Vespa-Ciao.NL
:: paar kleine vraagjes waarom vespa niet loopt

Home Forums Techniek Problemen oplossen paar kleine vraagjes waarom vespa niet loopt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

hallo

ik heb gisteren mijn blok uit elkaar gehaald omdat het niet liep wilde niet starten
      ik heb anderen krukas ,beteren carters, nieuwe lagers, ontsteking er in gezet

dus vandaag was het klaar eerst gekeken of de bogie vonkte deed hij
      dus heb ik heb blok eronder gelegd als volgd ging ik kijken of hij starde
      nu komt het probleem hij wilde starte en starte ook maar hoorde een heel gek geluid van de koppeling
      dus ik dacht zal de v snaar wel te gespannen staan dus heb ik die slappen gezet nu probeerde ik nog eens
      en hij deed niets meer!!

heb gekeken of hij benzine kreeg maar als ik het benzine slangetje er af nam deed hij niets tot ik 10
      heb gewacht en liep hij
      kan het dat hij zich vacuum trekt?
      zo ja wat kan ik er aan doen?

maar volgens mij krijg hij wel benzine en een vonk.

ik weet het niet meer wie kan mij raad geven?

kan het dat de contact puntjes niet goed afgestelt staan en niet op het goede moment vonkt?

hoe kan ik trouwens zien of hij benzine in de cilinder krijgt
      dat wil ik altijd al graag weten.

mvg virgil

heuvel85
      Bijdrager

het kan zijn dat je onsteking niet goed staat..

als je riem te strak staat wil hij ook niet netjes rond draaien..en zal dus ook niet stationair draaien..

als je gewoon een orri dop in de tank hebt zal hij niet vacuüm zuigen..

mis is je kraan wel verstopt van de tank..

om te kijken of de cil brandstof krijgt moetje gewoon ff je bougie dop eraf halen en ff met wat gas aan duwen..dan draai je je bougie eruit om te kijken of hij nat is..

virgil
        Topic starter

oke thanks voor de tips

dus kan ook aan contactpuntjes liggen
          op hoeveel moet ik deze afstellen/??

Daan777
          Moderator

0.45

virgil
            Topic starter

nog iets kan het zijn dat hij helemaal niets doet als de contactpunjes niet goed afgesteld staan??

gr

goedguus
              Bijdrager

ja als je ze te ver uit mekaar of te kort op mekaar heb dan zal die niet starten of hij zal niet op touren komen…

virgil
                Topic starter

nog iets

ik heb de ontsteking gecontroleerd en stond perfect vonkt ook als een gek

maar als volgt heb ik gekeken of hij benzine kreeg nee dus

dacht eerst dat het valse lucht was en heb ik dus een nieuwe carter pakking er ingezet maar liep nog niet
                  ben ik gisteren nog even naar mijn werk gegaan brommer garage dus en heb ik gekeken en nu blijkt dat hij vastgelopen is
                  misschien een zuigerveer afgebroken dus dag dag cilinder denk dat het is gebeurt met het in elkaar zetten de puntjes waar de zuigerveren eindigen zitten heeeeeel raar en denk dat de veer verschoven is ……..

nu heb ik dus een dik probleem

gr. virgil
                  maar heb hem niet zelf in elkaar gezet heb ut even laten doen door een vriend had geen tijd had ik het toch maar zelf gedaan!!

roberto
                  Bijdrager

heuvel85 :
                    het kan zijn dat je onsteking niet goed staat..

als je riem te strak staat wil hij ook niet netjes rond draaien..en zal dus ook niet stationair draaien..

als je gewoon een orri dop in de tank hebt zal hij niet vacuüm zuigen..

mis is je kraan wel verstopt van de tank..

om te kijken of de cil brandstof krijgt moetje gewoon ff je bougie dop eraf halen en ff met wat gas aan duwen..dan draai je je bougie eruit om te kijken of hij nat is..

Hoe kan dat van die riem die draait toch niet mee als je stil staat ?

dat snap ik niet 😉

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.