Vespa-Ciao.NL
:: Oranje 1974 Ciao van Wim.

Home Forums Perso’s Projecten Oranje 1974 Ciao van Wim.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 81)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wim v8
    Topic starter

Nou, hij rijd weer goed. Nog een paar keer gereden met gestotter tot ie helemaal uitviel. De nieuwe bougie was stuk!! Pff daar denk je toch niet aan. Oude er weer in en goed. Punten stonden toch al weer krapper na ze net nieuw op .45 gemonteerd te hebben meet je na een paar honderd km toch weer minder dan .40 ik heb dat vaker gehad met nieuwe punten, net of er een laagje van de fiber nok afslijt of dat er n braampje opzat. Dus alles weer goed, de Gianelli staat weer in de schuur en ik heb de gewone citypower er weer opgezet. De Gianelli maakte toch veel geluid met ’s avonds laat thuiskomen tussen de bebouwing is in mijn beleving toch de hele buurt wakker. Ik ga ook eens een keer standaard uitlaatje proberen met deze set-up.

Gr. Wim.

wim v8
      Topic starter

Vorige week weer moeten lopen omdat ie er mee nokte. Na 5 min gewoon goed rijden eerst hoop gestotter en dan helemaal uit. Of je met het zwarte draadje tegen massa rommelt.
        Vanmiddag het blokje er maar weer onderuit om de loop van de draden achter het vliegwiel te controleren, niets geks gevonden, alles terug gemonteerd. Punten weer afgesteld 0,45. Kleinere (.56) sproeier er in (was .59) en het gaasje teruggezet, vandaar de kleinere sproeier maar ook omdat de bougie een paar keer stuk was, mischien te vet, te rijk, te veel kool en dan gaat de bougie stuk dacht ik. Dus nieuwe bougie B8 erin, Gianelli Citypower weer terug gemonteerd, starten, en weer goed rijden, 5 minuten en weer stotteren en uit, weer moeten lopen, pfff! Alles is dus al nieuw,
        Spoel, punten, condensator, bobine, draadje naar de bobine, bougie, kabel en dop. Wat ik nu nog 1x ga proberen is weer een nieuwe bobine en condensator, en dan maar weer zien what happens.

Gr. Wim.

Wilk1985
        Moderator

Apart dat het probleem zo terug blijft keren.

Je bobine zelf zal het denk ik niet aan liggen die gaan zelden tot nooit kapot. Ik vind een B8 wel hoog trouwens ik rij zelf met een B7 met jouw setup. maar daar zal het probleem niet in zitten volgens mij.

wim v8
          Topic starter

De bobine is een nieuwe, zo’n goedkope zwarte van jmpb, als die oude rode bijna nooit stuk gaan ga ik die eerst terugzetten.

Gr. Wim

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Dit klinkt mij als je condensator.
              Wanneer deze ‘warm’ wordt zal hij een andere spanning gaan leveren waardoor hij wellicht gaat fucken.

Ook een mogelijkheid is dat je keerring vervangen moet worden dit had ik laatst blijkbaar ook eerst super lopen en dan even een klein stukje volgas en ho maar… Kijk dus ook maar even of er ook maar een waasje / druppel te vinden is op de keerring ;)!

wim v8
              Topic starter

De condensator is de tweede nieuwe al. Keerringen , lagers en pakkingen zijn net gedaan.

Gr. Wim.

zevenenergie
                Donateur

Ik volg het raadsel al een tijdje, en kom tot de conclusie dat ik het echt niet weet.
                  Ik geef het op.
                  Wat is het?

wim v8
                  Topic starter

Vanavond weer even de oude originele rode bobine geprobeerd, ook stotteren, dus dat is uitgesloten.
                    Nieuwe bougie ook stotteren, dus uitgesloten. Minder vette benzine, ik reed altijd 1:30 maar de bougie zou vet kunnen slaan werd gezegd, daardoor kortsluiting en bougie zou stuk kunnen gaan daardoor??, nu 1:50 ook stotteren, dus uitgesloten. Maar even een nieuwe condensator halen en dat maar weer proberen. Ik zou ook moedeloos kunnen worden, maar gelukkig is t hobby en niet mn hoofdvervoersmiddel.

Gr. Wim.

zevenenergie
                    Donateur

Waarschijnlijk ten overvloede , Maar heb je wel eerst je vlotterkamer en je tank leeg gemaakt?

wim v8
                      Topic starter

Ja vlotter en slang wel, tank niet. Gewoon schrale benzine erbij, na wat rekenwerk nu dus bijna 1:50 in de tank.

Gr. Wim

zevenenergie
                        Donateur

Ik hoop dat hij snel weer goed loopt, want ik hou dit niet lang meer vol.

rensknol
                          Donateur

1 op 30 is ook wel heel rijk gesmeerd vind ik hoor wim!
                            is de kop of voetpakking ook niet lek?

wim v8
                            Topic starter

Nee, blokje is kurkdroog.

Gr. Wim.

zevenenergie
                              Donateur

Heb je je bobine geaard? Ik zou eens een extra draadje trekken.
                                Anders kan het niets anders zijn dan je carburateur.

Je smeert te rijk en volgens mij is je sproeier te groot.
                                Dat is dubbel op.

Ik rij met dezelfde setup en met standaard luchtfilter heb ik het ideale mengsel met sproeier 54.

Dan heeft hij het meeste vermogen. Ik ga dan voor de betrouwbaarheid eentje hoger zitten. Dat merk ik dan wel gelijk. Hij is dan minder fel en boost minder hard.

Ik vermoed dat het hele probleem voort komt uit je angst voor een vastloper.

succes Wim

wim v8
                                Topic starter

De bobine is niet extra geaard, de originele zit er weer op. Ik smeer nu weer 1:50 en heb sproeier 56 er nu in. Maakt geen verschil. Hij start niet eens meer nu. Hij reed echter altijd perfect met sproeier 59 en 1:30 mengen. Ik ga de extra aarding wel proberen. De carburateur is al 5x schoongemaakt en is een nieuwe 13/13 waar ik dus een half jaar goed mee heb gereden. Ik zal de ori 12/12 er eens op proberen. Ja het vet mengen komt nog van de cross, 1:25 was gewoon. Mijn gevoel zegt dat t de ontsteking is, maar daar nu juist alles nieuw aan. Ik zal 1 voor 1 steeds een oud ontstekings onderdeel terugzetten tot ie t weer doet.

Gr. Wim.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 81)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.