Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Originele blokken lopen minder goed na open te zijn geweest
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 7 maanden geleden door xinix.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 augustus 2015 om 15:55 #211873
Ik vroeg mij al ’n tijd af, waarom originele blokjes prima lopen, terwijl als je ’t blokje opentrekt de boel er niet uitziet, denk onder andere aan:
-Zuiger/cilinder veel slijt sporen,warm lopertjes etc
-Smerige bende in ’t gehele blokNa enige ervaring, met bijvoorbeeld ’n nieuw zuigertje gemonteerd te hebben, loopt ’t toch niet meer zo goed als voorheen, en heel vaak krijg je naar ’n honderd kilometer wel weer wat warmlopers:?
Mijn vraag is, wat is dat toch dat, die “oude” blokken met eigenlijk slechte zuiger/cilinder toch zo mooi loopt:?
19 augustus 2015 om 16:05 #241879omdat die zuiger/cilinder op elkaar ingespeeld zijn. Tenzij de zuiger echt voelbare krassen e.d. erin heeft staan is het nodig om de zuiger te vervangen. Anders zijn alleen de zuigerveren genoeg.
Mijn zus heeft haar gloednieuwe ciao (met toen 3km op de teller) 500kilometer ingereden. dus niet volgas & voldoende warm laten worden na het starten. Ik ben dan ook van mening dat als je je cilinders goed inrijdt, je er langer en beter plezier van hebt.
19 augustus 2015 om 16:15 #241880Omdat er veel beunhazen op deze planeet rondlopen. Dat zou al veel moeten verklaren. (Niet gericht op iemand specifiek.)
19 augustus 2015 om 17:36 #241878Die standaard blokjes met viezigheid, vastzittende zuigerveren etc etc lopen helemaal niet goed, maar nog altijd beter als snel in elkaar gebeunde blokjes met:
– Ovale Chinese imitatie zuigers
– kromme cilinders en koppen (ga je vaak pas last van krijgen als het een keer los is geweest)
– Slecht werkende imitatie contactpunten
– Slechte pakkingen
– Hergebruikte keerringen🙂
21 augustus 2015 om 17:06 #241892heb mijn snorbrommer gekocht toen had hij al genoeg kilometers erop zitten aan de staat te zien.
(geheel origineel en een dikke 25 km/h)Carter gereviseerd en uitgedremeld naar 10 mm inlaat.
na 6000 kilometer 60 cc pw gemonteerd 2500 km gereden zonder problemen
maar ik wou een 50 ccdr dus weer carter uitelkaar om begrenzing eruit te “schuren ”geheel gereviseerd kilometer stand 8600
nu met 50 ccdr 11604 kilometer gereden ( wel zuigerveren bij 11.000 vervangen)
loopt nog precies zo goed als in begin
Ligt er denkelijk toch aan hoe je hem reviseert.
21 augustus 2015 om 17:15 #241893Wilk1985 :
Die standaard blokjes met viezigheid, vastzittende zuigerveren etc etc lopen helemaal niet goed, maar nog altijd beter als snel in elkaar gebeunde blokjes met:– Ovale Chinese imitatie zuigers
– kromme cilinders en koppen (ga je vaak pas last van krijgen als het een keer los is geweest)
– Slecht werkende imitatie contactpunten
– Slechte pakkingen
– Hergebruikte keerringen🙂
Klopt ook niet helemaal. Mijn originele blokje had vastzittende zuigerveren en alles, maar liep na een schoonmaak beurt van de carb toch zeker wel een verschrikkelijke snelle 35 km/u! :O
23 augustus 2015 om 11:46 #241895Rustig inrijden is wel erg belangrijk, kop vlakken op een spiegel, bij vervangen van zuiger en veren wel kwaliteit onderdelen gebruiken, papieren pakkingen, cilinder niet te vast zetten en zeker niet aan de uitlaatkant want dan krijg je geheid warmlopers/krassen, voor de rest nooit geen problemen met blokje reviseren en rijd altijd als een zonnetje, beter dus als vóór de renovatie 😀 (standaard versie).
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.