Vespa-Ciao.NL
:: Opvoeren vespa si

Home Forums Techniek Opvoeren Opvoeren vespa si

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fabian Van de Ven
    Topic starter

Hallo iedereen,

Ik heb een vespa si die ongeveer 30km/u loopt, ik zou graag willen dat deze zo’n 40 tot 45 km/u loopt. Tot nu toe heb ik alleen de poelie veranderd naar een poelie van 70mm, voor de rest is hij standaard. Ik heb zelf al zitten kijken en wil er een andere uitlaat op zetten, zelf had ik de gianelli Fire en de Proma Circuit gevonden die me wel iets leken, als iemand betere suggesties heeft hoor ik het graag. Voor de rest zou ik graag willen weten of iemand nog handige suggesties heeft voor het opvoeren van mijn vespa si.

zevenenergie
      Donateur

Hallo Fabian,
        Deze vraag heb ik al vaker voorbij zien komen. 🙂
        Er zit in het tabblad How To,s deze How To.

Opvoeren voor beginners (Ciao, Citta, Bravo, etc)

Lees dat eens even door. als je dan nog vragen hebt schroom dan niet, maar stel ze.

Fabian Van de Ven
        Topic starter

bedankt voor je antwoord! Als ik het goed begrijp zou een citypower uitlaat de beste optie zijn in mijn gevalen en zouden de proma circuit en de gianelli fire minder snelheid opleveren. Zou je dit misschien kunnen bevestigen? Ook vroeg ik me af of er nog een andere sproeier op moet of dat dat niet uitmaakt bij verrandering van de uitlaat.

zevenenergie
          Donateur

Voor wat jij wilt bereiken is de citypower inderdaad de beste optie, je zal inderdaad je sproeier moeten aan passen . Tjeck even de sproeier database voor de juiste maat.

Welke sproeier heb ik nodig?

Ik zou ook groene trekveertjes monteren, voor vlotter optrekken.
            De inlaat van een snorblok is maar 7mm het uit vijlen naar 13mm en een 13/13monteren geeft een heel prettig rijdende brommer.
            Een expansie uitlaat zoals de proma circuit en de gianelli fire zou ik pas monteren als ik over de 80 km per uur zou willen rijden, vanwege het lawaai dat ze maken.

Gratje
            Bijdrager

Een expansie uitlaat zoals de proma circuit en de gianelli fire zou ik pas monteren als ik over de 80 km per uur zou willen rijden, vanwege het lawaai dat ze maken.

nou er rijd hier in de buurt een nogal stevige vrouw rond op een citta met een 13mm en gianelli fire uitlaat. Maakt zeker een bak herrie. Maar durf te wedden dat ze de 25km/h niet haalt :p

ontopic. Zoals @zevenenergie zegt.

Stensi
              Bijdrager

Hallo beste formers ik heb sinds vorige zomer een Vespa si gekocht en hij deed het niet ik heb hem helemaal opgeknapt en hij loopt nu goed ik wil hem alleen sneller laten optrekken. Ik zit er over na te denken om groene trekveren er in te doem en een citypower uitlaat. Maar als ik op internet zoek aar citypower uitlaat Vespa si krijg ik een uitlaat voor een Citta. Mijn vraag is passen Citta uitlaten ook op een si?

Alvast bedankt.

Nickie93
                Bijdrager

@stensi, http://www.cittashop.nl verkoopt de gianelli city power voor de Vespa si. Als je kijkt naar de prijs/kwaliteits verhouding is dit Verreweg de beste uitlaat voor een standaard setup.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.