Vespa-Ciao.NL
:: paar vraagjes over uitvijle

Home Forums Techniek Opvoeren paar vraagjes over uitvijle

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

polini ciao
    Topic starter

ey jo, khad dus gepost in het afstel topic en de tip gekrege me inlaat uit te vijlen om wat snelheid te make.

maar hoe lang mot ik met me gasbrander op me kleine en grote carterhelft staan branden? zijn ze dan zo moeilijk om van mekaar te krijge?

en een kolomboor heb ik dus niet, dus dan moet ik toch gwoon een dunne bolle vijl in die inlaat (toch waar me carb op moet hè?) steke en aan de boven en de onderkant vijle hè? zoals op deze foto? [thumb=datas/thumbs/302-foto=mmpbbftt.jpg]302-foto=mmpbbftt.jpg[/thumb]

een dremel heb ik niet dus dat overgangs randje van rond naar rechthoekig glooiend make gaat niet, toch niet erug hoop ik?

aan revisie doe ik niet dus ik steek alles gewoon terug, maar die carterpakking hè, ken ik daar owk niet gwoon wat vloeibare pakking tusse smere of moet ik echt iets speciaal kope dat al passend is?

alvast bedankt,
      Martijn

barry
      Donateur

ohlalalala,oppassen dat je niet te groot gaat met je vijl!!!Is er niemand in de geburen die deze jongen effe wil helpen?????Anders kom je maar eens naar Hombeek,is zo gefikst & je zal geen spijt van je bezoek hebben.

gr.Barry

FonS
        Bijdrager

het is echt poepie simpel allemaal :p maar een gasbrander heb je absoluut nodig… en natuurlijk altijd de carterpakking vernieuwen (ook de oliekeerring, moet niet, maar doe ik wel altijd)

als iemand hier in de buurt ook schijt heeft om het zelf te doen, ff pm’en , en ik help je :p

Edjuh
          Bijdrager

FonS :
            het is echt poepie simpel allemaal :p maar een gasbrander heb je absoluut nodig… en natuurlijk altijd de carterpakking vernieuwen (ook de oliekeerring, moet niet, maar doe ik wel altijd)

als iemand hier in de buurt ook schijt heeft om het zelf te doen, ff pm’en , en ik help je :p

Niet waar, met een gasfornuis gaat het ook prima.

FonS
            Bijdrager

nee ik bedoelde dat je je carter moet verwarmen, op wat voor manier dan ook 😉 las eerst dat iemand zijn carter probeerde te delen zonder brander… dat was mn punt :p

G-no
              Donateur

je moet het gewoon doen! dan merk je zelf dt het niet veel voorsteld. de eerste keer dt ik het ging doen dacht ik ook dt ik vanalles ging kapotmake.

als ik jou was zou ik het eerst een keer zelf proberen, zo moeilijk is het nie;)( of je moet 2 linkerhanden hebben).

joey636
                Bijdrager

ik zou het doen je merkt het echt kei goed dus gewoon proberen succes ermee

FonS
                  Bijdrager

oliekeerring krijg je zo bij de scootershop, kost hier 2 euro 😉 carterpakking kost nog wat minder, dus voor 3,50 euro ongeveer zou je klaar moeten zijn

FonS
                    Bijdrager

gewoon vragen voor een carterpakking en olie keerring voor vespa ciao inderdaad

polini ciao
                      Topic starter

ey jo leuke reacties hier en ben er wel wat wijzer van geworde maar nog niet helemaal 😕

hoe lang moet ik nou met die gasbrander staan brande op me carters of merk ik dat zelf, niet dat ik me krukaslagers zit op te fikke.

een dremel heb ik niet dus dat overgangs randje van rond naar rechthoekig glooiend make gaat niet, toch niet erug hoop ik?

en waar zitte die oliekeerringen??

Ciaofrank
                        Bijdrager

met de veil kan je het toch wel “glooiend” genoeg maken??

er is maar 1 keerring, en die zit waar je krukas naar buiten komt, dat is ook het hele idee van een keerring, die zorgt er dus voor dat de krukas naar buiten kan steken en dat de olie/benzine/lucht in het carter blijft.
                          Daarom heet het dus een “keer”ring, als deze lek is loopt je brommer ook gelijk klote (begrijpelijk)

als je het carter heetgestoken hebt is het verstandig ook je keerring te vervangen omdat deze van plastic is.

over dat heetstoken, dat merk je vanzelf, als je carters los zijn heb je genoeg gestookt!

kijk ook hier is

ik dacht dat er ook nog een how-to was over lagers vervangen etc. maar die kan ik ff niet vinden..

tom
                          Bijdrager

Waar woont ge ergens in Belgisch Limburg?

polini ciao
                            Topic starter

ik woon in neerpelt. hoeveel moet ik die inlaat dan uitveile? niet dat ik te ver ga.

ciaoracer
                              Bijdrager

Je mag in principe tot 2 mm van dat randje komen.

ArvidW
                                Donateur

Zo:

Of zo:

Dit kan ook; maar je moet wel handig zijn en HEEL GOED OPLETTEN. Mischien voor jou niet zo’n goed idee

En ja, alledie door mij gevijld8)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.