Vespa-Ciao.NL
:: (Österreichischen Asbest) Vario Kupplung

Home Forums Mening & ervaring Vario (Österreichischen Asbest) Vario Kupplung

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MHR
    Bijdrager

Dit zijn volgens mij geen malossi veertjes, Ik heb de veertjes ook en is gewoon materiaal van creco, kheb 5 verschillende setjes gekocht ooit.

kleur kan ik niet van op aan, gewoon materiaal dikte meten is vaak enige oplossing.

kvind het trouwens wel een zeer goed werkende koppeling.

niek1992
      Bijdrager

Naja het gaat erom dat er Minarelli horizontaal veertjes in passen. ( en om specifiek te zijn, 105MM 2 segmentskoppeling gebruik ik ze )

Of het nou malossi veertjes zijn of niet, ze hebben dezelfde sterkte als de Malossi. heb ze allebij. mischien dat de kwaliteit wat minder is.
        Het probleem is dat mijn 90MM schijven naar de K** zijn. de achterste schijf van 90MM is op, en de voorste schijf van mijn 100MM schijven is op. dus heb momenteel geen vario tot beschikking:(

Gerarduz
        Topic starter

niek1992 :
          Naja het gaat erom dat er Minarelli horizontaal veertjes in passen. ( en om specifiek te zijn, 105MM 2 segmentskoppeling gebruik ik ze )

Of het nou malossi veertjes zijn of niet, ze hebben dezelfde sterkte als de Malossi. heb ze allebij. mischien dat de kwaliteit wat minder is.
          Het probleem is dat mijn 90MM schijven naar de K** zijn. de achterste schijf van 90MM is op, en de voorste schijf van mijn 100MM schijven is op. dus heb momenteel geen vario tot beschikking:(

Das knap als je je schijven “op” krijgt , hoe krijg je dit voor elkaar ? Stalen V-snaar?

niek1992
          Bijdrager

1 x was genoeg hoor8). maar de 100MM schijf heeft speling op de bronzen bus, en de andere 90MM schijf zijn de inkepinkjes afgesleten ( weet effe niet hoe je het moet noemen :pest )

Gerarduz
            Topic starter

@Niek, ik snap denk ik wat je bedoelt, dat de drukveer niet vast in de schijven heeft gezeten , daardoor vreet alles op.

Jammer dat je nog geen nieuwe vario hebt, t.z.t horen we dat wel , want als het goed is , is je koppeling nog in orde.

niek1992
              Bijdrager

klopt. heb er 2 liggen. De nederlandse koppeling kan ik helaas weggooien. Spiebaan is zo goed als dood zeg maar. tenzij ik hem vast las oid. kan het prima :D.

Martino
                Moderator

Ik was altijd in de veronderstelling dat de 105mm 2 segmenten koppeling alleen op minarelli verticaal gemonteerd was en op de horizontaal de 107mm 3 segmenten? Zelf ook nog niet anders gezien.

@Gerarduz; Als er nog gesleuteldt wordt heb ik nog wel een lading trekveertjes van Minarelli liggen! Krijg je toch nog iets van de tupperware op je brommert!

niek1992
                  Bijdrager

Ik heb een oud Mina horizontaal blok. Luchtgekoeld. van een viper uit 1989;) dat verklaart alles. Heb ook nog een oud vertandingsdeksel. Vorige eigenaar heeft ooit eens een nieuw model aerox gemonteerd gehad. en dat zie je. Paste niet, en allemaal slijtsporen @ vertandingsdeksel=)

Gerarduz
                    Topic starter

Ik ben vandaag met Javad , die ook een asbestkoppeling heeft, de schuur in geweest om te vergelijken. 

De minarelli trekveren zijn niet toepasbaar op mijn variant, zoals bovenin het topic, op foto staat.

Op de asbestkoppeling van Javad passen ze wel.

Kort omschreven , hij heeft een versie, waar de trekveren midden in de segmenten vallen en afgesloten door fietsketting verbinding.

Niet te vergelijken met die van mij.

Dus de minarelli horizontaal trekveren geel, iets strakker dan origineel!

shoarmadude
                      Bijdrager

ArvidW :
                        Ik heb een hele tijd geleden voor mijn motorskelter schoenen opnieuw laten bekleden…

@ArvidW, waar kun je zoiets laten doen?
                        En valt dit ook te doen voor de vario koppelingen?
                        Tis lekker waardeloos dat die segmenten niet meer te krijgen zijn, en die imitatie koppeling is ook niets voor de snellere setups….

Grt, Shoarma

BVDP
                        Bijdrager

Hier heb ik vroeger op rem en koppelingen nieuwe schoenen laten aanbregen:

http://www.claeysparts.be/index2.htm

wat googelen moet ook wat adressen in nederland geven
                          mvg Bart

.-{2F4OV}-.

Trekveren voor de oostenrijkse achterkoppeling zullen binnenkort verkrijgbaar zijn op JMPB.
                            Dit zijn Omega trekveren.

http://www.euroscooters.nl/shop/omega-trekveren-zwart-minarelli-p-1565.html

Goud +15%
                            Zilver +25%
                            Zwart +40%

niek1992
                            Bijdrager

Moet wel zeggen dat Omega trekveren gauw hun kracht verliezen ( op een scooter dan ) Je kan ook gewoon voor Malossi-trekveren gaan;) ( kosten alleen veel meer )

.-{2F4OV}-.

Dat is niet zo mooi;) Ma bij malossi trekveren moet je meteen een heel setje kopen. En ik heb toch alleen de sterkste nodig. Denk je dat de malossi rood sterker is omega zwart?

Anoniem

ik heb ook nog zon achterkoppeling zie ik.

bij de drukveer zitten ook geen puntjes om hem in te duwen.

ik heb gewoon me gele drukveer die puntjes erafgeslepen, en dan de koppeling+segmenten van mn 100 mm schijven erop gezet (waarbij je de trekveren wel kan afstellen.

dan houd je over: een achterkoppeling met 90mm schijven en gele trekveertjes

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.