- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 1 maand geleden door mikerosauer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 maart 2011 om 19:16 #216840
@Stefanovitch, te smalle snaar. meer hoef ik niet te zeggen.
Ikzelf heb een citta met SI brug, maar door de 19mm carb ben ik de schuifmogelijkheid van het blokje kwijt, en paste de standaard snaar voor mij ook niet.
ik he hierna een gates snaar gehad, maar die was te smal waardoor hij slipt, een vario klemt de snaar vast, dus hoe strak hij stata maakt niet veel uit, wel hoe breed de snaar is. Na nog meerder snaren geprobeerd te hebben, heb ik een snaar gevonden die uiteindelijk voor me werkt.Een TwinBelt snaar van de Daf Xf motor, lengte is 1155 en breedte is 13mm, ik heb zelf van de Twinbelt nog wel 2 enkele snaren moeten maken natuurlijk, maar dit gaat perfect icm met een stanleymes. heb er tot nu toe 200km mee gereden, en toont nog geen enkel spoor van slijtage, terwijl de kap bevestigingspunten duidelijk geraakt zijn 🙂
persoonlijk ben ik geen fan van malossi snaren, heb er meerdere gehad op poulie en vario, poulie gingen ze een kilometer of 100/200 mee, dan begonnen ze ernstig te rafelen, en die zooi komt overal(achterklok,poulie,vliegwiel,koppeling). met vario moet ik zeggen dat de snaar het redelijk volhield, na 500km rijden was een kant behoorlijk versleten, toen heb ik de si-brug eronder gehangen.
1 mei 2011 om 22:23 #216953ik heb als reserve snaar een gates 1150 gehaald, deze kan je gewoon bij je lokale autospeciaal zaak halen.
2 mei 2011 om 10:40 #216954ik heb ook een mallo snaar en ik moet zeggen die zit er toch al onder sinds ik met vario rijdt en ik vindt hem prima,alleen de levertijd is waardeloos.
31 januari 2013 om 13:21 #216147zo, flinke bump voor dit topic maar precies waar ik het over wil hebben.
aanvankelijk had ik originele snaren gevonden op easyparts, alleen zijn deze uit het assortiment lijkt het.
wie kan mij vertellen waar er originele snaren zijn te verkrijgen voor een vespa si brug met 100mm schijven en eigenlijk ook 90mm!
de maat voor 100mm schijven is 13×1150 en voor 90mm 13×1125(klopt dit?)waarom perse originele snaren? gates snaren en andere hebben een andere gradenhoek wat ten kostte gaat van de overbrenging.
de malossi vario snaren zijn geen optie, 300 meter en ze rafelen al, rotzooi.wie kan mij(en anderen) eraan helpen?
31 januari 2013 om 15:48 #216571Je zou het merk “Ventico” eens kunnen proberen. Op eBay vind je talloze snaren. Zoals deze, zogenaamd een originele, weliswaar geen 13mm maar er is geen merk op te zien: http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-Vintage-Vespa-Bravo-Ciao-Si-Drive-belt-1309372-/360560260354?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item53f310f502
31 januari 2013 om 21:41 #216360ventico is inderdaad een merk wat volgens mij snaren heeft geleverd aan piaggio.
dat is geen slecht plan, ik zal eens goed op zoek gaan naar die snaren.31 januari 2013 om 21:53 #216357zijn er ook snaren te krijgen van een ciao? de gates snaren 13×950 kreeg ik hem (bijna)niet mee aangeduwd, terwijl dit wel de goede maat was
31 januari 2013 om 21:57 #216358ik ben ook op zoek naar goeie snaren
ook voor citta met si brugmalossi is inderdaad gewoon troep
maar je voorkeur is dus liever geen gates maar wat beters?31 januari 2013 om 22:05 #216359@joelciao, malossi levert inderdaad vario snaren voor een ciao.
deze schijnen om de een of andere reden van betere kwaliteit te zijn dan de si-versie.@seann, een citta met si brug heeft gewoon een si snaar nodig.
een gates snaar kan, en dit zijn erg goede snaren maar niet heel geschikt voor de gradenhoek waarin de overbrenging varieert. dit gaat ten kostte van je snelheid.dus nogmaals:
wie kan mij vertellen waar er originele snaren zijn te verkrijgen voor een vespa si brug met 100mm schijven en eigenlijk ook 90mm!1 februari 2013 om 12:13 #215709
Waarom?De malossi snaren zijn prima en gaan bij mij zeker een heel tour seizoen mee. Het probleem van rafelen herken ik wel maar heeft vaak te maken met de koppelingsschijven die te scherp zijn aan de bovenkant. Malossi is hier idd wat gevoellig voor, gewoon even een schuurpapiertje langs de schijven halen
1 februari 2013 om 13:43 #216572jij hebt die snaren ook gebruikt bij een 90mm koppeling toch?
dat is dan wel een voordeel, ze zijn net wat korter. misschien toch maar weer een kans geven en mijn schijven goed naschuren.verder heb ik nog wat gegoogled en heb een ventico snaar gevonden voor een si vario overbrenging, altijd fijn.
ik bestel ze wel allebei, heb ik voor beide schijven de goede snaren. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.