Vespa-Ciao.NL
:: Oude schouwingspapieren op kenteken zetten?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Oude schouwingspapieren op kenteken zetten?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

Poelll13 :
      als er geen kenteken op zat kan de RDW ook niet weten of het een brom of snor is

Hoe kon de politie dan een paar jaar geleden bepalen of je een brom of snor had…??
      Je ziet het aan het typegoedkeuringsnummer, bijv. (NL) K – 0009. Het gaat dan om de letter, B / A / L / K is brom, de rest is snor.

Als je brommer aan alle eisen voor snorfiets voldoet, en je bij de keuring aangeeft dat je een blauw plaat wilt, is dat geen probleem.

Poelll13
      Bijdrager

Je had vroeger toch de gele en oranje plaatjes op je voorspatbord?
        ach dat was mijn theorie in ieder geval xD ik heb zelf nog nooit een brommer laten keuren dus.
        goedkeuringsnummer had ik niet aan gedacht 😉 mjah, weer wat kennis op gedaan

eaSI rider
        Bijdrager

Bedankt Fons, zo’n antwoord was precies wat ik zocht!

Kun jij niet voortaan alle vragen op het forum beantwoorden :thumb

koorenkip
          Bijdrager

Nog even een kleine toevoeging aan de post, de U,S,W en 053 is ook gebruikt als snor aanduiding…

Guus
            Bijdrager

Ik had ook een Ciao waarvan ze zeiden dat het een brom was, maar omdat die 25 km/h ging mocht hij ook gewoon als snor.

eaSI rider
              Bijdrager

Nu wordt er bij de RDW ook om het bouwjaar gevraagd, hoe kun je dit achterhalen?

Carphunter
                Bijdrager

Je moet dit aannemelijk kunnen maken via documentatie, of info van internet 😉

Volgens mij kun je het bouwjaar opsnorren door een paar letters/cijfers van je framenummer..
                  Op de site hier staat ergens (bij de howto’s volgens mij) een voorbeeld van hoe dit werkt!

eaSI rider
                  Bijdrager

Ik ben vandaag naar de RDW in Amsterdam geweest voor de keuring. Ik had mijn si mix helemaal afgevoerd zodat ie precies 25 liep. Ik wilde dus graag een snorkenteken. Technisch was er dus niets op aan te merken maar de gegevens die ze uit de computer haalden zeiden dat het bij de 1e toelating in NL een bromfiets is geweest. Dus snorkenteken kon ik wel vergeten. Ik heb nog geluld als brugman maar ik heb toch echt een bromkenteken gekregen (helaas)Best wel balen dus.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.