Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Optrekken met standaard – graak er niet aan uit
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door r32.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 september 2011 om 15:56 #211514
Hoi!
Ik heb een leuke ciao, volledig standaard, snor versie.
Probleem:
Trekt trager op dan het zou moeten. Net snel genoeg om hem recht te houden zonder de voeten tegen de grond te houden. Komt pas na een lange afstand volledig op toeren. Met tegenwind lijkt het of hij zijn top niet bereikt.
Starten met koude motor = stilvallen bij gas geven, na even met de gas gespeeld te hebben doet hij het wel goed.
Warme motor = geen startproblemen, doet het direct ok. Het lijkt alsof hij niet zoveel kracht heeft, vertraagt snel bij lichte helling of tegenwind. Hij rijdt nu tegen de 40 aan, wat ook wel behoorlijk snel is voor een volledig standaard ciao die eigenlijk een snor is…Al bekeken:
Valse lucht => Deo gespoten bij cilinder en cilinderkop, en bij aansluiting met carb. Niets aan op te merken.
Reed 2 weken met 1 gaatje van de luchtfilter toegeplakt, bij warme motor blijkt dit niet nodig zijn, helpt alleen bij koude start. Zit een 47 sproeier in, daarvan de draait de motor iets stabieler dan met de standaard 42 sproeier.Ik dacht valse lucht, maar de deo-test geeft geen goed resultaat. Ik weet dat die brommertjes uit zichzelf al niet snel optrekken. Maar mijn standaard Bravo heeft beduidend meer kracht dan deze ciao. Vermoed dus dat er iets mis mee is 😉 Hij moet dus ergens kracht door verliezen lijkt me, ik vind alleen niet waardoor dit verlies van kracht komt! 😕
25 september 2011 om 16:06 #238214misschien versleten zuigerveren? hoeveel km heeft je brommer al gedraaid?
25 september 2011 om 16:09 #238215Wat is je bougie kleur?
25 september 2011 om 16:16 #238212Kilometerstand onbekend, heeft geen teller. De ciao is ’93, heb hem 2dehands gekocht. Aan de staat van de motor en cilinderkop te zien heeft bij niet veel gereden. Bijna geen vuil en vet te zien op de koelvinnen. Het zou idd de zuigerveren kunnen zijn, maar als die in dezelfde staat als de motor zijn… Zouden ze niet mogen versleten zijn.
Bougiekleur is vrij normaal, koffie met melk kleur.
25 september 2011 om 16:21 #238216Je hebt toch een keer een reis gemaakt met de ciao? of was dat met de bravo?
25 september 2011 om 16:27 #238217welke poulie zit er op?als deze te klein is trekt hij traag op!
25 september 2011 om 16:42 #238218citta1234 :
Je hebt toch een keer een reis gemaakt met de ciao? of was dat met de bravo?Die reis was normaal nu 🙂 bravo draait nog te onstabiel en remmen versleten + moeilijk stukken te vinden in België. Dus die is niet doorgegaan. spijtig genoeg. Eerst die ciao ff grondig bezien, dan de bravo en dan op reis :p
@BDW: Poelie is 83 mm (?!) dus zal wss, 80 of 85 mm wezen. Staat een logo op van piaggio en ‘C25’ vermoedelijk ook standaard aan de brommer. 1 draai van het wiel is 6,75 toeren van de poelie.
25 september 2011 om 16:49 #238219oh das wel jammer.
maar ik dacht misschien dat de uitlaat dicht gekoekt zit.
toen ik mijn citta kocht had ie een jaar stil gestaan.
er hing een draad los van de ontsteking dus die erop gemonteerd en hij liep.toen ik ermee reed wou ie helemaal niet trekke hij had geen kracht.
Toen ik de cilinder uitmekaar haalde zag ik dan de uitlaat poort in de cilinder helemaal gekoekt zat met roet.
Ik heb er toen een ander cilinder op gezet en toen trok ie perfekt!!Misschien als je een ander uitlaat heb, effe die erop zetten kijken of ie verschil maakt.
anders effe je cilinder bekijken.
Misschien heb je de zelfde probleem die ik ook had.25 september 2011 om 16:52 #238220Zou idd wel kunnen, die van mij heeft vele jaren meer stilgestaan. Morgen gaat de cilinder er eens af. Zullen zien wat het brengt 🙂
25 september 2011 om 16:56 #238221ja maar mijn citta had geen onderhouds beurt gehad van de vorige eigenaar.
Hij wou op een begeven moment niet meer starten en toen heeft ze hem op marktplaats gezet.Laat ons weten of dat het probleem is of niet als je wil
vergeet ook niet om nieuwe pakkingen erop te zette zodat je zeker weet dat hij geen valse lucht trekt;)25 september 2011 om 17:17 #238222Ik maak nog een fotootje van de zuigerveren ook, uitlaat eens uitspoelen met ontstopper en uitlaatpoort bekijken. Dan hou ik jullie wel op de hoogte 😉
26 september 2011 om 03:45 #238224Hoi,
Als je wiel een keer rond is en je poelie dan 6,75 heb je een brom wiel in plaats van je snorklok daarom rijd hij harder maar is hij wel ook trager met optrekken normaal zit er een achterklok in net i op 11,5 of 1 op 13,5
27 september 2011 om 08:29 #238236Uitlaat gisteren proper gemaakt, kwam amper vuil uit. Dus deze zal de oorzaak niet zijn.
Maar de bromklok verklaar het traag optrekken wel natuurlijk. Met een grotere poelie zou hij dan wel sneller optrekken, maar snelheid verliezen (rijdt nu 39, dus wil geen snelheid verliezen). Zou een citypower uitlaatje helpen? Koppelingsveertjes?
Ik zou graag het optrekken wat vlotter laten verlopen, zonder snelheid te verliezen en zonder mijn motor open te breken. 🙂 Wat zijn de oplossingen? 🙂
Alvast bedankt voor de hulp!
27 september 2011 om 09:37 #238237Trek nou eerst eens de cilinder eraf, (kun je de cilinder even bekijken) waarschijnlijk zit je met een setje nieuwe zuigerveren wel weer op de goede weg.
27 september 2011 om 12:58 #238238Hier de foto van mijn zuigerveren. Zien er goed naar mijn zeggen (?) 🙂

By gewoontjes at 2011-09-27 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.