Vespa-Ciao.NL
:: Optrekken vespa ciao

Home Forums Techniek Opvoeren Optrekken vespa ciao

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

basdert
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een vespa ciao mix met de volgende set-up:
      Topsnelheid: +/- 47 km/h (teller)

– Bromklok
      – Standaard snor cilinder, carters ect.
      – dellortho 13/13 carburateur met 52 sproeier
      – citypower uitlaat
      – Originele luchtfilter-opengeknipt (ik heb nog een Malossi luchtfilter liggen)
      – originele polie met Malossi v-snaar
      – groene Malossi trek-veren

Mijn vespa ciao mix trekt van 0 tot 17 km/h zeer slecht op, als er iemand achterop zit heeft hij supper veel moeite om op gang te komen. Mijn vraag is nu hoe kan ik deze treksnelheid verbeteren? Ik ben wel opzoek naar een oplossing die niet supper veel kost.

Als je dingen ziet die niet goed zijn in mijn set-up zou ik dat ook graag willen weten, ik heb namelijk niet echt verstand van wat nu goed is en wat niet. Zelf vind ik de sproeier 52 best groot voor een opengeknipte originele luchtfilter, wat vinden jullie?

Groeten,

Bas

Rick.

Naar mijn idee heeft een 13/13 op een snorcarter niet erg veel zin, tenzij je de inlaat hebt uitgeboord en geveild.

Wilk1985
        Moderator

Wat Rick zegt klopt, maar alsnog zou je brommer wel gewoon goed kunnen lopen met een 13/13.

Het zou best kunnen dat je sproeier te groot is en dat dat de reden is van het slechte trekken maar dat is lastig te zeggen aangezien we niet weten tot hoever je luchtfilter is opengeknipt. Heb je al wel een kleinere geprobeerd?

Met een Malossi filter is sproeier 52-56 normaal op die setup.

Je schrijft verder dat je een Malossi v-snaar erop hebt zitten, ik denk dan gelijk aan een variosnaar? Weet je wel zeker dat het een Malossi snaar is?

Het zou ook nog kunnen dat je brommer slecht loopt omdat hij ergens valse lucht trekt of omdat de zuigerveren versleten zijn.

basdert
          Topic starter

het gat wat je tegen je carburateur bevestigt heb ik helemaal opengeknipt.

ritze
            Bijdrager

het is een snor toch?

nou weet ik niet of dat zo een totaal begrensd blokje is (stalen inlaatbus en carter begrenzing)
              maar met alleen een andere carb ga je het niet redden

begin eerst maar eens met een 95 poelie, je top gaat iets omlaag maar je zult wel beter op trekken.
              13/13 heeft niet zo heel veel zin, misschien op hoge toeren dat je iets meer power hebt maar onderin blijt het minder.

wil je het in een keer goed doen dan ben je wel even bezig.

ik heb ooit eens een citta gedaan, met 50 cc snor

-cilinder brom, aangepast op het uitlaat gedeelte
              -kop gevlakt
              -inlaat iets bewerkt , diameter vergroot en iets meer timing
              – gianelly city power gemonteerd. dit had ik beter niet kunnen doen want deze laat helemaal onderin toch iets aan vermogen liggen
              -13/13 carb voor makkelijker afstellen

de normale dikke bocht city power is het beste voor echt helemaal onderin toeren op te pakken.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.