort aluminium hebben neem ik aan???

gielos
                    Bijdrager

Met een melk pak kun je perfect een carterpakking maken,
                      is ook iets dikker als een orginele pakking!

ArvidW
                      Donateur

TJOEP :
                        Dan moet je wel een zacht soort aluminium hebben neem ik aan???

Zolang het maar dun is…. dan wordt het meestal wel een beetje flexibel. Maar een melkplak lijkt mij ook een redelijk idee (is maby wel wat dik hoor……)

Home made engine dyno

KennyVespa
                        Bijdrager

gielos :
                          Met een melk pak kun je perfect een carterpakking maken,
                          is ook iets dikker als een orginele pakking!

lijkt me niet erg efficient, maar het sluit wel goed want het moet immers ook melk in het pak houden, maarjah ik pak liever gewone pakking; allu pakking of vloeibare, het is er immers voor gemaakt

en voor de mensen die het nog niet weten allu carterpakkingen bestaan ik heb ze toen gekocht bij cycle-shop, maar je krijgt ze aleen in complete set dus: voet-, kop- en carter pakking.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.