Vespa-Ciao.NL
:: Oranje 1974 Ciao van Wim.

Home Forums Perso’s Projecten Oranje 1974 Ciao van Wim.

6 berichten aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wim v8
    Topic starter

Vandaag weer even aan de ciao geknutseld, blokje lag er al af, is kurkdroog van buiten, geen pakking lek dus. Vliegwiel eraf, niets te zien, alles is nieuw daar. Punten gedemonteerd, condensator eruit, isolatie van alle draadjes weer nagekeken, is in orde. De punten leken wat vettig, keerring toch stuk?(nieuwe!)De punten zaten echt onder de olie! Toen keek ik naar t viltje, dat had ik extra in-geolied tijdje geleden. Die maar even goed droog gemaakt.

De oudste condensator(die er in zat met de aankoop) er weer in want die nieuwe vertrouw ik niet, punten mooi afgesteld, alles weer terug in t frame. Nog even sproeier 54 in de 13/13 gezet(was 59 toen 56) en een nieuwe B7HS bougie. De nieuwe zwarte goedkope jmpb bobine er weer op. Starten, meteen goed, rijden ook goed. Eerst dichtbij huis rond gereden, steeds verder gereden en toen ik t begon te vertrouwen even anderhalf uur door gereden op de polderweggetjes in noord holland. En helemaal perfect lijkt ie nu. Ik denk dat t de olie op de punten was, door de ventilator is er een enorme onderdruk onder t vliegwiel wat het te zeiknat geoliede viltje de olie doet vernevelen. Of de condensator was t gewoon.

Alleen poelie 95 is extreem met deze setup, hij trekt echt als een malle met de groene veertjes, dat is super, maar het toerental en trillen bij bijv 50 is niet te harden, maar sneller wil ik niet, dus daar nog eens wat op verzinnen.

Gr. Wim.

wim v8
      Topic starter

Vandaag een standaard jmpb ciao uitlaat binnen gekregen

http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-vespa-ciao-standaard-zwart.html

Die wil ik eens proberen met mn 12/12. Dus de DR43 cilinder met de 12/12 standaard carburateur en een standaard uitlaat.
        Eens kijken of t wat minder heftig wordt kwa geluid en top/toerental, t is ook maar een snorbrommer.
        Iemand enig idee welke sproeier mee te beginnen?

Gr. Wim.

hansieb
        Moderator

Ik zit zelf op een sproeier 62.

Cilinder: 43mm Polini
          Carters: Standaard kickstart
          Krukas: Standaard kickstart
          Carburateur: 12/12 met Malossi luchtfilter
          Uitlaat: Citypower dik model 22mm

Iets rond de 58 – 62 moet wel lukken lijkt mij.

Wilk1985
          Moderator

Die uitlaat heb ik ook onder mijn standaard Ciao, qua prestaties is hij om te huilen. Als ik ooit een hele nette std uitlaat tegenkom hang ik die eronder..

Sproeier afstelling is helemaal afhankelijk van het luchtfilter, met Malossi filter zou ik rond de 64 beginnen voor de zekerheid en dan naar beneden gaan.

wim v8
            Topic starter

Ja ik heb nog wel de originele piaggio uitlaat liggen, alleen roestig vandaar de nieuwe, ga ik t verschil wel eens testen. Ik rij nu al met 54 in de 13/13. Ik probeer wel het een en ander.

Gr. Wim.

wim v8
              Topic starter

Nou vandaag even de nieuwe zeer standaard uitlaat er op gezet samen met de 12/10 carburateur die er standaard op zat.
                Loopt zeer rustig nu, toch wel lekker zo, het is ook maar een snor.
                Top ligt voor mn gevoel op 50. Trekt minder vlot weg maar nog steeds veel beter dan standaard.
                Tegenwind blijft ie even goed doortrekken en op top rijden door kracht van de DR43.
                Sproeier is nu 52, ik ga nog even een 48 en 50 proberen.
                En het geluid is stukken rustiger, waar dit ook om te doen was.
                En zal nu een stuk zuiniger zijn, was hiervoor wel lastig met zo’n kleine tankinhoud.

Gr. Wim.

6 berichten aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.