Vespa-Ciao.NL
:: Oranje 1974 Ciao van Wim.

Home Forums Perso’s Projecten Oranje 1974 Ciao van Wim.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 81)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wim v8
    Topic starter

Ow, Deze keer heet ie henk haha, hij heeft er nog eentje,

http://link.marktplaats.nl/m813873581

Gr. Wim.

Bas23
      Bijdrager

Ja klopt hij heeft erg veel namen op Mp ind:D Maar nette standaard!

wim v8
        Topic starter

Alvast wat begonnen met ontleden van de Ciao om wat mankementen op te zoeken en te verhelpen ivm de kent.keuring 27-6.

Vandaag een doosje spul van een ciaowinkel binnen gehad met de post

Banden, binnenbanden, bougie, dop, punten, viltje, condensator, filter voor slang en carb, revisiesetje carb, gasschuif, poelietrekker. Dus genoeg te knutsellen, daarna maar eens flink cleaneren die oranje lak.

Is dit een RAL-kleur dit oranje, weet iemand dat? Ivm bijwerken van div. plekjes.

Ik zal ook het frame en bloknr even in dat ene topic plaatsen.

Gr. Wim.

wim v8
          Topic starter

Gistermiddag en vandaag lekker bezig geweest,

Frame ook maar even demonteren om alles schoon te maken en de oude lak te cleaneren,

Alle bagger eraf,

Voor een paar honderd gulden had je al een nieuwe,

Jammer dat ik een revisiesetje ben vergeten te bestellen voor de vork, nu maar schoonmaken en later een keer doen,

Paar uurtjes hard cleaneren en meteen een waslaag erop,

miniciao1968
            Donateur

Mooi dat je hem in de originele lak laat zitten, wordt ie nooit concours, maar wel prettig origineel van…! :thumb

wim v8
              Topic starter

Ja ik heb wel wat kleine plekjes bij moeten werken en de voorkant van het voorspatbord gespoten als je goed kijkt zie je t op de foto, en het bagagerek is bijgewerkt maar daar moet evengoed nog een andere op want daar zijn ooit zes gaten in geboord voor een broodje, rekje of trekhaak. Maar verder laat ik alle kleinere plekjes zitten als een soort mooie patina zodat ie ook echt uit ’74 lijkt. Vrijdag is de keuring. Ben nog aan t denken maar waarschijnlijk wil ik snorkent.

Gr. Wim.

wim v8
                Topic starter

De Ciao donderdag weer inelkaar gezet met nieuwe punten, banden binnen en buiten, condensator, carb.revisiesetje, slang, filtertje, bougie en dop, bussen voor het trapstel en een nieuwe fietsketting en spannertje.

Proefrijden een minuut of 15, bij terugkomst een flink stotterende motor en een achterlampje dat t niet deed, koplamp doet t wel, als ik de lichtschakelaar uitdeed ging de koplamp uit en het achterlampje aan!!?? zoeken…..zoeken….zoeken en meten.
                  Zaten de + en – stekkertjes op t blok verkeerd om, dus was t frame de + en de bedrading de -, was ik meteen achter de oorzaak van t stotteren, de nieuwe condensator natuurlijk alweer stuk vanwege de stroom die er op stond via frame/blok!
                  Dus oude er weer in en perfect.
                  Vrijdagochtend richting rdw vertrokken voor de kentekenkeuring en een uur later stond ie al weer achter in de auto op weg naar huis met een vers snor-kenteken.

Flink cleaneren en in de was heeft de oude lak flink opgehaald

nu nog een gaaf zadeldekje zoeken,

Wilk1985
                  Moderator

Mooi werk en gaaf dat het zo goed ging bij de RDW! Begonnen ze niet te zeuren over je zadel? En je kon hem dus meteen op snorkenteken zetten ondanks dat het een NL goedkeuringsnummer van een brom was?

Je bent nog mooi op tijd om te genieten van de zomer met de Ciao!

wim v8
                    Topic starter

Ja sinds kort kunnen ze de constructiesnelheid aanpassen in t formulier op hun beeldscherm, voorheen ging dat niet dus kregen ze het niet op het kenteken genoteerd. Dit kan alleen tot ’98 vertelde de man van de rdw. En uiteraard liep ie 30, want je moet ook op de rollerbank.
                      Ik ben sinds kort ook in het bezit van een tno keuringsrapport van typegoedkeur B 8144 waarin alle technische gegevens van dit type. Over het zadel zei die niets nee?? Omdat ie naar beneden hangt? bedoel je. Moet even een nieuwe veer in en een mooi dekje erop

Gr. Wim.

Wilk1985
                      Moderator

Ja ik bedoelde ook dat zadel dat er zo raar bijhangt maar beter dat ze het ok vonden!

Grappig ook dat ze die constructiesnelheid aanpassen, dat betekent dus dat je ook een Aprilia RS50 van 1997 of een Honda MB/MT op snorkenteken zou kunnen zetten 🙂

Zou je dat TNO keuringsrapport niet eens kunnen uploaden? Ik zou er graag 1 hebben voor bij de keuringen en ben er ook wel benieuwd naar!

wim v8
                        Topic starter

Ja die kunnen dan idd ook op snor, heel raar haha.
                          Ja ik kan t rapport een keer in dit topic als afbeelding plaatsen
                          Het is het originele rapport van de keuring aangevraagd bij tno door Nega Import Rotterdam die de ciao’s naar nederland haalde vanwege de wijziging van de C9(B 7109) naar de C7(B 8144) ivm de gewijzigde wielmaat 19 naar 17″ en daardoor de andere achternaafoverbrenging, alle cil.poortoppervlakten staan erbij enz enz. Leuk documentje.

ps. kon je deze al? http://web.archive.org/web/20130111155216/http://web.archive.org/web/20070818203517/http://www.motormuseum-lexmond.nl/b-nummers/index.htm

Gr. Wim.

Wilk1985
                          Moderator

Leuke link, er klopt alleen geen bal van die lijst van hun :). Zowel bij Gilera als bij Piaggio niet. Ik denk dat ze in de war zijn met Belgische nummers…

Maar als je dat rapport hier kan uploaden of anders pm’en naar mij heel graag!

wim v8
                            Topic starter

Gister kon ik plotseling een heel nieuw ciaozadel kopen, dus echt nieuw, prijsje zit er nog op!! Dat t nog bestaat.
                              Straks even monteren, foto’s daarvan komen dan later.

Gr. Wim.

wim v8
                              Topic starter

Zadel vanmiddag even gemonteerd, eerst even uit elkaar gehaald, al het ijzer tegen roest behandeld, het dekje lekker ingevet tegen uitdrogen, nog een extra stukje doek tussen veren en schuim gelegd, dan gaan de veren niet door het schuim tegen het dekje vreten waardoor ie zou scheuren. en ik zit weer als een vorst, wat een verschil,

Gr. Wim.

MarcoS
                                Donateur

Prachtig bromfietsje hoor :thumb

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 81)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.