Vespa-Ciao.NL
:: Overtoeren met malossi vario

Home Forums Techniek Vario Overtoeren met malossi vario

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dice
    Topic starter

Heb een malossi voorvario gekocht maar zonder drukveer… Met 7 grams rollen rijd ik 40 en overtoeren alsof mijn motor van mijn brommer af wil springen. Ik heb:
      43 mm DR evo
      malossi voorvario @ 7 gram
      city power/proma circuit
      getuned elektrisch carter
      13/13

Wat is het probleem, moet ik nog zwaardere rollen hebben? En zoja, heeft er iemand nog?

erwinko
      Bijdrager

hmmm, kijk eens als je rijdt naar je voorvario ik denk zelf dat hij niet helemaal goed varieert
        zwaardere rollen moeten er niet in.

en uhhm, heb je zon plastic ring over de vario bus gedaan?
        tussen de halfpoulie en dat geval met de rolletjes erin 😛 als dat zo is moet je die ertussenuit halen. (is een begrenzingsring ofwel varioring genoemd)

Dice
        Topic starter

Euhm ik heb gewoon dat houdertje voor die rollen, dan de rollen zelf, dan dat zwarte plaatje met die rode deeltjes aan. Het is al. Uiteraard ook nog dat ding wat over de krukas schuift met dat ronde ijzer eraan. Sorry maar ik weet geen benamingen. Ik vind het zo raar met mijn standaard voorvario rijd ik veel sneller dan met de malossi, kan toch niet? En ik trek ook beter op met standaard

woe
          Bijdrager

neem aan dat je een standaard drukveer heb?

prop er zwaardere rollen in

Dice
            Topic starter

Ja standaard drukveer, hoe zwaar zouden die rollen dan ongeveer moeten zijn?

woe
              Bijdrager

geen idee
                dat moet jezelf maar uitzoeken.

ik had met de setup(ninja) hiernaast een standaard drukveer en 9.2 was zelfs te licht

niemand kan je precies vertellen welke je nodig hebt.’
                moet van de week maar testen met mn gele drukveer enzo

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

erwinko :
                  en uhhm, heb je zon plastic ring over de vario bus gedaan?
                  tussen de halfpoulie en dat geval met de rolletjes erin 😛 als dat zo is moet je die ertussenuit halen. (is een begrenzingsring ofwel varioring genoemd)

Dit is niet helemaal waar, hij kan ook dienen voor als vario ring maar hij dient normaal gesproken als ring zodat de snaar niet hoger komt, en dus niet je snaren kapot maakt (bij 100mm poelies dan) want de snaar komt nooit op zen hoogst bij 100mm poelies.

Ik den kdat je probleem is dat je vsnaar slipt en je dus je vario moet aanpassen, de bus.
                  je kunt hier meer op zoeken bij de zoektermen : malossi vario, aanren probleem, malossi etc

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Je moet idd je vario aanpasse. Dit kan het probleem grotendeels verhelpen.
                    En behalve dat zou ik ook de malo gele drukveer erop gooie…

Ik heb zelf ook 43mm DR eVo en proma circuit… En malo gele drukveer doet het goed. Miss dat iemand op t forum er nog een heeft ligge…

erwinko
                    Bijdrager

als je standaard drukveer hebt zou hij heel snel varieren. dus heb je geen overtoeren als alles werkt naar behoren.

Dice
                      Topic starter

Heb hier echt ELKE forumpost gelezen en bij geen enkele post geeft er iemand eigenlijk een antwoord op wat mijn probleem is. Ze zeggen wel dingen over die ring en zo maar die zit er bij mij zelfs niet op. En dan dat mijn v-snaar slipt maar dat is niet zo want ik loop hem zonder problemen aan en het ding trekt nog deftig op naar 40 maar gaat dat in overtoeren…

Iemand aub, het zou zo verloren geld zijn…

Kay
                        Bijdrager

Er is wel een antwoord,namelijk zwaardere rollen proberen en dat is al gezegd!

.-{2F4OV}-.

Ik heb wel degelijk een antwoord op je probleem gegeven….

Je drukveer is te licht! Of, als je er geen malo gele drukveer in wil zette, je rollen zijn te zwaar dat is alles..

Dus drukveer verwissele of lichtere rollen durin. Denk rond de 4 gram ofsow. Ma dit is moeilijk te zegge. Op zo’n setup hoort gwoon geen std drukveer.

Khoop je nu wel genoeg geinformeerd te hebben…

Succes:thumb

.-{2F4OV}-.

woe :
                              geen idee
                              dat moet jezelf maar uitzoeken.

ik had met de setup(ninja) hiernaast een standaard drukveer en 9.2 was zelfs te licht

niemand kan je precies vertellen welke je nodig hebt.’
                              moet van de week maar testen met mn gele drukveer enzo

Kwil niks zeggen, maar als je std drukveer hebt moete de rollen juist LICHTER zijn dan wanneer je een malo drukveer hebt!

@kay: Wat jij zegt klopt dus ook niet…

woe
                              Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                                [
                                Kwil niks zeggen, maar als je std drukveer hebt moete de rollen juist LICHTER zijn dan wanneer je een malo drukveer hebt!

@kay: Wat jij zegt klopt dus ook niet…

waar baseer je dat op?

als je een gele veer erin hebt gepropt word t toch moeilijker om de vario te varieeren.
                                met zwaardere rollen komt ie moeilijker op zn toeren, en ligt ook aan de setup wat voor rollen je erin propt

maar hoe zwaarder de drukveer hoe lichter de rollen

barry
                                Donateur

he Jasper,je zit toch niet weer met een 10mm riem te kloten???????Voor een vario heb je een 13mm nodig,maar ik weet van vroeger dat je eens problemen had & toen had je ook een Smalle riem.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.