:: optrek probleem vespa ciao
-
vesposTopic starter
ik heb een probleem met mijn vespa snor
ik krijg hem lastig gestart, moet ik de longen uit mn lijf fietsen. als ik eenmaal 20/30 heb gereden blijft hij stationair draaien anders niet. sta ik stil geef ik gas zonder te fietsen hoor ik een geluid net alsof mn lucht filter er niet op zit. deze zit er wel goed op en is schoongemaakt net als de cabarateur en cilinderkop, decompresie hendel en heb ik nieuwe pakkingen op de cilinder gezet. voor zover ik weet is hij helemaal standaart
wie kan mij helpen? ik weet het niet meer
Bedoel je misschien dat hij fluit bij de kop?
-Cilinderkopboutjes goed kruislings aandraaien.
-Pakkingen controleren.
-Anders zonder koppakking gaan rijden.
-Decostaafje werkt naar behoren en schiet wel terug.
vesposTopic starter
nee hij fluit niet. het is meer een zacht ”zonder uitlaat” geluid. een beetje bloab bloab en dan valt ie langzaam uit.
heb net een nieuwe pakking geprobeerd. en zonder koppakking had hij het ook. ja decompresie staafje werd goed. sloot aan de binnen kant van de cilinder goed af
is je uitlaat niet doorgeroest, of dat hij er half af hangt?
vesposTopic starter
uitlaat zit goed vast. want als hij gewoon stationair draait heeft hij een goed geluid. als ik gas geef maakt hij die bloab en valt hij uit.
zit je carb wel goed vast?
vesposTopic starter
ja die heb ik goed vast gedraaid met een steeksleutel toen ik hem schoon gemaakt had. maar als dat zo was moest hij op top toch ook bagger rijden? hij rijd boven de 20 goed ik moet hem alleen even assisteren met fietsen:P
en op top maakt hij ook een normaal geluid?
vesposTopic starter
wat voor ontsteking heb je?
en al eens een nieuwe bougie geprobeerd?
vesposTopic starter
ik denk dat ik contact punten heb:P hij is uit 1999. en nieuwe bougie al geprobeerd
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.