- Dit onderwerp bevat 54 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 augustus 2023 om 01:26 #821222
Ik lees dat je een motor rijbewijs hebt. Het is dan verstandig om hem niet verder op te voeren dan maximaal 65.
Verzekering maatschappijen accepteren je dan niet meer als klant en je moet dan voor al je voertuigen een peperdure verzekering bij Rialto afsluiten voor de komende 8 jaar.
Zeggen en schrijven: Achttienduizendvijfhonderd Euro
…… en dan heb je een strafblad. En dat allemaal voor een een opgevoerd brommetje.
————————————————————————————————-
Oef!!!
Voor mij een eye-opener.Zelf er nog nooit zo naar gekeken.
Altijd de gedachte van boete van een paar tientjes en mss een wok.
Een origineel setje monteren voor de keuring en weer klaar.Die evt boete en wok daar lig ik niet wakker van.
Maar als ik 2 motoren en een auto ( o ja, en natuurlijk ook de vespa) moet verzekeren bij Rialto en mss ook nog een strafblad, dat vind ik een stukkie minder.
Zonder RBW ziet het leven er ook een stuk minder mooi uit.Mijn Ciao loopt nu 60-62 (GPS) en daar blijft ’t voor mij dan nu wel bij.
Ergens heb/ had ik plannen om er een keer ECHT werk van te maken.
Maar met deze sancties, laat ik alles maar zoals het nu is.4 augustus 2023 om 11:53 #821228Had t blokje eronder gehangen en moet zeggen, ‘t rijdt een stuk rapper dan ik gedacht had. Voornamelijk de trekkracht is erg goed. Trekt gewoon autowheelies vanuit stilstand tot 15/20 kmh. Heb hiervoor wel met de rollen, drukveer en trekveertjes moeten klooien. Reed eerder met een std vario set, rollerbanen voorvario waren helemaal ingesleten en de rolletjes zowat vierkant. Op jmpb een polini utah voorvario gekocht, rollen die er bij zaten waren iets van 7,7 gram (8 stuks). Heb de rollen ingevet tegen t inslijten en er 4 ipv 8 in gezet. Dit leek bijna de sweetspot te zijn. Alleen het optrekken vanuit stilstand kon een stuk beter. Achter heb ik een std koppeling 100mm schijven. Kheb een setje malossi trekveertjes besteld, met uitproberen kwam ik uit op de strakste (wit) maar het toerental bleef nog steeds te laag en de vario varieerde iets voordat de koppeling aangreep. Polini drukveer set gekocht, zwart en blauw. Zwart bleek perfect, toerental bij aangrijpen koppeling verhoogd en na het aangrijpen ook iets waardoor ik nog beter in de powerband kwam. Voor de rest heb ik niks aan mijn sproeier hoeven doen, ik dacht dat er 62 in zat maar kan maar zo 58 zijn. Ergens vind ik dat apart, maarja t rijdt top.
Hier wat korte filmpjes, filmen met 1 hand ging niet zo best haha.
https://drive.google.com/file/d/1nhNaMwSR2yR1xshGiq535Qo6tmOgVJ2k/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1AtQxHeYX-qN03xXhmfyseT_81jHaYyIa/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1RppVAjeCsj0lO4aH9Fy43eb09D4aVq5l/view?usp=drivesdk
Bromsnor4 augustus 2023 om 11:54 #821229
Bromsnor10 augustus 2023 om 17:46 #821284Ondertussen al wat km’s dr op zitten, rijdt supergoed! Wacht alleen nog op een malossi voorvario, rij nu met een std vario van polini. 4 rollen ipv 8 gemonteerd is precies goed, maar even kijken hoe dat zich vertaald naar t gewicht van de malossi rolletjes. Wel heb ik problemen ondervonden met de achtervario(jmpb), op een gegeven moment begon hij steeds meer toeren te maken bij optrekken totdat ik bijna niet meer vooruit kwam. Schijven achtervario zaten zo goed als vast. Bronzen bus van de halfpulley gleed niet goed meer, heb gelezen dat dit komt door de ongepolijste as waar die bus overheen glijd. Imi rotzooi dus, boel ff schoongemaakt en ingevet met keramisch remvet. T werkt hierdoor weer netjes, maar voor hoe lang weet ik niet haha. Heb nog een originele achterkoppeling liggen, bij terugkomende problemen monteer ik die weer.
wheelies 😆
https://drive.google.com/file/d/1HzJcwJY6-fqeV8kMxd6CnrQqmLm8AOL7/view?usp=drivesdkDe ciao loopt nu 65 op gps, leuk maar veel te hard. Weet iemand of dit nog veel verschil gaat maken met de malossi vario? Wil die nog even goed afstellen en daarna gaat de std. Setup er weer onder. Ik zeg: project geslaagd, op naar de volgende: Optisch weer mooi maken. Daarnaast wil ik weer een carter bewerken zonder mijn fout te herhalen haha, nu met een bewerkte 50cc DR cilinder.
