Vespa-Ciao.NL
:: Opvoeren scooter, strafbaar maken.

Home Forums Algemeen Nieuws Opvoeren scooter, strafbaar maken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Ja ik lees wel scooter, maar dit geld natuurlijk voor alle brom en snorfietsen en dus ook voor een Ciao. Deze ontwikkelingen zien er slecht uit voor een opgevoerd of ontgrenst brommertje. Ze willen dus dealers strafbaar stellen, maar ook voor de normale burger zal je straks misschien moeten oppassen dat je brommer niet direct in beslag genomen zal worden ipv een wok melding. Ik heb nooit begrepen waarom bromfietsen überhaupt begrenst dienen te worden? Pak de personen aan die feitelijk te hard rijden en de snelheid op een bepaald traject overschrijden. Een auto of motorfiets kan ook harder dan de toegestane snelheid, maar wordt ook niet in beslag genomen.

Enfin het artikel van Nu.nl
      http://www.nu.nl/politiek/4252189/pvda-wil-opvoeren-scooter-strafbaar-maken.html

speedbuxy
      Bijdrager

Martino :
        Een auto of motorfiets kan ook harder dan de toegestane snelheid, maar wordt ook niet in beslag genomen.

Ja maar die mensen zijn volwassen dus die houden zich altijd keurig aan de regels:haha

“Gewoon in beslag nemen en in de shredder bij scooterhufters. Dan haal je het wel uit je hoofd om op te voeren”, stelt ze tegen NU.nl.

Dus voortaan dan ook maar de auto,s en motor de shredder in als ze te hard rijden?
        Ze kunnen dan nog beter de bestuurders erin stoppen. Want het is niet mijn brom die te hard rijd, maar de baas die erop zit.
        Ik ga met een motor of auto echt niet in 1x anders rijden.

DarkMagician6
        Bijdrager

Ze moeten zich eerst eens bezig gaan houden met de regelgeving voor electrische fietsen inplaats van de brommers/snorfietsen aanpakken. Die dingen gaan harder als een begrensde snorfiets en je hoeft er nieteens een rijbewijs of wat dan ook voor te hebben.

Of zelfs met de gewone fietsers. Ik heb ook 54,5 gehaald op een goedkope dames fiets van de Hema met 3 versnellingen. En daar hoef ik geen rijbewijs of wat voor te hebben, en ik hoef er ook geen rollerbank voor op of wat dan ook.

Vespaatje
          Donateur

Veilig opgevoerd rijden kan gewoon, net zoals normaal rijden in een auto…

Ik kan op mijn omafietsje nog een 45 km/h scooter inhalen als het hard waait, is dat verantwoord ?
            Overschrijd ik de maximumsnelheid van m’n fiets niet ?
            Moet ik nu ook een gele kentekenplaat op m’n fietsje gaan hangen ?

Florian
            Moderator

Het wordt er allemaal niet beter op..

In de grote steden zijn (snor/brom)fietsers wel een groot probleem. Als je door Amsterdam rijdt kijk je je ogen uit naar al die onverantwoordelijke acties die daar worden uitgevoerd. En daar moeten wij allemaal voor op de blaren zitten 🙁

zevenenergie
              Donateur

Ik was 16 en ik werd elke maand wel achterna gezeten door de politie, en je brommer werd gewoon inbeslag genomen als ze je te pakken kregen.
                Dan kreeg je hem nog terug (wanneer het hun uitkwam)maar dan was alles verwijderd wat er niet op mocht zitten.

Simpel, duidelijk en vooral eerlijk.

Ik reed daar om altijd op brikkies die vond ik bij grofvuil en na een paar daagjes sleutelen en vijlen reed ik weer rond.:swinging
                Bij een inbeslagname was je de held van de buurt en als ik achterna gezeten werd, reed ik altijd even naar de plek waar iedereen, uithing, goede rekelame voor mijn opvoer bedrijfje.:D

Het leven was simpel, duidelijk en eerlijk.

Maar tegenwoordig je moet een lening afsluiten, heb je een kenteken en moet hij apk gekeurd gaan worden.
                En de wokmelding is vooral een dure maatregel.
                De boetes zijn torenhoog.

Vroeger was je een rotjongen, maar nu ben je in de ogen van de ambtenaren een hufter,
                Een crimineel die je mag plukken, en dat al als je 16 bent.

