Vespa-Ciao.NL
:: Opvoeren van snor citta

Home Forums Techniek Motorisch Opvoeren van snor citta

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan van der Goot
    Topic starter

hee hee,

Ik ben wat nieuw in de citta wereld.
      Nou had ik laatst een polini sp gekocht voor op mijn standaard snor blokje. Puure poep dus. Nou hoorde ik dat het met vario wel lekker zou lopen dus moet ik mijn blokje onderhanden nemen. Mijn setup zou dan als volgt moeten worden, of als iemand anders betere ideeën heeft hoor ik het graag.
      Setup nu
      Standaard snor blok
      Standaard cilinder
      12/10 carb?
      80 poulie
      Polini sp

Wat het zou moeten worden,
      43mm dr
      13/13 carb
      Fox vario? Of fox variokoppeling of wil malossie ook?
      Polini sp
      Carters moet ik uiteraad bewerken neem ik aan?

Ik hoor graag tips en tricks. Mijn maatjes op slomos rijden allemaal rond de 70/75 daar wil ik graag overheen. Rij nu rond 35. Wil graag toch wel richtig de 80 á 90 kmph willen rijden.

Alvast bedankt voor jullie hulp, als jullie onderdelen hebben die ik nodig zou hoor ik het graag.

Groetjes,
      Daan

Wim
      Bijdrager

QUOTE:hee hee, Ik ben wat nieuw in de citta wereld. Nou had ik laatst een polini sp gekocht voor op mijn standaard snor blokje. Puure poep dus. Nou hoorde ik dat het met vario wel lekker zou lopen dus moet ik mijn blokje onderhanden nemen. Mijn setup zou dan als volgt moeten worden, of als iemand anders betere ideeën heeft hoor ik het graag. Setup nu Standaard snor blok Standaard cilinder 12/10 carb? 80 poulie Polini sp Wat het zou moeten worden, 43mm dr 13/13 carb Fox vario? Of fox variokoppeling of wil malossie ook? Polini sp Carters moet ik uiteraad bewerken neem ik aan? Ik hoor graag tips en tricks. Mijn maatjes op slomos rijden allemaal rond de 70/75 daar wil ik graag overheen. Rij nu rond 35. Wil graag toch wel richtig de 80 á 90 kmph willen rijden. Alvast bedankt voor jullie hulp, als jullie onderdelen hebben die ik nodig zou hoor ik het graag. Groetjes, Daan :QUOTE
        .
        .
        .
        Nou nou, 90km/u maar liefst.
        Dat kan natuurlijk.
        Ik zou ook iets van tegen de 1500,- reserveren.
        Je blokje van de brommer demonteren, die op de plank liggen, en een hele nieuwe opbouwen.
        -Bijv. een Speed Engine of zij-inlaat(membraam)nemen oid met 80-100cc cilinder.
        -19-30mm carburateur.
        -De beste expansie uitlaat.
        -elektronische ontsteking met binnenrotor.
        -Achterklok geschikt voor vario.
        -Een complete varioset(de beste, gezien de kracht die er op komt)
        -Minimaal 1 schijfrem!
        -Super geschikte banden!
        -Frame verstevigen.
        -Voorvork??

Nadeel van dit alles? Je valt heeel erg op, gaat ook heel erg snel, ook optrekken is super.
        Maar de politiemotor geilt enorm op je.
        En die is snel…….

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Gratje
        Bijdrager

Amen. 80 a 90 dan behoor je bij de toppers hier op het forum. Houd er rekening mee dat je op een citta rijd zonder helm. Haalbaar is het als je diepe zakken hebt.
          Maar even een praktijk voorbeeld voor je:
          Op het moment rijd ik een citta 43mm, 13mm carburateur, volledig getunede Carter, standaard krukas, Sito plus uitlaat, polini vario, 1:10.5 vario vertanding met 90mm schijven. En ik haal ongeveer 60 a 65 km per uur.

Daan van der Goot
          Topic starter

Bedankt voor de reacties.

Het word wel moeilijker dan ik dacht maar ik zal eerst zien wat het blokje doet met 43mm dr 13/13 carb en vario. Laten we daarna maar verder zien. Binnen nu en een paar weken krijgt de brommer sowiso een hele make over van top tot teen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.