- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 4 maanden geleden door Sil Hugelier.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 november 2011 om 17:46 #185077
Goeieavond,
Graag had ik enkele vragen willen stellen ivm opvoeren van mijn snorfiets.
Brommer (A-klasse) loopt nu standaard 33km/u met een sito(vermoed ik) uitlaat op.Waarschijnlijk zal deze snorfiets met een poelie werken in plaats van een vario? Is dit verschil zichtbaar zonder deze open/eraf te doen? of is dit voor echte kenners ook telkens gokken?
Indien een poelie, zouden jullie deze dan veranderen in een vario?Ik had ook gedacht aan een andere cilinder. Iemand een idee welke cilinder zo lineair mogelijk is? Had graag een mix tussen optrekken en top gehad. Ik doe wel vaak afstanden van 10-15km, maar er is meer plezier te beleven aan optrekken. Dus gezocht: Cilinder die op zowel trekken als top matig scoort.
Wrs zal ik die uitlaat (is dus geen sito+) moeten vervangen. Ik had gedacht aan een proma circuit of leo circuit. Zijn er voorstanders of tegenstanders voor deze? Eventueel prijs/prestatie betere uitlaten, laat maar weten. liefst qua prijs ergens rond de 50-75euro’s.
Zijn er anders nog zaken die ik best zou wijzigen? Scooter hoeft heus geen 100km/u te gaan, maar zou toch graag ergens tussen de 60-70.
Heb hier wel al enkele how to’s en tuning gelezen, het mag gerust ergens een 42mm cilinderkit zijn van om en bij de 100euro.
Ik zoek vooral goedkopere middelen, maar het hoeft daarom niet low budget te zijn.
Hopelijk komen er zinvolle voorstellen zodat ik een blij gezicht kan hebben 😀Groetjes van een zuiderbuur 😀
29 november 2011 om 18:32 #201011Je kunt een DR70 evo(80 euro) er op leggen en de kleine spoelpoortjes doortrekken in carter en inlaat en carburateur vergroten naar 13mm zie how to’s (ik weet alleen niet of de DR70 in een snorcarter past maar is vast te bewerken)
Met vario heb je veel winst aan trekkracht.. maar kost rond de 120 euro(ik vind het het kopen waard!)
Uitlaat zou ik een proma cc doen als je vario wilt en als je poulie houd dan een leovincie kiezenwat bedoel je met zichtbaar zijn van vario? als je een vario kap hebt valt er niks op..
29 november 2011 om 18:55 #201012Met zichtbaar zijn van vario bedoel ik, hoe kan ikzelf zien of het poulie of vario is?
Alvast bedankt met uw voorstel! is zeker te overwegen. Indien ik een poulie heb, denk ik er wel aan om deze te veranderen naar een vario.
Trouwens, idee’tje hoe snel die dan ong zou lopen?
Groetjes
29 november 2011 om 19:16 #201013Als je de linker kap eraf haalt, en je ziet ongeveer dit: Klik!
Heb je varioAls je dit ziet:

Dan heb je poulie overbrenging.
29 november 2011 om 19:17 #201014Kheb dus een Poulie overbrenging.
Dan mag er ook nog raad gegeven worden of het zinvol is om een vario te steken, en welke opnieuw prijs/prestatie het best zou gepast zijn 🙂29 november 2011 om 20:54 #200897ok:
poulie:
-goedkoop
-weinig slijtage
-laag verbruik
-weinig trekkrachtvario:
-duur
-meer slijtage
-in jouw geval een hogere top met de juiste vertanding
-hoger verbruik
-veel meer trekkracht.een complete vario set kan je vinden voor een prijs tussen de 90 en 160 euro(hoe sneller, hoe duurder).
poulie overbrenging heb je al in bezit, je moet alleen even je snornaaf in het achterwiel vervangen door een brom exemplaar. dit zal tussen de 15 en 25 euro kosten.
edit: lees dit ook meteen even door: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=224
30 november 2011 om 08:02 #195671Als ik dan toch nog moet geld geven voor een bromnaaf, vertel dan maar liever welke vario er het best geschikt zou zijn.
Hoeft zeker geen circuitmateriaal te zijn. Zo een middelmaat liefst.Zijn er trouwens nog zaken die ik best kan veranderen naast:
Andere cilinder
Vario ipv Poulie
Carbu vergroten
Andere uitlaat
Spoelpoortjes doortrekken30 november 2011 om 09:02 #187367Ik zou gaan voor: creco 43mm cilinder, bromnaaf met poulie 80, bewerkte carters, 13/13 carb en leovinci cc of proma cc. Dit geeft een goede trekkracht en een top rond de 60/65.
30 november 2011 om 09:38 #194791Dag Beun,
Alsek toch nog een bromnaaf en andere poulie moet kopen (ik dacht dat mijne 90is, indien dit mogelijk is?), zou ik dan liever een vario steken.
De mechanische kennis is geen probleem, heb gewoon niet echt kennis in het ciao wereldje 🙂Is Creco dan zoveel goedkoper dan een DR evo? of is het gewoon een betere cilinder?
30 november 2011 om 10:27 #199113de creco is goedkoper als de dr evo, de creco kost rond de 40 euro. ik zou eerder een creco lopen, omdat hij onderin meer power heeft, en veel mogelijkheden heeft om hem te bewerken. Met vario weet ik niet welke cilinder beter zou zijn, want dat heb ik niet.
30 november 2011 om 12:50 #201015beun_ciao :
de creco is goedkoper als de dr evo, de creco kost rond de 40 euro. ik zou eerder een creco lopen, omdat hij onderin meer power heeft, en veel mogelijkheden heeft om hem te bewerken. Met vario weet ik niet welke cilinder beter zou zijn, want dat heb ik niet.Ik bied hem de DR70 aan omdat de creco niet meer te koop is..
30 november 2011 om 12:59 #201016en wat zou je dan ook voorstellen als vario?
Ik weet dat die meer slijtage vertonen, maar dat neem ik er wel bij:)en zou je nog andere zaken veranderen?
wat ik al zou veranderen
uitlaat
cilinder
carbu 13/13
vario
poortjes doortrekkennog andere zaken die eenvoudig aardig wat prestatiewinst opleveren?
30 november 2011 om 13:08 #201017Sil Hugelier :
en wat zou je dan ook voorstellen als vario?
Ik weet dat die meer slijtage vertonen, maar dat neem ik er wel bij:)en zou je nog andere zaken veranderen?
wat ik al zou veranderen
uitlaat
cilinder
carbu 13/13
vario
poortjes doortrekkennog andere zaken die eenvoudig aardig wat prestatiewinst opleveren?
een malossi of een polini vario met vario achterklok(houd de verkooptopic goed in de gate!)
Verder zou ik niet weten wat zou schelen kwa prestaties buiten het tunen dan..30 november 2011 om 13:24 #201018oké:)
zulke achterklokken zijn niet meer nieuw te kopen?30 november 2011 om 14:16 #200873niet meer nee, achterklok met koppeling moet je 2e hands kopen (tenzij je een imi koppeling wilt die zijn nieuw te krijgen)
en voorvario is wel nieuw tekrijgen (malossi en polini) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.