Vespa-Ciao.NL
:: Overzicht Cilinders met pk’s

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Overzicht Cilinders met pk’s

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 90)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

ArvidW :
      De DR kan meer vermogen leveren dan de Polini 70, bouw van cilinder is gewoon beter. Rede dat DR blokjes vaak langzamer rijden dan Polini 70blokjes is omdat mensen met een Polini 70 over het algemeen meer aandacht besteden aan het tunen dan degene met de goedkope DR.

Dr evo is zeker sneller die heeft wel een 20 tot 25% grotere uitlaatpoort dan de polini tenmiste wat ik er nog van kan herinneren.

@frf
      De rollerbankt klopt op 5km na presies.
      Hij heeft alleen net zoals ze bij snelheids meeting op de snelweg ook doen een correctie van dikke 5km eraf.
      Maar daarnaast klopt ie zeker weten durf ik wel 1000euro tussen te leggen heb hem namelijk al meerdere keren gecontrolleerd met de tom tom(gps)
      En dat klopt gewoon altijd en het is ook een justitie apparaat dus echt wel goed.
      Maar ik weet niet hoe jij gemeten bent want je moet er een persoon van 75kg oplaten zitten en als er bij jou 1 van 85 op heeft gezeten en dan ook nog hansieb erbij achterop de baggage drager te drukken dan is je 50 wel weer verklaarbaar.
      Ook kan het wezen dat er verkeerd afgelezen is want alles tussen de 1,0 en 1,5kw moet je wel goed voor kijken om dat goed te zien.

frf
      Bijdrager

ja ok dan heb je gelijk ik ben zelf 82 kg en er drukten mensen op de bagagedrager en hij kwam totaal niet op toeren normaal begint bij mij rond de 40 a 50 het feestje pas

speedbuxy
        Bijdrager

Ja dan is ie veel te zwaar gemeten en dan lopen de prestaties idd hard achteruit.
          Want jou setup had idd makkelijk 70+ moeten kunnen.

Daan777
          Moderator

@ speedbuxy,
            Jammer dat ik geen foto heb, jammer dat m’n ciao is verkocht.
            Ik heb tot 3x toe 92km/h op de gps gerunt. Eerst dacht ik dat het niet klopte, maar na dus 3x gereden te hebben ben ik wel zeker van mijn zaak. (Het voelde ook wel als 90km/h toen ik erop reed)
            Notice: De handmade waar ik mee reed is was zo lek als een zeef.

speedbuxy
            Bijdrager

@Daan777
              92 is ook niet onmogelijk alleen lukt dat echt niet snel met een dr evo of polini 43.
              Maar ontopic ook maar weer want is niet het snelheids topic.

En om meteen ook maar ontopic te gaan.
              Hier een prestatie overzicht van de 70cc pinasco deps.

Er staat zelf een afbeelding bij met de perfeckte uitlaat maten voor een pinasco deps.

70cc pinasco giet(polini 43 look a like)

En de Dr 41mm.

diac
              Bijdrager

dus de DR zou op een 12/10 carb 3.8 pk leveren @ 4700 toeren.
                das niet slecht.

is het trouwens niet de 41mm?

speedbuxy
                Bijdrager

Idd is de dr 41mm heb het al even verbeterd.
                  Maar das dan idd zeker niet slecht voor een 41mm.

diac
                  Bijdrager

zeker niet, een vriend van me had hem voor de 43mm op origineel carter.
                    en hij beweert dat die meer koppel had met de 41mm.

ArvidW
                    Donateur

41mm DR geeft 5,7 Nm @ 4700tpm
                      41mm PM geeft 3,1 Nm @ 8200tpm

Behoorlijk verschil, ik denk dat ze de DR met een flink laagtoerige pijp hebben getest want over het algemeen wil de 41mm echt wel toeren maken. Zal dus nog wel wat meer kunnen leveren….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

Tonni
                      Moderator

Ze geven ook een 45 sproeier aan, das ook niet veel…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

frf
                        Bijdrager

@ speedbuxy

hoe kom je aan die boekjes hbe je toevallig ook zulke info van nog meer cilinders…

speedbuxy
                          Bijdrager

Nee helaas niet dit waren de enige cilinders met info erbij.

Crullie
                            Donateur

Bedankt Bux :thumb

Heb de pinasco deps 43mm hier nog liggen en ook nog een oude maar goede bosch uitlaat met bijna de zelde maten als op die tekening van jou voor die cilinder, dus ik loop alweer te banjeren en te kijken hoe een bocht te maken die passend is voor ciao. Staat ook bij dat het met een 19mm of 2x 13/13 carb moet.

Vandaar dat ik dus nu op mijn groene ciao met deps cilinder met 86 sproeier moet rijden zonder luchtfilter om toch nog flink in de toeren te komen met één 13/13tje.

Allemaal toch wel belangrijk als het om cilinder pk’s gaat.

Sow thanks again :thumb

TICKLING BARN

sombrero
                              Bijdrager

ik heb zo een boekje bij de polini alu 42 zitten

Crullie
                                Donateur

sombrero :
                                  ik heb zo een boekje bij de polini alu 42 zitten

Maak maar ff een paar fototjes als je wil misschien staat daar ook nog belangrijke info in die cilinder pk’s gevoelig zijn. :thumb

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 90)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.