Strafbaar stellen heeft dat ooit geholpen?
                Bij mij niet, ik ben 53 en rijd nu nog opgevoerd =)

DarkMagician6
                Bijdrager

Florian :
                  Het wordt er allemaal niet beter op..

In de grote steden zijn (snor/brom)fietsers wel een groot probleem. Als je door Amsterdam rijdt kijk je je ogen uit naar al die onverantwoordelijke acties die daar worden uitgevoerd. En daar moeten wij allemaal voor op de blaren zitten 🙁

Daarom zouden ze ook de leeftijd voor het rijbewijs moeten verhogen naar 18 aangezien dat naar mijn weten altijd de 16 jarige pubers zonder verkeersinzicht en verantwoordelijkheid zijn.

zevenenergie
                  Donateur

@darkmagigian
                    Daarom zouden ze ook de leeftijd voor het rijbewijs moeten verhogen naar 18 aangezien dat naar mijn weten altijd de 16 jarige pubers zonder verkeersinzicht en verantwoordelijkheid zijn.

Het is toch juist mooi dat je al jon

Vespaatje
                    Donateur

zevenenergie :
                      @darkmagigian

Het is toch juist mooi dat je al jong ervaring op kan doen op een brommertje voor dat je 18 bent? En op en in gevaarlijke voertuigen mag stappen waar mee je ander en je zelf ernstig in gevaar kan brengen?

Dat heet wijsheid.

Ik ben t met je eens zevenenergie.
                      Helaas zijn er nog steeds mensen die denken te ontkomen aan de politie door weg te rijden.(In jouw tijd was dit nog wel mogelijk volgens mij 🙂 )
                      Accepteren van hun slechte rijgedrag en de gevolgen van opvoeren zijn er niet bij. (Boetes)

Als mensen nou gewoon accepteren dat ze worden aangehouden voor hun snelheid en/of rijgedrag en gewoon stoppen voor een stopteken.
                      Dat scheelt de politie wat ergernis en wat tijd, misschien resulteert dat wel in mildere straffen.

zevenenergie
                      Donateur

@vespaatje
                        Als mensen nou gewoon accepteren dat ze worden aangehouden voor hun snelheid en/of rijgedrag en gewoon stoppen voor een stopteken.
                        Dat scheelt de politie wat ergernis en wat tijd, misschien resulteert dat wel in mildere straffen.

speedbuxy
                        Bijdrager

Vespaatje :

Accepteren van hun slechte rijgedrag en de gevolgen van opvoeren zijn er niet bij. (Boetes)

Zegt degene die laatst aangaf een begrenzer te hebben:pest:)
                          (correct me if im wrong)
                          Ik rijd tenminste zonder en ga dus 100% nat zoals oom agent het graag ziet.
                          (heeft ie minstens een paar keer een natte droom van:D)

zevenenergie
                          Donateur

@Speedbuxy

Begrijp ik het nu goed?
                            Ben jij de natte droom van elke agent als je door de politie gepakt word?

Florian
                            Moderator

Volgens mij zijn het echt niet de jongeren <18 jaar die verkeersovertredingen maken (zich hufterig gedragen).
                              Wat je vooral in de grote steden ziet is dat jong en oud schijt heeft aan de verkeersregels, zonder pardon door rood rijden, de weg op slingeren zonder te kijken. Dus ook de degelijke meneer die op z'n fiets met een broodbakje op de achterdrager naar het werk fietst.

Ik weet wel dat ik niet meer zonder begrenzer ga rijden, mijn rijbewijs is heilig..

Vespaatje
                              Donateur

speedbuxy :

Zegt degene die laatst aangaf een begrenzer te hebben:pest:)
                                (correct me if im wrong)
                                Ik rijd tenminste zonder en ga dus 100% nat zoals oom agent het graag ziet.
                                (heeft ie minstens een paar keer een natte droom van:D)

Helemaal correct, ik heb nu wel een begrenzer, maar ben ook zonder begrenzer op de rollerbank geweest 🙂
                                Ik zal alleen niet gauw met 70 kmh door rood rijden en dan ook nog vluchten voor de politie :p
                                Tegenwoordig zijn ze beter uitgerust dan vroeger.

Jij bent een van de echte dare devils waar de agentjes er graag meer van ziet :haha

De Brandweer
                                Bijdrager

De zwijntjes zijn er op uit je maximaal te beboeten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.