Vespa-Ciao.NL
:: Opvoer onderdelen Waar in Amsterdam/online?

Home Forums Techniek Opvoeren Opvoer onderdelen Waar in Amsterdam/online?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Duckman
    Topic starter

Ik wil mijn Ciao Mix 25 op gaan voeren, de bedoeling is ‘m voornamelijk harder op te laten trekken.

Nu heb ik begrepen hier op het forum dat een ander uitlaatje, andere poelie (groter), grotere sproeier en andere trkveertjes.

dus wat heb ik nodig?:

city uitlaatje (of zoiets)?
      poelie is nu 83mm, dus dan 90/95 ofoz?
      Sproeier iets groter dan standaard
      groene trekveertjes

Nu is mijn vraag of dit een beetje klopt voor wat harder optrekken en of iemand een goed adresje weet in Amsterdam voor deze spullen of een goede online winkel die deze spullen heeft.

Bij voorbaat dank

Gr. Duckman

Jacky
      Bijdrager

Hallo,
        Andere poulie kan idd helpen. Je groene trekveren zijn al goed. Je kan een leo krul nemen maar ik denk dat een city power idd net zo goed of zoniet beter is als het puur om optrekken gaat. (verwacht er geen wonderen van) Het beste alternatief voor hard trekken is een vario maar dit is zeer prijzig en je houdt niet van je topsnelheid over.Dus ik zou gewoon 95 poulie met citypower nemen dan trekje best leuk! Een winkel in A’dam kan ik je niet zeggen….

bobbie88
        Bijdrager

Als je een citty power uitlaatje eronder zet, en je brommer met de juiste sproeier afstelt, zal je top hoger zijn en zal je ook harder kunnen optrekken. Een grotere poelie zorgt inderdaad voor het snellere optrekken, maar compenseert dit met je top snelheid (die is dan iets lager). Met trekveertjes ben ik verder niet zo bekend, maar vraag me af of dat nuttig is op een standaart snorfietsje? In amsterdam zijn ongetwijfeld genoeg brommer winkels, elke brommerwinkel verkoopt dit soort onderdelen voor een Ciao wel, dus misschien een paar afgaan en kijken waar je het goedkoopste uit bent (zal niet veel uitmaken denk ik)

barry
          Donateur

kijk eens bij JMPB.Goede prijzen,goede service & snelle levering.Wat moet je nog meer????Ik bestel nergens anders meer , geloof me maar.

Edjuh
            Bijdrager

Op zich zou een snor leuk moeten trekken, er zit immers snorvertanding in(als het goed is). Een 95 poulie in combinatie met snorvertanding lijkt me echt verschrikkelijk rijden, maar goed je kan het proberen.

Citypower is wel aan te raden ja, trekveertjes niet, ik denk niet dat je er veel mee opschiet behalve meer geluid en een nerveus gedoe onderin.

Ik zou het niet in de winkel halen, maar bij jmpb bestellen.

Anders laat je hem maar eens bij mij achter;)

Duckman
              Topic starter

Thanks voor de snelle reply’s. Ik ga eens even kijken bij JMPB.

Ik lees ook veel over een andere carburateur erop, heeft dat nog zin?
                En als ik zon ander uitlaatje neem dan moet er ook een grotere sproeier dus?

Ik moet nu om een beetje op te trekken even mee steppen en dat wil ik eruit hebben.

@Edjuh: Vind het leuk om er zelf mee te klooien. Lukt me bij mijn motor ook aardig dus dit moet helemaal goed gaan komen. Thanks voor het aanbod!

Edjuh
                Bijdrager

Misschien zijn de zuigerveren aan vervanging toe.

Andere carburateur zal weinig zin hebben vanwege de zeer kleine snorinlaat(7mm), je zal dus eerst de inlaat moeten bewerken als je profijt van een 13mm carb wil hebben.

gr.

bobbie88
                  Bijdrager

Edjuh :

Andere carburateur zal weinig zin hebben vanwege de zeer kleine snorinlaat(7mm), je zal dus eerst de inlaat moeten bewerken als je profijt van een 13mm carb wil hebben.

gr.

Ik heb op mijn standaart snorblok ook een 13/13 carb en dat scheelt in de top snelheid zeker! Qua optrekken maakt het niet zo veel uit volgensmij. Maar ik zou als ik jou was gewoon voor een andere poelie + uitlaat gaan, dan komt het vast goed!

Duckman
                    Topic starter

Net even gekeken bij JMPB en zie veel citta onderdelen. Ik heb een snor met typenummer “U”, volgens mij heb ik ergens gelezen dat ik dan een uitlaatje moet hebben van 23,5mm… klopt dit?

Ik heb geen zin om te gaan vijlen enzo… dat vind ik allemaal wel best. Ga voor het uitlaatje, de sproeier en de andere poelie. Zag trouwens alleen 90mm staan en geen 95.

Jelle
                      Moderator

Edjuh :

gr.

ciao mix snor heeft 10mm. inlaat geen 7mm. dus als je er een 12/10 carburateurtje opzet heb ie net wat meer trekkracht/hogere top

Jelle
                        Moderator

Duckman :
                          Net even gekeken bij JMPB en zie veel citta onderdelen. Ik heb een snor met typenummer “U”, volgens mij heb ik ergens gelezen dat ik dan een uitlaatje moet hebben van 23,5mm… klopt dit?

Ik heb geen zin om te gaan vijlen enzo… dat vind ik allemaal wel best. Ga voor het uitlaatje, de sproeier en de andere poelie. Zag trouwens alleen 90mm staan en geen 95.

klopt 23,5 mm, neem dan wel de citypower van proma.(is naar mijn weten de snelste)

Jelle1989
                          Bijdrager

ik vind de tecno ook goed, trekt goed op, en je top wordt 3-4 km hoger;) tegenover originele uitlaat

Duckman
                            Topic starter

Is tecno een merk of een type? Het gaat me echt om meer trekkracht dus alle opties hoor ik graag 😀

FonS
                              Bijdrager

Duckman :
                                Is tecno een merk of een type?

techno snel voor ciao

Mike
                                Bijdrager

tecno is merk.. poulie maakt niet egt veel uit op een snor zoals eerder gezegt.. dat lever je allemaal weer in op top en die is al niet zo hoog op een snor.. ik zou het voor jou egt houden op een citypower van maakt niet uit welk merk ze zijn egt vergelijkbaar en een sproeier maatje groter.

en aangezien je mee moet steppen zou ik idd ff je zuigerveren nakijken ( + meteen de conditie van de hele cilinder )

succes

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.