Vespa-Ciao.NL
:: opnieuw krukass tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden opnieuw krukass tunen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa-joey
    Topic starter

heey, in mijn vorige topic zij arvidw dat hij geen fan was van polini krukass tuning, waarom niet? en als ik mijn krukass wil tunen wat kan ik er dan wel het beste vanaf halen? groetjes joey

hansieb
      Moderator

Moet je even een foto posten, dan laat je arvidw erop los en dan krijg je een goed resultaat.

Waar het op neer komt is dat de polini manier frezen in sommige gevallen ( hangt van de krukas af brom / snor krukas ) niet helemaal goed is. De inlaattijd staan dan te lang of te vroeg open.

vespa-joey
        Topic starter

moet ik een foto van me krukass erop zetten?
          zal een beetje moeilijk gaan hij zit nu nog helemaal inelkaar
          het is iig een bromkrukass

.-{2F4OV}-.

ey joey,

Ik heb nog een pen10 krukas ligge he;)

Miss kan je die beter erin zette;) Laat je da andere carter in elkaar zitten en dan verkoop je die:D

Laat ma hore..

vespa-joey
            Topic starter

heey, nee is niet nodig joh:D ik kan net zo goed me oude kruk gebruiken en daar de nieuwe lagers enzo inzetten en als ik m verneuk met tunen dan kan ik m altijd nog kopen toch:D

maar heeft niemand een andere tekening waarvan ik de maten wel kan gebruiken?
              greets

edit: ik laat trouwens nog wel weten;) noem eerst maar je prijs enzo, laterr

pleasure
              Bijdrager

Nee dat heeft niemand want dat is anders bij elke cilinder en inlaat, ook maakt snor of bromkrukas nog verschil…

ArvidW
                Donateur

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4179

Hier staat in waarom ik denk dat polini-tekeningetje niet helemaal goed is

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

vespa-joey
                  Topic starter

ja, ik snap het:( ik heb het gelezen.
                    nouja laat dan maar want ik ben heel slecht in wikunde en dat gaat me dus nooit lukken.
                    dus ik kan hem beter zo laten dan als ik het polini tekeningetje gebruik?
                    voor deze setup
                    malossi 46.5mm
                    speedengine carters
                    groetjes

ArvidW
                    Donateur

In de howto staat ook een vereenvoudigt deel (onderaan post 1) dit moet met een beetje moeite gewoon lukken !

Heel deze theorie ontwikkelen ben ik zelf avonden mee bezig geweest, dus het is niet heel raar dat je niet zomaar na 10 minuten weet / ziet hoe je je krukas moet fresen;)

Ik zou er gewoon nog een keertje rustig naar kijken, bovenste deel zou ik overslaan en vooral op onderste deel van post 1 concentreren.

Mocht je er echt NIET uitkomen, dan zou ik als ik jou was je krukas niet tunen. Herrflick rijdt ook met standaard BROM-krukas rond met polini 80, en ik geloof dat hij aardig vooruit komt;):P

Maar ik zou het gewoon nog eens doorlezen, eventjes tijd geven om goed over na te denken:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

vespa-joey
                      Topic starter

jammer dat er niet een formule ofzo bestaat maar toch heel erg bedankt:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.