- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 1 maand geleden door mikerosauer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 maart 2011 om 11:18 #212652
Bij deze wil ik hier even een topic over beginnen, vooral over de orginele platte Piaggio variosnaren.
Deze zijn kwa model hetzelfde als die van Malossi, alleen zijn ze slijtvaster.
Mijn ervaring met de Malossi snaar voor de Vespa SI is teleurstellend.
Heb al 3 keer zo’n snaar zelf nieuw gemonteerd (bij mijzelf en andere mensen) maar elke keer begonnen ze na 500 meter al te rafelen!
Net ofdat er een productiefout in zit ofzo, want met dezelfde Malossi snaar maar dan voor de Ciao Of Citta heb ik het probleem na vele malen nieuwe snaren monteren nog nooit meegemaakt.
Nu vroeg ik me af, wat zijn jullie ervaringen met deze snaren?
En weet iemand waar ik een orginele Piaggio (of anders Pirelli, die zijn ook hetzelfde model) snaar voor de SI brug kan krijgen???
Hier had ik laatst een link van gezien maar kon de link niet goed openen en inmiddels ook niet meer terugvinden.
Ik rijdt nu met een Gates en dat is het toch nét niet, Strikert zit nu ook met het probleem van de Malossisnaar op z’n SI-brug5 maart 2011 om 11:38 #216825daar ben ik het helemaal mee eens, de malossi snaren zijn naar mijn mening niet goed.
ikzelf heb bij easyparts een orginele snaar gevonden,
ik heb deze gekocht en is ook daadwerkelijk een piaggio snaar.
link:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/88/2881/-/0-968-1-m425-m863-s88-d2881/Koppeling_Ar..html
ik heb zelf ook het idee dat de malossi snaren net wat te lang zijn, wat leidt tot het slippen van de snaar(zelfs met mijn blok helemaal naar voren).
overigens heb ik meerdere malen de malossi snaar besteld, hierbij kreeg ik ook 2 verschillende verpakkingen toegestuurd waar de snaar inzat.5 maart 2011 om 12:33 #216827Heb je toevallig een foto van die snaar?
Heeft hij ook van die kleine tandjes net zoals de Malossi?5 maart 2011 om 14:23 #216828het is inderdaad een getande snaar, iets korter als de malossi.
dat was ook de reden waarom ik perse die snaar wilde hebben.
ik zal even kijken of ik een foto heb, ben nu alleen aan het sleutelen dus dat duurt even.5 maart 2011 om 14:42 #216829
Anoniemhey stephan, ik rij altijd met Gates auto snaren.
zijn echt topsnaren, je krijgt ze bij een autohandel en bij heuts geloof ik.de gates snaren gaan bij mij altijd ruim een halfjaar mee

malossi snaren zijn dikke troep naar mijn mening, heb er ooit 1 gehad voor 2 weken:P:P toen was de glorie ook van korte duur……VespaAvanti :
Ik rijdt nu met een Gates en dat is het toch nét niet,5 maart 2011 om 18:11 #216830Ik rijdt nu ook met een gates snaar, in het begin slijten de randen best snel, maar hij blijft zker lang goed, rijdt er nu ongv 2 maanden mee, en ziet er nog netjes uit.
5 maart 2011 om 21:16 #216831ik heb nog even wat foto’s gevonden(foto’s zijn snel genomen dus niet echt scherp):
dit is de enige foto die ik heb van de ori snaar:

de twee verschillende verpakkingen waar de malossi snaren in zaten,
ik denk dat ik hieruit kan concluderen dat ze wel aangepast/verandert zijn!?

beidde snaren zijn zeker voor de si:
6 maart 2011 om 06:08 #216832hey, ik heb een tijd terug een snaar van een trilplaat gehad.
en die slipte helemaal niet, ik kon hem bijna door de compressie heen duwen.alleen na 100km was de snaar 2cm langer geworden door de sick power:P van de dr evo
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.6 maart 2011 om 09:16 #216833Dus welke snaar kan ik nou het best nemen voor een SI? Die van easyparts? Zou die ook in een envelop kunnen worden verzonden?
6 maart 2011 om 09:23 #216834ik zou de gates pakken, die heb ik normaal ongeveer 3 a 4 duizend kilometer mee gereden
oftewel goede snarenDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.6 maart 2011 om 09:29 #216835Weet je misschien een webshop die die heeft?
6 maart 2011 om 10:40 #216836ik zou de ori pakken, het is niet voor niets de orginele snaar.
*En het zou mooi zijn als we het over deze snaren blijven hebben, want daar gaat dit topic over.
6 maart 2011 om 11:04 #216837origineel betekend niet altijd beter, multivar is ook niet ori. De glijbus van multivar is ook iets minder dik dan die van std. vario, dus zou eigenlijk een iets strakkere snaar moeten hebben dan.
edit: dan is het trouwens wel vreemd dat ori korter is dan de malossi?
6 maart 2011 om 11:41 #216838orgineel hoeft ook niet beter te zijn, maar is er wel voor gemaakt.
de bedoeling van de malossi snaar is toch dat hij hoger in de schijven komt te liggen?
daarom is hij iets langer en hij bestaat(volgens malossi) uit beter materiaal, dacht ik.6 maart 2011 om 11:51 #216839
AnoniemNou ik heb met de gates snaar gereden en die werkt echt wel goed , maar……..het oppervlakterubber is te hard en te glad zodat het starten erg slecht gaat ook al is de boel goed gespannen.
Ik ga denk ik ook die snaar ga proberen van easyparts misschien dat dit wel goed gaat, die malossi snaren laten ook veel materiaal achter zodat je vario erg kan vervuilen (bij Si dan).mvgr stefanovitch
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.