Vespa-Ciao.NL
:: overspuiten vespa ciao

Home Forums Techniek Opvoeren overspuiten vespa ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Toad
    Topic starter

Hey jongens, (en eventuele meisjes)
      Ik wil graag m’n brommer overspuiten nou heb ik daar geen ervaring mee maar heb wel de how to’s gelezen. Probleempje is dat ik in een flat woon en aangezien het seizoen het niet buiten kan doen… de schuur is veel te krap en de hal is niet prettig voor de buren denk ik…
      Ook wil ik graag weten wat voor verf (metelic of mat zwart dacht ik aan) ik het beste kan gebruiken (merk).
      Ik heb bij de halfords primer en wat lak bekeken alhoewel er wel bij stond dat het voor auto’s was.
      En is het nodig de brommer helemaal uit elkaar te halen of kan ik ook alles netjes afplakken?

Groet
      Floor (nee geen meisje)

KennyVespa
      Bijdrager

Verf bus lak zou ik voor moptip of dupli color gaan kan je bij elke autozaak halen, metallic is mooi maar mat ook wel, ik zou voor het mooiste effect hem helemaal uit elkaar halen want je wilt geen verf in je carb of luchfilter en of blok, dus alles uit elkaar helemaal schuren (hoef neit alle verf af als maar alles mooi glad is en je overal in de overgebleven verf groefjes ziet) dan primer, laten drogen schuren (lichtjes opschuren) weer primer dan weer drogen als er nog wat bultjes in zitten weer lichtjes schuren dan verf erop spuiten (eerst alles ontvetten natuurlij) dan laten drogen dan weer verf en dat kan je 3 of 4 lage doen dan laten drogen en dan blanke lak eroverheen spuiten (2 lagen ofzo)

Succes :thumb

TimoO_
        Donateur

effe een tip, wat ik zelf en ik denk ook iedereen anders wel heel belangrijk vind, NIET TE SNEL MET SCHUREN! dit is het aller ergste wat je kunt doen, niet erbij haasten je gemak ervoor nemen (ik weet dat het moeilijk is want het is een rotklus), en dan zal je resultaat niet alleen mooi zijn, maar zo mooi mogelijk blijven.

en ik heb ook van een vriend geleerd:pest, geen 2 verschillende merken lak pakken, dat bijt in elkaar. ik zeg het er maar effe bij voor het geval dat.

Nick_orginelli
          Bijdrager

schuren is kut -> ik zeg; gebruik verfafbijt;)

hansieb
            Moderator

Idd voor 8 euro dikke pot verafbijt 🙂

Na 2 lagen dik gesmeerd te hebben :

Toad
              Topic starter

ik zou willen dat ik dat ding uit elkaar krijg en al helemaal weer in elkaar… et probleem is namelijk dat ik er weinig / geen verstand van heb… misschien een how to idee… how to demonteer je ciao

hansieb
                Moderator

Ha 🙂 ja das een leuke

Stelt opzich niet veel voor maar als je nog maar net met brommers begint zou ik er niet aan beginnen.

joey636
                  Bijdrager

laat ik het zo zeggen.
                    uit elkaar is geen probleem.
                    maar erna weer inelkaar dat word wat moeilijker.
                    maar als je alles netjes appart houd.
                    en het van te voren allemaal goed bekijket lukt het wel.
                    en als je niet zo’n goed geheugen hebt dan zou je mischien ook nog foto’s kunnen maken.
                    klinkt mischien dom maar dan krijg je hem wel weer in elkaar.

TimoO_
                    Donateur

ik onthou dat vanzelf hoe alles in elkaar gaat. maar misschien dat ik dat nog ga doen how to, ciao demonteren. want ik moet zelf ook nog een ciao frame spuiten.

Toad
                      Topic starter

TimoO_ :
                        ik onthou dat vanzelf hoe alles in elkaar gaat. maar misschien dat ik dat nog ga doen how to, ciao demonteren. want ik moet zelf ook nog een ciao frame spuiten.

lijkt me chill als je dat best wel in details uit zou leggen :D, echt jammer dat ik geen werkplaats heb alleen een klein pokker schuurtje 🙁

bunsen
                        Bijdrager

ik zou geen velgafbijt doen.. op mijn velgen ook gedaan en het lijkt ideaal maar als je het niet genoeg opschuurt na de tijd dan valt de verf er zo weer af. Als je het wel gebruikt oppassen met dat spel.

edje
                          Bijdrager

k zou als je de lak eraf haald met verfafbijt zou k wel nog met p 400 licht opschuren want gaat tenslotte om de hechting van de lak hea 😉
                            mja veel suc6

Kelvin
                            Bijdrager

jah verfafbijt dan gaat het super makkelijk er vanaf erop doen 10 minuten wachten en eraf schuren…
                              En de lak zouw ik motip heb ik ook goede lak:thumb

KennyVespa
                              Bijdrager

ik gebruik die troep niet ik gebruik aleen egwoon schuurpapier van die vellen van de groot handel 1 meter bij 1 meter :P, vind ik het chilst en jah wie wat moois wil meot er wel de moeite voro doen

Nick_orginelli
                                Bijdrager

20 minuutje ben je klaar;) 10 minuutjes in laten werken en 10 minuutjes schrapen met plamuurmesje ofzo.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.