Bromsnor11 augustus 2023 om 10:10 #821291Met de Malossi vario kan je zeker veel beter afstellen en zal je ook wat soepeler optrekken.
Snelheid zal je er ook wel bij pakken – dus weet niet hoe snel je wilt gaan?Smeren van je bronzen bus wordt niet aangeraden, omdat het brons zelfsmerend is. Ik zou het even goed in de gaten houden – sommige bussen lubberen uit en trekt hij scheef.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 augustus 2023 om 11:18 #821293Voor mijn gevoel heb ik deze std vario al precies goed afgesteld icm drukveer en trekveren. Ik denk dat je ‘t gemak van t afstellen bedoeld vanwege de vele opties aan rollergewichten die de originele niet heeft? Mijn vraag is dus eerder; niet hoe snel ik wil gaan maar hoeveel het gaat schelen in vergelijking met de originele vario, aangezien de malossi schijven een stuk groter zijn en dus verder variëren, hoeveel km/u scheelt dit? En heeft de originele achterkoppeling de mogelijkheid om maximaal mee te variëren, of verschuif je de begrenzing alleen maar naar de achter vario?
Het smeren van de bronzen bus is eigenlijk niet nodig nee, daar ben ik me van bewust. Maar wat zou jij doen? Hittebestendig vet gebruiken zodat je weer kan rijden of de koppeling weggooien? T zal wel niet werken op lange termijn maar ik kan er wel weer mee door, bij opnieuw vastlopen gaat de ori. Koppeling er weer op.
Bromsnor29 september 2023 om 11:10 #821912Ondertussen had ik de malossi vario gemonteerd, moest redelijk zware rollen gebruiken (mix van 12 en 11gr) powerband ligt ook redelijk laag. ‘T liep een stuk netter, toerental bleef strak tot een hoger toerental. Op top kwam er +- 5kmph bij. De plannen die ik had om de ciao optisch op te knappen werden uit het raam gegooid toen ik wat moois tegen kwam op MP, bleek een bewerkte DR70 evo te zijn van een bekende hier op het forum. De verkoper vond na opruimen van de schuur de gehele setup die er bij hoorde. Dit kon ik niet laten liggen en heb ‘t blok overgenomen.
Bromsnor29 september 2023 om 11:23 #821913
Bromsnor29 september 2023 om 11:23 #821914
Bromsnor29 september 2023 om 11:23 #821915
Bromsnor29 september 2023 om 11:39 #821916Ik kreeg er een K-star zuiger bij, verkoper meldde dat een DR zuiger niet ging ivm een zuigerslotje die zou happen in de uitlaatpoort. Na slotjes K-star zuiger bekeken te hebben vond ik dit ook nou niet echt bepaald veilig, slotje zat griezelig dicht bij een spoelpoort. Uiteindelijk maar een DR zuiger gekocht, besloten om dan 1 zuigerveer weg te laten. Toen de zuiger binnenkwam meteen gekeken, bleek dat beide slotjes toch netjes uit de buurt van de poorten zaten. Hierna het onderste tapeind een stuk weg geslepen omdat deze de flow van de uitlaatpoort hinderde. Na alles gemonteerd te hebben op de gok 6,8 grams rollen gemonteerd + blauwe polini drukveer. Dit leek meteen goed te zitten. Hier wat filmpjes, gaat als de brandweer haha. Laat trouwens even weten of de linkjes werken.
https://drive.google.com/file/d/1r4Ow3TsRZyPUV15CvZR5cneO1w4PWHdn/view?usp=drivesdkhttps://drive.google.com/file/d/1XyxlHZwc5MCxfCb2iYopoI-Vi-GOnE8W/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1r6GtcPsmfXyDlCBKGt5djDdoGGiGrxDw/view?usp=drivesdk
Bromsnor29 september 2023 om 11:47 #821917Hey, was dat de DR43 van Arvidw? Ik weet niet of je de uitlaat nog besproken hebt maar hij haalde goede resultaten met een ingekorte leo krul. Die aanpassing levert vooral topsnelheid op geloof ik en een leuk feitje is dat hij overeenkomt met een calibrata qua maten. Zal nog wel in zijn perso terug te lezen zijn.
29 september 2023 om 11:47 #821918Was leuk om in elkaar te zetten, t rijdt geweldig. Maar de volgende stap is toch echt dit brommertje deftig opknappen met een std. Setup, i’ll keep you posted!
Bromsnor29 september 2023 om 15:17 #821920Leuk om te zien dat het blok nog bestaat en je het netjes lopend hebt!
Tapeind deels wegvijlen is inderdaad een goed idee, zo was het voorheen ook maar ik kan mij goed voorstellen dat die ooit gebroken is. Daan heeft zover ik weet wel wat pech gehad met dit blok..
De krukas erin is trouwens vrij bijzonder, een volle wangen 44mm slag krukas waarmee je op 64cc uitkomt. Daar is wel die ophoogplaat en een afgedraaide kop voor nodig.
Het heeft ooit 100GPS gehaald, al was dat wel helemaal plat liggend op de brommer.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.