- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door Jelle89.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2006 om 11:59 #183391
hee mensen,
Ik heb gisteren een mooie aankoop gedaan al zeg ik het zelf :
-een leovince krul
-13 carbje
-60cc dr cilinder
-compleet blok met kapotte cartersen nog wat klein spul, en dat voor 30 euro !!!
Maja,nu komen me vragen dan maar.Ik was bezig met de uitlaat op mijn mixje te krijgen alleen heb ik het idee dat hij niet past, hij raakt de ophanging van de standaart, dus niet de standaart zelf want die is al weg, en heb ik het idee dat mijn standaart cilinder te groot is om de uitlaat over heen te schuiven.Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ook vroeg ik mij af wat voor een sproeier ik nodig heb met de setup, dus alles standaart met deze cilinder en uitlaat… ik dacht ik post het er wel meteen bij in plaats van het in het: ”welke sproeier heb ik nodig” topic te gooien.
Geloof dat dit het wel weer zon beetje was, hoop dat iemand mij weer verder kan helpen.
Alvast bedankt
14 augustus 2006 om 12:07 #191724ja dat klopt, een leo krul komt tegen de ophanging aan van de bok standaart, deze kan je gewoon naar binnen slaan(dat had ik gedaan)
inlaat uitveilen zou ik ook maar doen met die cilinder, zo heeft het niet super veel nut,
sproeier 60-62 als je niet uitveilt ongeveer? weet dit niet zeker14 augustus 2006 om 12:29 #191725ja maar bij de 60cc dr die ik er op wil zetten past de uitlaat wel gewoon, dus gewoon die dr eronder met die leovince en dan gewoon een 60-62 sproeier ?
14 augustus 2006 om 12:30 #191726Je hebt de ‘begrensde’ cilinder ben ik bang, die heeft een 23mm uitlaatpoort(of was het 23,5?) waardoor je veel uitlaatjes er niet op kan gooien.
Dan hoop ik dat je 41mm DR wel in je carter past, die kunnen ook begrensd zijn.
14 augustus 2006 om 12:32 #191727die 60dr is in ieder geval een leuke cilinder:d
rijdt niet zogek veel harder, maar trekkracht merk je wel degelijk!
als je er niet echt harder op wilt rijden, zou ik niets aan je inlaat veilen, en heb je ook niet zoveel aan die 13/13.
als je wel een hogere top wilt krijgen, moet je die 13/13 er wel op zetten met geveilde inlaat, daar is overigens een how-to over!14 augustus 2006 om 12:32 #191728Edjuh :
Je hebt de ‘begrensde’ cilinder ben ik bang, die heeft een 23mm uitlaatpoort(of was het 23,5?) waardoor je veel uitlaatjes er niet op kan gooien.Dan hoop ik dat je 41mm DR wel in je carter past, die kunnen ook begrensd zijn.
er zijn toch helemaal geen dr cilinders met een 23mm uitlaat poort?
14 augustus 2006 om 12:40 #191729is 23mm ook niet een beetje heel klein, deze dr heeft uitlaatpoort die bijna even groot als de standaart is, en ja dat met die carters waar edjuh het over heeft dat kan nog wel een kutprobleem worden, was inderdaa eerst gewoon van plan om de 60 cc dr er op te doen, samen met de leovince die daar WEL op past, de carberateur nog gewoon even zo te laten en maar even kijken wat hij dan doet, van de week komt als het goed is iemand die me komt helpen.Het enige problemen die ik nu nog heb zijn het weg slaan van mijn stukje frame waar mijn standaart op zit wat ik daar mee ga doen en of het dan gaat lukken met die cilinder in dit blok met deze carters te krijgen.
Ik laat wel weten als ik weer met problemen zit.
Iig alvast bednakt voor jullie reacties
14 augustus 2006 om 13:21 #191730Leokrul past niet op standaart cilinder, was ik ook achter gekomen. De bromboer rade mij aan om een 50+DR of 60DR te kopen want daar past de leokrul wel onder.
En je blokophanging gewoon krom slaan zoals Tim al zei of eraf slijpen en netjes afwerken.14 augustus 2006 om 13:42 #191731VespaCiaoPaul :
Leokrul past niet op standaart cilinder, was ik ook achter gekomen. De bromboer rade mij aan om een 50+DR of 60DR te kopen want daar past de leokrul wel onder.
En je blokophanging gewoon krom slaan zoals Tim al zei of eraf slijpen en netjes afwerken.tuurlijk past een leo krul gewoon onder een normale 50cc! waarom hebben alle 50cc rijders dan een krul?:?
14 augustus 2006 om 13:49 #191732dan heb je een nieuw type cilinder, met de 23mm uitlaat poort
14 augustus 2006 om 13:55 #191733Op die begrensde past hij dus niet nee, ouwe uiteraard wel.
Tim ik had het niet over de dr maar over de std cil. dus.
Corona volgens mij was het 23,5.
14 augustus 2006 om 14:42 #191734corona
heb heel miss nog een techno estoril liggen voor die 23.5 mm flens
k had ook son cil maa die was vastgelopen 😛
mja k hoor t wel
mzzls14 augustus 2006 om 20:54 #191735die heb ik dan toch niet nodig met een 60dr ? wat ik me dan alleen wel af vraag, als me cilinder dan begrensd is , zijn mn carters dat dan ook ? want edjuh zei dat als ik me carters begrensd heb, de 60 dr er niet eens op past? heb ik dit goed begrepen of zit er nou helemaal naasT ?
14 augustus 2006 om 21:52 #191736Corona :
die heb ik dan toch niet nodig met een 60dr ? wat ik me dan alleen wel af vraag, als me cilinder dan begrensd is , zijn mn carters dat dan ook ? want edjuh zei dat als ik me carters begrensd heb, de 60 dr er niet eens op past? heb ik dit goed begrepen of zit er nou helemaal naasT ?als je een 23.5 cil. hebt zit orgineel op een snorcarter en die carters zij ook begrenst op het veranderen van cilinders op de orginele na dan. ik heb voor edje ook zo’n blok ontgrenst was ongeveer 4 uurtjes werk wel rustig aan dan
15 augustus 2006 om 10:04 #191741hoe onbegrens je die dingen dan 😕 , ik had iemand zijn blok gekocht, met 60cc dr er in en die had ook een snor… maar volgens mij was dat een beetje een nutteloos verhaal 😛
Ofterwijl, ik heb hier een compleet blok met de cilinder er al in liggen, alleen zijn de carters kapot, dus deze kan ik niet zo in me brommer zetten, moet m eerst uit het andere blok halen en hem op me mix zetten, wat dan waarscheinlijk niet gaat lukken…
Is het zobeizo iemand gelukt om de uitlaatmond over de cilinder heen te schuiven zonder dat hij eerst een stuk frame weg heeft geslagen ???
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.