Vespa-Ciao.NL
:: Oude brommers niet meer welkom in Amsterdam

Home Forums Algemeen Nieuws Oude brommers niet meer welkom in Amsterdam

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Topic starter

AMSTERDAM – Brom- en snorfietsen uit 2010 of ouder zijn vanaf maandag niet meer welkom in Amsterdam. De hoofdstad heeft een milieuzone ingesteld voor deze vervuilende voertuigen om de luchtkwaliteit te verbeteren.

In Amsterdam zijn al langere tijd milieuzones voor vracht- en bestelauto’s. Per 1 januari gelden er ook toegangsbeperkende regels voor vervuilende taxi’s op diesel, autobussen, touringcars en brom- en snorfietsen. Volgens de gemeente is die laatste categorie een populair vervoermiddel in de stad en nam met name het aantal snorfietsen de afgelopen jaren explosief toe.

De milieuzone geldt voor brom- en snorfietsen met een tweetaktmotor uit of van voor 2010.
      De gemeente maakt een uitzondering voor de minder vervuilende brom- en snorfietsen met viertaktmotor. Eigenaren van dit soort voertuigen kunnen een ontheffing aanvragen bij de gemeente, als die voor 2008 nog niet op de weg zijn geweest.

zevenenergie
      Donateur

Het is een nobel streven zo, mileuzone maar ik ben bang dat er zich DIT soort taferelen zullen gaan afspelen.
        Er zit niets anders op te rebeleren :moon

DIT is hoe boos ik ongeveer ben.

Wilk1985
        Moderator

Hoe controleren ze dit?

De meeste agenten zien het verschil tussen een motor en loopfiets maar met moeite dus die zullen moeite hebben om een tweetakt en viertaktmotor uit elkaar te houden lijkt mij.

speedbuxy
          Bijdrager

Volgens mij willen ze dit gaan controleren met die kenteken scan wagens.

Wilk1985
            Moderator

Ja maar op het kentekenbewijs staat niet geregisteerd of het een twee of viertakt is dus dat gaat dan toch niet.

Edjuh
              Bijdrager

Er staan camera’s bij gemeentegrenzen, zo wordt het gecontroleerd. Wellicht ook door scanautos/politieautos.

Wilk1985
                Moderator

Ja maar hoe dan? Die gasten zijn getraind in het herkennen van 4 of 2 takt geluid of wat?

speedbuxy
                  Bijdrager

Wilk1985 :
                    Ja maar op het kentekenbewijs staat niet geregisteerd of het een twee of viertakt is dus dat gaat dan toch niet.

Gaat om het bouwjaar, want ook een hoop 4taks zijn verboden geworden.
                    Alles van voor 2010 is verboden.

Edjuh
                    Bijdrager

Ik heb al best veel 2 takt zien rijden de afgelopen dagen. Er zijn dus rebellerende 2 takt rijders of sommigen weten niet dat ze niet meer in de stad mogen tuffen ondanks dat elke 2 takt bezitter een brief van de gemeente heeft gekregen (in 2016 en eind 2017).

daver1
                      Bijdrager

Edjuh :
                        Ik heb al best veel 2 takt zien rijden de afgelopen dagen. Er zijn dus rebellerende 2 takt rijders of sommigen weten niet dat ze niet meer in de stad mogen tuffen ondanks dat elke 2 takt bezitter een brief van de gemeente heeft gekregen (in 2016 en eind 2017).

die krijgen dan waarschijnlijk vanzelf een pittige prent op de deurmat

PoliniCitta
                        Bijdrager

Je kan er nu behoorlijk je slag slaan. Citta’s en vespa’s staan er voor belachelijk lage prijzen te koop. Terwijl in het hoge noorden de prijzen juist weer stijgen. 😂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.