Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ori voorvario doet raar.
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 10 maanden geleden door Carphunter.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 mei 2010 om 14:18 #210551
hallo iedereen
ik heb zojuist men ori voorvario 8rolls eens van de krukas gehaald.. ik wou alles eens even checke..
nu heb ik alles goed gemonteerd..MAAR ik stuit op volgende problemen:
– Ik ga 5km/h trager ( het lykt alsof hij VEEL HOGER begint te varieren, net alsof me snaar slipt.. kan het doordat ik vet op de geleidebus heb gedaan?:con:'( ??)
-de voorvario lijkt op stationair niet helemaal goed rond te draaien.. alsof hij ovaal is en ongebalanceerd draait.. alle rolletjes zijn er correct in en zit goed vast op krukas..
liefst ook vermelden of je 1/2 of voor de beide problemen reageert..
(geen opmerking van; koop malossi voorvario, want dit is tog maar een snor .. en heb geen zin in problemen)
Thanks!
14 mei 2010 om 16:20 #232559NOOIT en dan ook NOOIT vet op welk onderdeel dan ook van je vario smeren, als je Vsnaar onderin ligt wordt ‘ie dus vettig (de zijkant zal wel niet zo vet zijn, anders was het helemaal bagger geworden denk ik, ligt er ook aan wat voor vet je gebruikt hebt)
Pak eens een bus remreiniger en ontvet de zooi eens goed! Ik denk dat met een beetje geluk alle2 de problemen zijn verdwenen…
Edit : er zijn mensen die hun rolletjes invetten, dat zou dan een stabieler/sneller toerenverloop als gevolg moeten hebben. Ik denk eigenlijk dat dat geen hol uitmaakt, dus lekker laten 😛
14 mei 2010 om 16:23 #232560met std vario blijf je kloten
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 mei 2010 om 16:27 #232562
AnoniemInderdaad zeggen sommige mensen dat je de rolletjes m oet invetten met vaseline of andere vetzooi.
ik heb het 1 x gedaan: je merkt niks alleen je rolletjes slijten 3x zo snel.
alles dus goed ontvetten, maar hoe kwam je op het idee dat je vet op de geleide bus deed, daar loopt je vsnaar overheen, dan heeft ie toch geen grip meer:con
edit: spel nou gewoon eens normaal nederlands
14 mei 2010 om 16:48 #232563dus jullie raden me aan alles zonder vet te doen?
ja van de geleidebus is echt wel dom , snap ik ook wel..
kan ik alles ook ontvetten met kruipolie? en is mijn v snaar nu niet kapot? (in verband met de grip ofzo?)
14 mei 2010 om 16:51 #232564
Anoniemontvetten met kruipolie?:D
nee met wasbenzine of remmenreiniger (thinner zou ook nog kunnen maa dat is erg aggressief)
ook je vsnaar effe ontvetten als er veel vet aan zit.
je vsnaar is denk ik niet kapot.
dus: laat het onvetten van je voorvario maar achterwege. is gewoon bullshit.
15 mei 2010 om 09:04 #232567ok bedankt..
er komt geen vet meer op de geleidebus, en trekt weer als vroeger 🙂
Bedankt!15 mei 2010 om 09:40 #232570@ Joris ; Dat die rolletjes 3 x zo snel slijten is ook niet zo vreemd. De rolletjes ‘glijden’ dan ipv van rollen, en dan de hele tijd met name op 1 kant, dus worden ze vlak aan 1 kant….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.