- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 november 2017 om 12:01 #123076
Hallo,
Ik heb de volgende setup:
46mm polini cilinder + kop
Speedengine carters
13/13 carb/sproeier 70 met malossi filter
Leovince Handmade uitlaat
Cp op 0,5mmKlopt het dat als je standaard trekveren monteer dat ie voor geen meter optrek?
Met poulie 90mm16 november 2017 om 12:15 #123339Met jouw setup en poelie 90 zou hij goed moeten trekken ook al rijd je met standaard veertjes.
Al is de handmade in niet helemaal de juiste keuze voor een 46mm cilinder(heb ik vaak op hier op het forum gelezen)16 november 2017 om 17:31 #123338Bedankt voor je reactie!
Dat dacht ik zelf ook, wanneer ik 20 rijd en hogere toeren dat gaat ie als een speer!
Maar daaronder heb ie te weinig toeren.Iemand die ervaring heeft met een handmade i.c.m een 46mm cilinder?
16 november 2017 om 18:50 #123337Welke krukas heb je gemonteerd zitten? Speedengine kan wat anders uitpakken qua vermogen onderin als je bijvoorbeeld een bromkruk/racekruk erin heb zitten. dan zit er meer vermogen in de hogere toeren. het kan ook zijn dat dit icm een snorkruk is, correct me if im wrong.
16 november 2017 om 20:12 #123335Ik heb dezelfde setup als jouw.
mijne trekt auto wheelies. (wel met vario)
Met poelie trok hij ook gewoon super hard.Op een citta moet hiuj eigenlijk al helemaal hard trekken dan.
16 november 2017 om 20:43 #123334Ik heb een brom krukas gemonteerd.
Vanavond ga ik op Jmpb polini trekveertjes bestellen en dan ga ik verder kijken.
Ik laat het even weten!17 november 2017 om 14:34 #123336Puntjes moeten bij een speedengine op een 0.70 a 0.75 staan.
Zeer waarschijlijk dat dit je lack off power veroorzaakt.17 november 2017 om 20:17 #123250Zo veel? Ik dacht altijd dat er rond de 0,55 aangehouden werd voor een speedengine
No replacement for displacement17 november 2017 om 21:28 #123251Wat zeg je nou? Is dat niet veel te veel?
Ik zet ze altijd op 0,4517 november 2017 om 21:29 #123341Het is geen must en het mindere optrekken zal hier ook niet aan liggen. Polini geeft zelf 0,6mm op voor hun carters.
Wat je juist ziet is bij een korte afstand je blokje wel goed onderin loopt, maar niet door trekt of vol vermogen heeft.
Zet je de punten wijder dan zal je misschien lastiger stationair kunnen krijgen, maar haal je wel je top vermogen.18 november 2017 om 00:13 #123252Ik baseer mijn bevingen wel op de evo engine en die reageerd allround het best op een 0.70+.
En de reply op deze vraag was gebaseerd op de speedengine die ik wou rijden voor m,n Holwerd tour (was je daar ook niet bij?) anyway deze speedengine liep echt als een opa qua optrekken en doortrekken.
Later bleken dit de puntjes te zijn die tot 0,35 was in gesleten. Verzet naar 0.70 en toen liep het als een raket.
(was de speed engine waar ik 1,95kw mee op m,n roller draaide)
Tot zover mijn bevinding qua cp afstand:lolEdit
Dit is de speedengine op 0.70.
Roller.
En een filmpje ter vergelijking voor de topic starter hoe de evo rijd met poeli 95 en een Simo koppeling.
Poeli 95 met Simo koppeling en brom klok.
Setup: evo engine, 43 Euro en Dpr uitlaat.
18 november 2017 om 07:49 #123235Hij stotterde met optrekken en daarom trok hij niet goed.
Probleem was t m met de sproeier, die moet ff kleiner.
Nu pakt ie hem alsnog redelijk vroeg op waardoor die op trekt met lage toeren.
Wat ik trouwens heb is een brom krukas, weet niet of dan verder uitmaakt?
Wanneer ik in het toeren gebied kom dan trekt ie echt enorm!Wat de Cp afstand betreft, hier heb ik ook even mee zitten klooien maar of ik hem nou op 0.4 of 0.5mm zet, maakt weinig verschil.
Zal voor de gein hoger proberen:)18 november 2017 om 11:14 #123325citta1234 :
Wat ik trouwens heb is een brom krukas, weet niet of dan verder uitmaakt?Ik reed in mijn filmpje en op de roller ook met een brom krukas, dus dat voldoet prima

En zou de puntjes echt wat ruimer zetten dat maakt bij een speed en evo engine echt verschil.18 november 2017 om 12:20 #123340Ik heb met bromkrukas of racekrukassen gereden in een SE en dit zal beiden goed op moeten trekken. Heb ook hier voorbij zien komen dat een snorkruk in een SE zelfs goed rijdt. Had jij dit al niet eens geprobeerd speedbuxy?
Het lijkt mij de moeite niet om de puntjes eens wat groter te zetten. Hij zal er vast niet minder op gaan presteren. Persoonlijk houd ik voor piaggio carters 0,5 aan en voor de Polini carters 0,6 of idd zelfs meer, maar het kan voorkomen de afstand te groot wordt afhankelijk van de puntjes en de slijtage. Kwestie van afstellen en het kan een wereld van verschil zijn, maar zal vooral voor het doortrekken winst geven. Zoals speedbuxy ook al beschrijft ik kan me dit blok nog wel herineren en voor jou nu toch ook de reden je zelf de punten stelt en niet meer door de bromboer laat doen?
Het slechte optrekken ben ik wel benieuwd naar, stotteren is idd niet goed en zal je eerst moeten verhelpen door de juiste sproeier te monteren al zit je met een 70 in de juiste richting. Heb je een filmpje vanuit stilstand en dan optrekken?
18 november 2017 om 13:18 #123234Martino :
Had jij dit al niet eens geprobeerd speedbuxy?Niet echt voor een volle 100% omdat de 46 euro die erop zat de wand begon los te laten:|
Maar het trok met snor kruk sowieso als een beer
Top speed vond ik daarin tegen niet echt top, maar was ook met leo hm en wat te lichte overbrenging.
Ga hier in de toekomst nog wel eens verder mee testen
Martino :
ik kan me dit blok nog wel herineren en voor jou nu toch ook de reden je zelf de punten stelt en niet meer door de bromboer laat doen?Het was idd de bromboer die ze altijd op 0.45 zette en daardoor waren ze na wat inrijden al terug gesleten na 0.35.
Sinds dien doe ik het idd zelf omdat je dan kan testen wat het beste presteert.
Maar 0.70+ vind mijn evo en toen ook de speed het best
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.