Vespa-Ciao.NL
:: ouder type ciao opvoeren?

Home Forums Techniek Opvoeren ouder type ciao opvoeren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

angel
    Topic starter

ik heb een ciao snor van ’84, gaat 32 op de autoteller. Ik had al ervaring met een nieuwere ciao snor van ’93. Dit had ik toen met die ’93er

* poulie 70 ipv 95
      * techno circuit ipv citypower (ietsje sneller dan de citypower ervoor
      * malossi filter ipv standaard (niks extra’s)

gaf in totaal een winst 10 a 15 reeele kms

de rest snor 😉 trok geen reet op en reed 45-50 autoteller. maar dat nu terzijde: nu heb ik dus een snor ciao orgineel (belgische uitvoering, px met verend zadelsysteem) van ’84. Ik wou eerst gewoon een poulie 80 nemen maar voor ik bestel wilde ik nog eens de maat opmeten dat ik had en ter verbazing! er zit een 80 (standaard op). Ben 100% zeker dat die orgineel daar zit (van oude mensen gekocht en heeft ook de drie gaten die orginele poulies hebben. Maar ik trek wel lekker op nog. maar wat kan ik dan nog doen zonder aan me blok zelf te klooien (sproeier en zo)..Poulie 70? Ga ik dan gewoon een beetje trekkracht verliezen? En hoe hard zou ik gaan? Ik reken 5 a 10 km?

Leovince
      Bijdrager

Poulie 80’s zijn er ook met gaten erin om je schroevendraaier in te steken. En is echt 100% niet origineel omdat die echt niet uit de vespa fabriek komen. Weet je dus zeker dat jij de 2e eigenaar bent?

Een bromklok in je achterwiel monteren zou heel wat schelen en trekkracht ook.

angel
        Topic starter

lampenkap :
          Poulie 80’s zijn er ook met gaten erin om je schroevendraaier in te steken. En is echt 100% niet origineel omdat die echt niet uit de vespa fabriek komen. Weet je dus zeker dat jij de 2e eigenaar bent?

Een bromklok in je achterwiel monteren zou heel wat schelen en trekkracht ook.

bromklok is echt niet nodig..hij rijd nu al 32 @ autoteller en dat moet er 35-40 @ autoteller worden meer wil ik niet.;) En die 80 moet wel orgineel zijn een opa die ze brommer gaat opvoeren lol :lol en daarbij zijn de pouliematen vaak verschillend qua bouwjaar en uitvoering dat weet ik uit ervaring. En hij trekt hetzelfde als mijn ex ciao met poulie 95 alles orgineel. gezien het theoritisch een oldtimer is ga ik GEEN andere uitlaat steken. Moeilijk ik weet et. Enigste mogelijkheid een 70?

thierry93
          Donateur

citypower,trekveren of 13/13cab

angel
            Topic starter

thierry93 :
              citypower,trekveren of 13/13cab

citypower wil ik nog overwegen ALS het met mijn middenbok kan (normaal wel dachtk) maar sproeier moest grotere zeker? weinig zin in hij loopt perfect moet enkel wat kms harder (echt ni veel. 13/13 op een snor inlaat heeft geen enkel nut 😉 dus valt af. Trekveren zorgen dat de koppeling bij een hoger toerental aangrijpt en dus “harder” wegtrekt. Zoals je ziet ik heb ervaring :lol voor mijn ciao heb ik een neos gereden met 70cc en zo’n shit

om even duidelijk te zijn:

ik rijd nu 32 autoteller en ik wil er ongeveer 5 bij 😉 simpel as that. Geen andere uitlaat want dat verpest de looks van mijn “oldtimer”. enigste mogelijkheid dan is een NOG kleinere poulie steken, een 70. twijfel..

thierry93
              Donateur

jah een 13/13 heeft zekker wel nut op een standaart inlaat. Ik trek zkkr wel sneller op en me top licht hoger.
                Alleen een poulie kan nog of een andere achterklok (als je eraan kan komen via NED).
                Poulie 80 is ook netjes.
                Suc7

Jelle: Als je advies wilt geven, zeg dan geen dingen die niet kloppen!

Jelle
                Moderator

Als je een inlaat hebt van 7 mm, dan heeft een 13/13 inderdaad helemaal geen nut…

Waarom vijl je je inlaat niet een klein beetje uit?

dieseltank
                  Bijdrager

pak poelie 70 city power dan ben je der al:bier

tnerual
                    Bijdrager

heey..

ik had hetzelfde voor, woon ook in belgie en ben belg, en heb ook een ciao px..
                      Ik reed 40 met deze setup

DR50 cilinder
                      SNORKLOK, met bromklok ging ik 60
                      homemade luchtfilter
                      tecno citypower
                      13/13 DellOrto
                      geveilde carters (inlaat alleen)
                      sproeier 50..
                      poelie 70

Dit alles trok GOED op, omdat dit in combinatie was met de SNORklok..
                      Ik maakte wel veel toeren, door de SNORklok..
                      en ik reed 40 , soms 43 zelfs 😉

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.