Vespa-Ciao.NL
:: Optrekken/wegrijden

Home Forums Techniek Opvoeren Optrekken/wegrijden

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Borgie
    Topic starter

Hallo, mijn vorige topic heeft me zeer geholpen, bedankt iedereen die me ermee geholpen heeft!
      Sorry, maar ik weet niet hoe ik een vorige topic doe verwijderen, vandaar dat dit mijn tweede wordt.

Mijn citta start slecht, en soms start die goed.
      Maar als die eenmaal aan is, duurt het even voordat ik gas kan geven, hoe kan ik dit verbeteren?

En als ik bij een stoplicht sta, en ik geef geen gas bij, slaat die af, hoe kan ik dit repareren?

En als laatste, mijn citta trekt héééél slecht op. enige manieren om dit een klein beetje beter te maken? zonder snelheid te verliezen?

Hartstikke bedankt!!

r.dewilde
      Bijdrager

carburateur schoonmaken lijkt mij

Borgie
        Topic starter

Deze is reeds schoongemaakt, omdat hij het niet meer deed.

r.dewilde
          Bijdrager

heb je ook de twee gaatjes in dat koperen buisje in de doorgang die van de luchtfilter afkomt heel goed schoongemaakt? dat was bij mij het probleem. en de sproeier heel goed schoonmaken.

Borgie
            Topic starter

Jup, die is schoongemaakt, en de sproeier is vorige week vervangen dus die is schoon genoeg. nog andere suggesties?

r.dewilde
              Bijdrager

meer zou ik niet weten.

JoeriH
                Bijdrager

Nogmaals schoon maken en een benz. Filter tussen tank en carb plaatsen. Maak ook je benz. Kraan een schoon. Hier zit ook een filter op.

r32
                  Bijdrager

Hoort zich aan naar een te kleine sproeier , of valse lucht.

WAt is je complete setup.

r.dewilde
                    Bijdrager

Ik had nogal roest in de tank en daardoor zat het tankfilter ook helemaal vol. En de benzinekraan schoonmaken hielp bij mij ook. Dus misschien bij jou ook?

JoeriH
                      Bijdrager

Check je bougie even. Dan kan je meteen de suggesties van r32 bevestigen/uitsluiten.

Over het optrekken, wat versta je onder heel slecht? Optrekken als een scooter zal het nooit met 50cc en poulie.

Het andere topic verwijderen hoeft niet. Het kan anderen nog tot hulp zijn.

ritze
                        Bijdrager

@joeri je hebt al 2 filters in het brandstof systeem en een 3e is totaal nutteloos.

@topic starter:

compressie? (moet voelbaar zijn)
                          vonk op tijd? (cp @.45mm)
                          meng verhouding goed? (lucht brandstof)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Borgie
                          Topic starter

Ik heb alles std, citypower,70 poelie
                            Sproeier 40
                            En luchtfilter 2 gaten afgedicht, want met grotere sproeier en de gaten open krijg ik hem niet lopend..
                            Vorige week sloeg die af met 42 sproeier, 40 erin gezet en hij liep weer.
                            Tips??

r32
                            Bijdrager

Hoi,

Bij je profiel staat dat je een 13/13 carburateur hebt , heb je deze nu of een 12/7

Een luchtfilter met twee van drie gaten dicht duid op te kleine sproeier of valse lucht.

Ik zie dat je een citta hebt deze heeft een bromklok in het achterwiel dan is een 70 mm poelie erg klein

Met alles origineel.

Ik zou dan 80 km poelier nemen

Borgie
                              Topic starter

Sorry voor de onduidelijkheid, ik ga dit zsm aanpassen.

Ik heb gewoon alles std. met een ander luchtfilet 2 gaten afgedicht.
                                Citypower , 70 poelie , startveertjes eruit.

De rest std.
                                40 sproeier er in.

het is een snor.

voor de rest vonkt die goed, contactpuntjes staan goed, carb nog eens schoongemaakt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.