:: opzoek naar juiste instellingen
-
hi,
ik heb een vespa si met een standaard blok, 13/13 carb, malossi filter. en een standaard uitlaat.
nu ben ik van plan om een citypower en onder te leggen.
aan de hand van deze info ben ik gaan zoeken wat voor sproeier er standaard in de dellorto 13/13 zit, en dat dat er een sproeier 66 in zit. nu mijn vraag.
is het aan te raden om een kleinere sproeier er in te doen. dit omdat dit staat aangegeven op dit forum
kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid over geven.
bedankt
Het is altijd goed om je af te vragen of je de juiste instelling hebt en te onderzoeken wat de juiste instelling is. Op zich heb je dan al de juist instelling te pakken. 😎
Sproeier 66 is voor een 13/13 inderdaad te groot.
Ik rij met gaatjes in mijn luchtfilter en hij loopt met 62 nog eigenlijk net niet perfect. 61 zou voor mijn setup heel mooi zijn maar die maat is er niet.
Hierbij verklap ik eigenlijk al, dat je setup met name je uitlaat, ook van belang is voor het bepalen van de juiste maat.
Ik denk dat met jouw lucht filter en nieuw te kopen uitlaat, het niet zo gek is om met sproeier 66 te beginnen en vandaar uit naar beneden te gaan.
Als je vol gas rijd en je gas dicht draait en je voelt even wat meer vermogen. Dan heb je een heel veilige afstelling.(iets te rijk)
Dan kan je nog een maatje kleiner gaan zitten. maar niet 2 maatjes. Het kan dan welzijn dat hij loeihard loopt maar het is wat onveilig.
En welkom op het forum.
En als je de juiste instelling hebt, is dat alleen maar mee genomen. 😉
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.