Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Overtoeren?! En dikke olie uit het uitlaatstuk?
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 9 maanden geleden door Flippo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 februari 2011 om 14:50 #211067
Hallo,
Ik heb pas geleden een citta gereviseerd.
Toen ik vandaag besloot een ritje te maken merkte ik dat hij heel veel toeren maakt!
Hij maakt veel toeren zonder echt optetrekken of door te trekken!
na mijn ritje keek ik eve de brommer na. en toen zag ik dikke olie uit het uitlaatstuk druppen.(ik reed wel met uitlaat erop).
Iemand enig idee?!18 februari 2011 om 14:55 #236075Valse lucht denk ik dan maar?
18 februari 2011 om 14:59 #236076Enig idee waar dat vandaan kan komen?! Bv. dat kop of voet pakking niet goed sluit?!
En die olie achtig goedje? ook wegens valse lucht?
Alvast bedankt!18 februari 2011 om 15:50 #236077
Bram HanegraafJa kijk even je kop en voetpakking na, als je uitlaat er goed op zit moet dat het zijn!
18 februari 2011 om 16:14 #235974Oke! Tja ik had net effe gekeken. en idd 2 konden nog een stuk straker. Op een na!
Ik denk dat die dol is gedraait. dus binnekort ff nieuwe kopen!
Bedankt voorde info!
Groete18 februari 2011 om 18:33 #236080sluit eerst ff een slippende Vsnaar uit…
18 februari 2011 om 18:37 #236081Is denk gewoon een slippende v-snaar in combinatie met een te rijk gemengd brandstof 😉
18 februari 2011 om 19:25 #236082Kan kloppen, heb tijdelijk even een iets te grote v-snaar! Helemaal niet aangedacht…
Ik ga morgen maar weer is aan de slag! Bedankt voor de vele Reacties!!
Groete Jeroen19 februari 2011 om 11:58 #236069Om je snaar op spanning te zetten, kan je het blokje naar voren schuiven.. Dit doe je door de 2 blokbouten los te schroeven, en ook de bout die de uitlaat achteraan de achterbrug vasthoudt 😉
dan kan je het blokje naar voren schuiven, en dan weer alles vastdraaien..
Tenzij je blokje al maximaal naar voren staat geschoven uiteraard;)
27 juni 2013 om 18:34 #236163Beste leden!
Ik heb besloten na zo’n 2 jaar mn citta uit de schuur te pakken en proberen wederom te maken.
Hij is helemaal opgeschoont, carb. schoon gemaakt en slangen etc vervangen.
Maar blijkt dat er nog dikke olie uit het stuk tussen carter en cilinder (voetpakking) komt.
Dit is niet veel maar betekend het dat die hierdoor ook valse lucht aantrekt?
Want de citta loopt nog steeds niet stationair. maar heel even met choke en valt uit, als je dan na paar seconden choke eraf haalt schiet ie in de toeren en wilt ie als een bezetenen wegrijden.( alsof je het gas volledig opengooit).
Setup nog: Kickblok 50cc Carb 12/12 sproeier 50 sim uitlaat en malossi filter.
Waar zal ik beginnen en waar kan het aanliggen? Ik hoor het heel graag!Mvg Jeroen
28 juni 2013 om 08:19 #239271Ik denk inderdaad als ik het zo lees dat je koppakking lek is. Als je deze vervangt zal hij waarschijnlijk een stuk beter lopen. Daarna kun je evt. nog kijken naar de sproeier, mocht hij nog niet lekker willen lopen.
Liep je citta 2 jaar geleden wel lekker? Dus mooi stationair, en geen valse lucht oid. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.