- Dit onderwerp bevat 54 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 september 2023 om 19:24 #821927
@ArvidW
Ja, lijkt me ook gaaf om je eigen creatie in actie te zien na zo’n lange tijd. Knap stukje werk van je. Bij mij loopt het ergens tussen de 85/90, ook plat er op natuurlijk. Alleen het aanduwen zonder decompressie en een schroevendraaier door de koppeling kan even wat moeite kosten haha.Bromsnor3 januari 2026 om 17:54 #832133Daar ben ik weer! Sinds kort weer besloten om de brommer uit de schuur te trekken. Deze stond bijna 2 jaar stil nadat ik met mijn vriendin achterop op de posbank tegen een boom aanvloog. Het was lachen gieren brullen over de mountainbike paden, totdat ik onderaan een steile helling ineens scherp naar rechts moest. Toen was het eigenlijk nog steeds lachen gieren brullen, maar wel met een kromme voorvork en ingescheurd frame.
Omdat de ciao al redelijk aan het wegroesten was, besloten om ‘m geheel uit elkaar te schroeven met de gedachte deze weer helemaal in orde te maken.

Bromsnor3 januari 2026 om 18:34 #832134Maar toen kwam er iets anders op mijn pad!
Ik was op zoek naar een brommertje voor mijn vriendin, maar toen kwam ik een Si tegen met een best aparte kleurensamenstelling. Deze kon ik niet aan mij voorbij laten gaan, een paar dagen later stond hij in de garage. Na wat beter gekeken te hebben leek het op een net-niet afgemaakt projectje. Verlichting deed ‘t niet, remmen verkeerd aangesloten, achterklok zat vast, achterspatbord los, geen kentekenplaathouder etc. Maar verder best netjes!

Bromsnor3 januari 2026 om 18:54 #832135Een paar dagen later maar eens begonnen met sleutelen. Verlichting gemaakt, remmen in orde gemaakt, kentekenplaat er op en even tijdelijk mijn ciao naaf+wiel gemonteerd. Blokje er onder uit, en het andere blokje van mijn ciao er onder gehangen. Natuurlijk konden de vario en leo-krul niet achter blijven. En na de longen uit mn lijf gerend te hebben maar besloten de startsegmenten er uit te trekken en een trekstarter aan te schaffen. Gaaf zeg, je brommer aan trekken haha. Zo heb ik de laatste 2 weken met plezier rond gereden. Blijf me verbazen hoe lekker dit blokje laagtoerig koppel levert. Die creco cil met een leo-krul, top combi.

Bromsnor3 januari 2026 om 19:35 #832136Sinds ik alle brommerzooi weer uit de schuur heb getrokken zijn er best wel wat ideeën voor projectjes in me op gekomen, misschien een idee om de naam van deze perso dan ook te veranderen. Maar weet even niet hoe dat moet.
Bromsnor8 januari 2026 om 21:57 #832970
Vandaag lekker de verwarming aangeslingerd, wat ruimte gemaakt zodat ik comfortabel op de grond kon pielen. Steeds die motor de brug af en de sneeuw in was niet wat. Nieuwe schokbrekers gemonteerd, ze horen andersom maar daarvoor moet ik een stuk uit m’n frame slijpen. Qua voorvork zat ik te denken om een pitbike-vork, of een flinke mtb-downhill vork passend te maken. Dan komt hij voor ook iets hoger te staan. Verder een nieuwe koppeling van jmpb klaar gemaakt, stalen bus gepolijst. Hopelijk naait deze dan niet vast. Op de polini manier 0,8mm van de bronzen bus afgeschuurd voor die paar extra km’s op top haha. Ook 2 nieuwe bronzen bussen besteld om mijn andere koppelingen te maken.

- Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
Bromsnor9 januari 2026 om 16:11 #833001Die van de brons/messing bus wist ik niet! Heb je een linkje naar die instructie? Ik ben namelijk alleen bekend met onderstaande modificatie (die jij zo te zien nog kan maken voor die 0.5mm extra range):
9 januari 2026 om 17:44 #833003De Polini manier.
Hopelijk is het voldoende de bus te polijsten en zal je bronzen bus niet meer vastlopen. Anders toch maar eens een Malossi Fly clutch overwegen. Deze lijken nog niet vast te lopen en heb je ook direct weer meer bereik van je vario.
10 januari 2026 om 12:36 #834024Die van de brons/messing bus wist ik niet! Heb je een linkje naar die instructie? Ik ben namelijk alleen bekend met onderstaande modificatie (die jij zo te zien nog kan maken voor die 0.5mm extra range):

De mod van het stukje wegvijlen van de segmenten bedoel je? Die had ik bij mn origi koppeling al wel gedaan, maar t lijkt net alsof bij die imi de pulley niet eens zo ver komt. Zal vandaag nog eens kijken. Ohja, en ik zie dat het linkje van de polini mod al is geplaatst.
Bromsnor10 januari 2026 om 12:42 #834026-
<li class=”d4p-bbp-quote-title”>Martino wrote:
De Polini manier. Hopelijk is het voldoende de bus te polijsten en zal je bronzen bus niet meer vastlopen. Anders toch maar eens een Malossi Fly clutch overwegen. Deze lijken nog niet vast te lopen en heb je ook direct weer meer bereik van je vario.
Ik heb een bestelling staan voor een fox clutch, dus dat wordt sws mijn volgende go-to. Verder heb ik nog wel 1 originele koppeling die het goed moet doen, alleen even de bus vernieuwen. Ik heb een citta gekocht voor mijn vriendin waar het op moet komen, als dit allemaal niet wilt werken dan overweeg ik die fly clutch wel. Ik heb jmpb een mail gedaan, ze verzekerde me dat de imi koppeling nu goed is. Ik heb er een hard hoofd in.
Bromsnor -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.