Vespa-Ciao.NL
:: opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren opvoeren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lorre
    Topic starter

heb een origineel blok met dr cilinder 65 cc bij mijn weten van een vespa ciao
      wat mijn vraag is als ik een polini cilinder kit steek van 70cc is het dan aan te raden om krukas ook te verrandern of nog iets speciaal want kwil geen vastloper ofzoiets meemaken

tnx

Jacky
      Bijdrager

Ja dan is het aan te raden om de carters te bewerken. De poorten moetje dan doortrekken vd cilinder. Hier is wel een how to over geloof ik? Ik denk datje dan ook een grotere carb nodig hebt. Dit alles is echter niet noodzakelijk om een vastloper te voorkomen. Omdat te voorkomen heb je slechts een andere sproeier nodig.(groter) Krukas kan ook voor betere prestatie!

Lorre
        Topic starter

kan anders mij iemand vertellen hoe ik het maximum uit mijn blokje kan halen niet dat ik alle mogelijkheden van geld heb maar kan wel redelijk ruim gaan?
          iemand?

.-{2F4OV}-.

En behalve grotere sproeier soms ook nog een andere luchtfilter. Kan wel eens zijn dat hij anders niet meer genoeg lucht krijgt. Loopt hij wel goed, laat dan de originele luchtfilter erop!

G-no
            Donateur

Goedkope keuze :

– Speedengine elec = 100 euro
              – Krukas frezen = 0 euro / Race krukas = 70 euro
              – Cilinder polini 80cc = 100 euro

Dan ben je dus 270 kwijt

Dure setup :

– Reedvalve carter = 130 euro
              – 19mm carb + spruitstuk = 130 euro
              – Malossi vollewangen kruk = 120
              – Too bad uitlaat = 80 euro
              – 46.5mm malossi ? of een 47mm deps of 80cc polini = 100 euro
              – Pinasco vliegwiel elec = 95 euro

Dan zit je dus op 600 + euro

Dure setup 2 :

Simonini 100cc blok = 600 euro

Dure setup 3 :

– Polini evo carters incl 19mm = 290 euro
              – Volle wangen krukas = 120 euro
              – 80cc polini = 100 euro
              – Polini sp uitlaat = 85 euro

Ook zo rond de 500.

hansieb ik heb ff jouw lijstje gejat uit een van jou posts;)

TimoO_
              Donateur

je moet in ieder geval je cartertje uitboren en uitvijlen, spoelpoorten doortrekken.. miss vind je het ook wel leuk om je krukas te freesen, zo blijft de inlaat langer openstaan en krijg je meer benzine, maar je krijgt wel minder carterdruk

of natuurlijk als je dr wat geld aan wilt geven, zie G-no zn post

Edjuh
                Bijdrager

Simo blok voor 600 dat zou mooi zijn, net als een deps voor 100?

Trouwens g-no als je goed leest zie je dat hij helemaal geen 100en euro’s uit wil/kan geven, dus het lijstje is een beetje nutteloos(no offence).

Antwoord is al gegeven maar ik zal het nog maar even herhalen:)

-Inlaat van je carter uitvijlen en de spoelpoorten van je cilinder in het carter overnemen.
                  -Krukas frezen voor extra mengsel in je cilinder.
                  -13-13 carb nemen in combinatie met een opengewerkt of malossi filter, uiteraard carb goed afstellen.
                  -Snel uitlaatje(lees ff de uitlaten afdeling door…).

iaccaloco
                  Bijdrager

[nutteloze post]:! Vastlopers kun je ook voorkomen door 2takt-olie door je benzine te doen…..:![/nutteloze post]:P:D

Ik zou idd. als ik jou was ook je inlaatje fresen, en je krukas ook…..
                    Dat, samen met je DR kitje, een leuk uitlaatje en een 13/13 kan je topsnelheid toch al gauw richting de 60/70 krijgen hoor!(misschien wel meer, maar dat zeg ik niet te hard….;))

Hoeft niet veel te kosten, en DR’s kunnen best leuk rijden……..

Dus dat geld van de Polini-kit zou je evt. aan een 13/13 carburateur en een leuke snelle pijp uit kunnen geven…..!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Timmetje
                    Bijdrager

Het kan zonder, maar dan krijg je bij lange na niet de maximale prestatie winst uit je 60-65cc. Ik zou aanraden van wel ^^

EDIT: zou bij jou denk ik wel niet van toepassing zijn, maar met een te kleine carb op een te grote cilinder, krijg de explosie bovenin je cilinder niet genoeg kracht om helemaal naar beneden te gaan. Bij eens wat grotere carb kan er sneller meer benzine doorgevoert worden zodat je sneller op kan trekken (met een schuifvlak al helemaal)

TimoO_
                      Donateur

ow ja, zet meteen wat malossi of polini trekveertjes om je koppeling.. en als je wat meer om trekken geeft n poelie 80 ofzo..

Lorre
                        Topic starter

en bij zo een snelheden van 70-80 per uur is het dan aan te raden om te verstevigen?
                          ik zou buis lassen tussen stuur en zadel zo of is dit overbodig? of kan je het op minder opvallende manieren ook doen?

pleasure
                          Bijdrager

Het is niet per sé nodig om te verstevigen hoor… maar ga niet met 80 km/h over een drempel vliegen 😉

Lorre
                            Topic starter

gistrn kreeg ik te horen iets van voor vario en achter vario maar bij mijn ciao px heb ik toch geen achter vario ofwel?:s en voorvario wat is dit dan wel en wat moet ik juist verrandern voor de snelheid?

G-no
                              Donateur

je hebt geen variomatic, maar monomatic(of je moet geluk hebbe), dus met een koppeling en poulie.

ArvidW
                                Donateur

Lorre :
                                  en bij zo een snelheden van 70-80 per uur is het dan aan te raden om te verstevigen?
                                  ik zou buis lassen tussen stuur en zadel zo of is dit overbodig? of kan je het op minder opvallende manieren ook doen?

Het is idd niet Persee nodig om te verstevigen, maar doet het wel !!!, wegligging verbeterd enorm, het frame voelt veel steviger aan en je “voelt” veel beter waar het maximum van je ciao ligt.

Dus ik zou zeker verstevigen, mocht je PX systeem in de weg zitten, niet getreurd, je kunt gewoon verstevigen. In mijn Perso op pagina 1 zijn er genoeg foto’s van te vinden, en vind je het niet mooi dan kun je vast wel iets anders verzinnen;)

Ik hang bij agenten (die de verstevigingsbalk opvallen) altijd het verhaaltje op dat ik vaak iemand achterop mijn brommer heb zitten, en dat dat op een vrouwenfiets ook rampzalig is, en dat ik er daarom een “mannenfiets” van heb gemaakt:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.